آخر هفته خواندن: کنسرو شده است


آنا زید. کنسرو: ظهور و سقوط اعتماد مصرف کننده در صنایع غذایی آمریکا. انتشارات دانشگاه کالیفرنیا ، 2018.

این کتاب از تاریخچه غذاهای کنسرو شده – با شیر تغلیظ شده ، نخود فرنگی ، زیتون ، گوجه فرنگی و ماهی تن استفاده می کند و به BPA (بیسفنول A ، اختلال غدد درون ریز) ختم می شود – برای بررسی رابطه متغیر آمریکایی ها با غذاهای تولید شده در صنعت.

کنسروها در این کشور فراز و نشیب داشته اند. همانطور که زید توضیح می دهد ، کنسرو کردن

این بدان معناست که افرادی که بدون دسترسی ثابت به یخچال دارای مسکن ناامن هستند یا به سادگی زمان یا مواد لازم برای آماده سازی مواد تازه را ندارند ، می توانند وعده های غذایی نسبتاً سالمی بخورند. میوه ها ، سبزیجات و ماهی های کنسرو شده می توانند به غذاهای مناطق کم درآمد ، که در غیر این صورت غذاهای بسیار فرآوری شده ، شیرین و چرب با کیفیت تغذیه کمی ارائه می دهند ، افزوده شوند. به همین ترتیب ، رد غذای کنسرو شده-به ویژه در میان اعضای نسل جوان که از طبقه متوسط ​​و بالا هستند-دارای سوگیری های طبقه ای ضمنی است. قوطی ها زمانی نماد مدرنیته در ایالات متحده بودند ، اما امروزه به عنوان غذای فقیرانه شناخته می شوند. اگر بخواهیم یک شیوه تغذیه تازه تر ، شاید سالمتر برای همه مردم گسترش یابد ، باید سیستم های اقتصادی و نظارتی ایجاد کنیم که این امر را ممکن می سازد (ص 192).

  • اشتراک گذاری
  • توییت
  • پست الکترونیک
  • اشتراک گذاری



دیدگاهتان را بنویسید