آیا مزایای برنج قهوه ای بر مضرات آرسنیک بیشتر است؟


آیا مزایای منحصر به فردی برای برنج قهوه ای وجود دارد که می تواند آن را در رژیم غذایی ما با وجود محتوای آرسنیک توجیه کند؟

سالها هشدارها وجود داشت داده شده در مورد سطوح آرسنیک در برنج ایالات متحده به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد ، اما تا زمان انجام مطالعه ای در دانشگاه هاروارد هرگز مورد آزمایش قرار نگرفته بود. یافته؟ “مصرف طولانی مدت کل برنج ، برنج سفید یا برنج قهوه ای[,] با خطر ابتلا به سرطان در مردان و زنان آمریکایی ارتباطی نداشت. ” این خبر به عنوان یک خبر خوب اعلام شد. در حقیقت ، هیچ خطر ابتلا به سرطان حتی در میان افرادی که پنج وعده یا بیشتر برنج در هفته می خورند ، افزایش نیافته است. اما ، یک لحظه صبر کنید: برنج قهوه ای یک غلات کامل ، یک غذای کامل گیاهی است. آیا برنج قهوه ای نباید محافظ باشد و فقط خنثی نباشد؟ من در ویدیوی خود در مورد این موضوع بحث می کنم آیا مزایای برنج قهوه ای بر مضرات آرسنیک بیشتر است؟به

اگر شما نگاه کن در کل غلات کامل ، “ارتباط معکوس” یا محافظتی وجود دارد “بین مصرف کل غلات کامل و خطر مرگ و میر ناشی از کل سرطان” ، یعنی مرگ بر اثر سرطان. توصیه روزانه من حداقل سه وعده غلات کامل با 10 درصد کاهش خطر مرگ در اثر سرطان ، 25 درصد کاهش خطر مرگ در اثر حملات قلبی یا سکته مغزی و 17 درصد کاهش خطر مرگ زودرس در سراسر جهان همراه بود. در حالی که مصرف برنج به طور کلی چنین نبود مرتبط است با مرگ و میر و نبود پیدا شد محافظت در برابر بیماری های قلبی یا سکته مغزی. بنابراین ، شاید این عدم حفاظت به این معنی است که آرسنیک موجود در برنج است افزایش می یابد خطر بیماری ، تا حدی که برخی از مزایای برنج قهوه ای غلات کامل را لغو می کند.

گزارشات مصرف کننده نشان می دهد که مصرف حتی برنج قهوه ای را تعدیل کنید ، اما با توجه به مشکل آرسنیک ، آیا دلیلی وجود دارد که ما برای حفظ برنج در رژیم غذایی مان تلاش کنیم؟ با همه گزینه های دیگر غلات کامل ، آیا باید برنج را به طور کامل حذف کنیم؟ یا آیا مزایای منحصر به فردی وجود دارد که می توانیم از برنج به دست آوریم و ادامه خوردن آن را توجیه کند ، حتی اگر ده برابر بیشتر از سایر غلات آرسنیک داشته باشد؟

یک مطالعه نشان داد “رژیم بر اساس برنج قهوه ای وگان” رژیم متعارف انجمن دیابت را شکست داد ، حتی پس از تعدیل چربی اضافی شکم توسط افراد رژیم گیاهخواری ، اما این ممکن است به دلیل طبیعت گیاهی رژیم غذایی آنها به جای اینکه برنج قهوه ای باشد.

مطالعه دیگر پیدا شد بهبود عمیق سطح انسولین بعد از پنج روز خوردن برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید ، اما آیا این فقط به این دلیل بود که برنج سفید مردم را بدتر می کرد؟ نه ، برنج قهوه ای به تنهایی وضعیت را بهبود می بخشد ، اما این مطالعه در حالی انجام شد که جمعیت جنوبی هند در ابتدا مقدار زیادی برنج سفید می خوردند ، بنابراین این ممکن است در واقع حداقل تا حدی یک اثر جایگزینی بوده باشد. و یک مطالعه دیگر نشان داد که دستور دادن به مردم برای خوردن حدود یک فنجان برنج قهوه ای در روز “می تواند وزن ، دور کمر و باسن ، BMI ، فشار خون دیاستول” و التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و نه فقط به دلیل مقایسه آن با سفید. با این حال ، یک مطالعه بزرگتر و طولانی تر ناموفق برای دیدن بسیار بیشتر از مزایای فشار خون ، که تقریباً در گروه برنج سفید بسیار چشمگیر بود ، بنابراین ، در کل ، زیاد برای نوشتن در مورد آن زیاد نیست.

سپس ، یک مطالعه دیگر غلت خورد دور و بر-احتمالاً مهمترین مطالعه در طرفدار برنج استپس از هشت هفته خوردن روزانه یک فنجان برنج قهوه ای ، اما نه سفید ، بهبود قابل توجهی در عملکرد عروق نشان می دهد ، همانطور که در ساعت 3:18 در مقاله من مشاهده می کنید. ویدیو، و گاهی حتی حاد. اگر به کسی وعده غذایی با چربی اشباع شده و برنج سفید بدهید ، در صورت داشتن اختلالات متابولیک مرتبط با چاقی ، می توانید ظرف یک ساعت پس از مصرف ، عملکرد شریان را کاهش دهید. اما ، اگر بدهید رنگ قهوه ای برنج به جای سفید ، عملکرد شریان در برابر عوارض جانبی غذا محافظت می شود. خوب ، بنابراین برنج قهوه ای میکند در مطالعات مداخله ای مزایایی را نشان می دهد ، اما س isال این است که آیا نشان می دهد منحصر بفرد فواید. در عوض ، بلغور جو دوسر یا گندم کامل چطور؟

خوب ، ابتدا ، محققان نیاز داشتند طرح یک وعده غذای فلج کننده ، سرشار از چربی اشباع شده. آنها با Haagen Daaz ، خامه نارگیل و میلک شیک تخم مرغ همراه با یک کاسه بلغور جو دوسر یا “یک کاسه قابل مقایسه از گندم کامل نورد شده” رفتند. فکر میکنی چه اتفاقی افتاده؟ آیا فکر می کنید این غلات کامل مانند برنج قهوه ای اثرات مخرب عروق را مسدود کرده است؟ کل جو دوسر کار می کرد اما گندم کامل کار نمی کرد. بنابراین ، می توان استدلال کرد که برنج قهوه ای ممکن است دارای برتری نسبت به گندم کامل باشد. آیا جو دوسر آن اثر طولانی مدت مفیدی را که برنج قهوه ای دارد دارد؟ منفعت بود با اندازه مشابه اما به اهمیت آماری نرسید.

بنابراین ، نتیجه نهایی چیست؟ تا زمانی که ما اطلاعات بیشتری نداشته باشیم ، تفکر فعلی من در این زمینه این است که اگر شما واقعا مانند برنج ، می توانید با کاهش ، انتخاب انواع آرسنیک کمتر و پختن آن به نحوی که میزان تماس را حتی بیشتر کاهش دهید ، خطر خود را تعدیل کنید. اما ، اگر غلات کامل دیگر را به همان اندازه دوست دارید و برایتان مهم نیست که برنج در مقابل کینوا یا غلات دیگر دارید ، من گزینه پایین تر آرسنیک را انتخاب می کنم.

تادا! در حال حاضر آرسنیک موجود است – در حال حاضر. اگر شرایط تغییر کند ، ویدیوی دیگری را در مورد آخرین اخبار تهیه می کنم. مطمئن شوید که هستید مشترک شد بنابراین هیچ به روزرسانی را از دست ندهید.


در اینجا هر 13 ویدئوی این مجموعه وجود دارد ، در صورتی که هر کدام را از دست داده اید یا می خواهید به عقب برگردید و بررسی کنید:

و ممکن است به آن علاقه داشته باشید فواید زردچوبه برای قرار گرفتن در معرض آرسنیکبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید