آیا در مورد فیبر اشتباه کردیم؟


در ویدئوی من آیا نظریه فیبر اشتباه است؟، من عرض می کنم که غذاهای حاوی فیبر نه تنها ممکن است از بیماری های قلبی جلوگیری کند ، بلکه به درمان آن نیز کمک می کند. بیماران قلبی که میزان فیبر خود را پس از اولین حمله قلبی افزایش می دهند ، خطر ابتلا به دومین مورد را کاهش می دهند و بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند عمر می کنند. اما اگر نخواهیم در ابتدا دچار حمله قلبی شویم ، چطور؟ اگر 7 گرم فیبر برای ما 9 درصد خطر را کاهش دهد ، آیا 77 گرم در روز خطر ما را 99 درصد کاهش می دهد؟ این میزان مصرف فیبر در اوگاندا بود ، کشوری که در آن بیماری عروق کرونر قلب ، قاتل شماره یک ما ، تقریباً وجود نداشت.

بیماری قلبی در بین کسانی که رژیم های گیاهی سنتی در اوگاندا می خوردند آنقدر نادر بود که مقالاتی با عناوینی مانند “یک مورد بیماری عروق کرونر قلب در یک آفریقایی” منتشر شد. پس از 26 سال فعالیت پزشکی در شرق آفریقا ، سرانجام پزشکان اولین مورد بیماری قلبی عروقی خود را ثبت کردند (در قاضی که از رژیم “تا حدی غربی” استفاده می کرد ، که در آن غذاهای بدون فیبر ، مانند گوشت ، لبنیات و تخم مرغ ، آواره شدند. برخی از غذاهای گیاهی در رژیم غذایی سنتی).

آیا موارد بسیار کمی وجود داشت زیرا آفریقایی ها عمر زیادی نداشتند؟ نه ، امید به زندگی کلی به دلیل بیماریهای دوران کودکی مانند عفونتها پایین بود ، اما وقتی آفریقایی ها به میانسالی رسیدند ، بهترین میزان زنده ماندن را داشتند ، تا حدی به دلیل عدم وجود قاتل شماره یک ما. البته ، از آنجا که رژیم های غذایی در سراسر قاره غربی شده اند ، بیماری عروق کرونر قلب هم اکنون قاتل شماره یک آنها است و عملاً از عدم وجود به یک اپیدمی تبدیل می شود.

برخی دلیل این تغییر را بیش از حد چربی حیوانی می دانند ، در حالی که برخی دیگر آن را فیبر بسیار کم می دانند ، اما هر دو به یک راه حل اشاره می کنند: رژیم غذایی با محوریت غذاهای گیاهی تصفیه نشده. در واقع ، گاهی اوقات ، راحت تر می توان بیماران را متقاعد کرد که رژیم غذایی خود را با خوردن غذاهای خوب بیشتر و تعدادی از گزینه های کمتر سالم را بهبود بخشند.

“فرضیه فیبر غذایی” ، که برای اولین بار در 1970s ارائه شد ، فیبر را به عنوان جزء رژیم غذایی که در برابر بیماریهای مزمن بسیار محافظ بود ، صفر کرد. از آن زمان ، شواهد به طور قطع جمع آوری شده است که به نظر می رسد کسانی که مقدار زیادی فیبر می خورند از چندین بیماری مزمن محافظت می شوند. اما شاید فیبر فقط یک نشانگر برای مصرف غذاها به عنوان غذاهای گیاهی کامل ، فرآوری نشده و تنها منبع اصلی فیبر باشد. شاید همه این مطالعات که فیبر را خوب نشان می دهد فقط نشان دهند که خوردن غذاهای گیاهی تصفیه نشده زیاد خوب است. فیبر تنها جزء غذای گیاهی است و از سایر اجزای آن غفلت می کند [such as all the phytonutrients] این است که درک ما را به طور جدی محدود کنیم. “

چرا دکترها بورکیت ، ترول ، پینتر و واکر – پدران نظریه فیبر – همه شرط خود را بر روی فیبر گذاشته اند؟ یک توضیح احتمالی این است که آنها پزشک بودند و ما پزشکان دوست داریم در مورد گلوله های جادویی فکر کنیم. به این ترتیب ما آموزش دیده ایم: یک قرص ، یک عمل وجود دارد. آنها پزشکان بالینی بودند ، نه متخصص تغذیه ، و بنابراین رویکردی تقلیل گرایانه را توسعه دادند. مشکل این رویکرد این است که اگر به نتیجه اشتباه برسیم ، ممکن است به راه حل اشتباهی برسیم. بورکیت پس از آنکه جمعیت از خوردن غذاهای گیاهی کامل به غذاهای گیاهی و حیوانی تصفیه شده تبدیل شد ، نرخ بیماری به شدت افزایش یافت. اما او به جای این که به مردم بگوید باید به خوردن غذاهای گیاهی کامل برگردیم ، آنقدر مطمئن بود که فیبر جزء جادویی است که توصیه اصلی او خوردن نان سبوس دار بود – گرچه آنها هرگز در اوگاندا از هیچ نوع نانی استفاده نمی کردند – و پاشیدن مقداری قاشق سبوس گندم روی غذای شما.

با این حال ، مطالعاتی که تا به امروز مصرف زیاد فیبر را با خطر کمتر بیماری و مرگ مرتبط می داند ، تنها به فیبر ناشی از دریافت غذا مربوط می شود و نه از جدا شده یا عصاره های فیبر. اصلاً مشخص نیست که فیبر مصرف شده به عنوان مکمل مفید است یا خیر. در گذشته ، ممکن است “جدا کردن فیبر از زمینه کلی تغذیه غذای گیاهی” یک اشتباه باشد. شواهدی که ارزش میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار را ثابت می کنند ، برخلاف تنها فیبر ، ثابت شده است که بسیار سازگارتر است. غذاهای گیاهی کامل از اهمیت اساسی در رژیم غذایی ما برخوردارند. فیبر تنها یکی از اجزای مفید میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، غلات و حبوبات است. “بیشتر تلاش برای تعریف فیبر و مطالعه جداسازی فیبر بهتر است در رویکرد کامل گیاه-غذا به کار گرفته شود.”

اگر بورکیت و دیگران به جای آن بر ارزش غذاهای گیاهی تأکید می کردند ، چه اتفاقی می افتاد؟ ارزش خوردن غذاهای گیاهی تصفیه نشده ، که حاوی فیبر و مواد مغذی گیاهی است ، ممکن است بیشتر مورد توجه فیبرها قرار گرفته باشد نه فیبرهای جدا شده ، که باعث شد مردم به جای راهرو تولید ، فیبر خود را در راهرو مکمل خریداری کنند.


من حل معمای سرطان روده بزرگ ویدئو نمونه کاملی از مفهومی است که در اینجا ارائه کردم. اگر فیبر واقعاً کلید باشد ، این روزها آفریقای زیر صحرا مملو از سرطان روده بزرگ است.

برای مثال شدید ، برگشت بیماری با رژیم غذایی با محوریت برنج سفید چگونه است؟ دیدن رژیم غذایی برنج کمپنر: ما را به شکل شلاق درآورده است و مواد مخدر و از بین رفتن رژیم برنجبه

ویدیوی من قانون فیبر 5 به 1 در مورد راهی برای شناسایی غذاهای کمتر فرآوری شده با استفاده از فیبر به عنوان نشانگر غذاهای کامل بحث می کند.

برای آشنایی بیشتر با دنیای فیبر ، آن را بررسی کنید آیا فیبر واقعاً از دیورتیکولوز جلوگیری می کند؟به

و اگر فکر می کنید ، “دکتر چه کسی؟ ”، سپس ، برای دیدگاه تاریخی ، ببینید رژیم F-Word دکتر بورکیتبه

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید