آخر هفته خواندن: چه چیزی در پزشکی کم است


سارا استانچیچ آنچه از پزشکی کم است: شش تغییر در شیوه زندگی برای غلبه بر بیماری مزمن انتشارات هیروفانت ، 2021.

من معمولاً کتابهایی در مورد موضوعاتی غیر از سیاست غذایی توصیه نمی کنم ، اما این کتاب تغییرات غذایی را در هسته خود دارد و اگرچه من هرگز نویسنده را ملاقات نکرده ام ، اما او و کارهای او را بسیار تحسین می کنم.

من اولین بار در مورد دکتر استانچیچ ، که در نیوجرسی تمرین می کند ، شنیدم ، زمانی که برای تماشای یک فیلم مستند درباره او دعوت شدم ، کد آبی. من علاقه مند بودم آن را ببینم زیرا به من گفته شد که در آن ظاهر شده ام ، که این کار را حدود 10 ثانیه انجام دادم. من به یاد ندارم که با او ملاقات کرده یا از آن فیلمبرداری کنم (تمایل دارم چنین چیزهایی را به خاطر نیاورم) ، اما فیلم تأثیرگذار است و ارزش دیدن دارد.

این داستان شخصی او را نشان می دهد که چگونه او با رژیم غذایی و ورزش گیاهی قادر به کنترل بیماری مولتیپل اسکلروزیس سابق بوده است-توصیه خوبی برای همه. این فیلم فراتر از مسائل شخصی است و در مورد اینکه چرا او هرگز اهمیت رژیم را درک نکرده صحبت می کند: عدم آموزش تغذیه در دانشکده های پزشکی ، سردرگمی رسانه ها ، سیاست های ناکافی دولت و تأثیر زیاد شرکت های دارویی ، غذایی و آشامیدنی. فیلم به سرعت حرکت می کند و من فکر کردم این فیلم بسیار بهتر از اکثر مستندهای این نوع است.

چیزی که باعث شد برای من کار کند استانچیچ است که به نظر متعهد اما عاقل و دوست داشتنی می آید. من هر کسی را که دارای بیماری ام اس است می فرستم تا او را در یک لحظه ببیند. او پزشک من است – کسی که به بیماران گوش می دهد و با آنها کار می کند. پیام فیلم به سمت گیاهخواری متمایل می شود ، اما بدون ایدئولوژی و تنها با صدای ملایم حتی توسط قوی ترین حامیانی که با او مصاحبه کرده است.

کتاب نیز همین نکات را بیان می کند. نقطه قوت بزرگ این است که باعث می شود تغییر شیوه زندگی برای هر کسی ممکن به نظر برسد.

در اینجا چیزی است که او را به سمت تغذیه سالم تر سوق داده است:

پزشکان من به من هشدار دادند که از بین بردن ده تا دوازده دارویی که روزانه مصرف می کنم (و این باعث می شود زندگی من غیر قابل تحمل شود) و صرفاً مدیریت MS با “تغییر شیوه زندگی ثابت نشده” بی مسئولیتی نیست. [i.e., diet]… من از غذاهای کامل استفاده کردم ، رژیم گیاهی به دلیل این که مجموعه گسترده ای از ادبیات علمی به آن غذاها به عنوان بهترین رژیم غذایی برای سلامت مطلوب برای همه افراد اشاره کرد. در آن زمان ، من می دانستم که نمی توانم یک عمر با آن زندگی کنم – با یک قرص بزرگ ، عصا ، پوشک و سایر بارهای جسمی و روانی MS [p. 36]به

توصیه های او در مورد چگونگی خوردن غذاهای گیاهی بیشتر منطقی است و به راحتی قابل پیگیری است. من به ویژه از عدم جزم گرایی او خوشم می آید. در بخشی از افسانه های غذایی رایج ، او دو مورد در مورد گوشت دارد:

افسانه 1: برای سالم بودن ما باید گوشت و لبنیات بخوریم. نادرست [p. 57]به

افسانه 2. خوردن محصولات حیوانی از هر نوع برای سلامتی شما مضر است. نادرست [p. 59]

بیشتر کتاب درباره تغییرات دیگری است که می تواند به همه در مقابله با بیماری های مزمن کمک کند: حرکت ، مدیریت استرس ، خواب ، اجتناب از مواد ، ارتباطات انسانی. هدف همه این پیامها این است که به ما قدرت کنترل سلامت خود را بدهند و این کار را کاملاً ممکن جلوه دهند.

به نظرم کتاب الهام بخش بود آرزوی او برای ما:

باشد که خوب غذا بخوریم ، از چالش های جسمی و روحی لذت ببریم ، از خواب ترمیمی لذت ببریم و با دیگران ارتباط عمیقی برقرار کنیم [p. xxxiii]به

این یک توصیه خوب برای همه ما این روزها است.

  • اشتراک گذاری
  • توییت
  • پست الکترونیک
  • اشتراک گذاری



دیدگاهتان را بنویسید