آیا نعناع می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟


از زمانی که سیگار کشیدن در کلوپ های شبانه ممنوع شده است ، مشتریان بطور فزاینده ای متوجه بوهای ناخوشایند دیگری در باشگاه شده اند – مانند بوی بدن. بنابراین ، محققان در اروپا فکر کردند که سعی می کنند آنها را سرپوش بگذارند. به عنوان مثال ، محققان اثرات نعناع را بر فعالیت رقص اندازه گیری کردند و از افراد خواستند که سطح انرژی خود را ارزیابی کنند. آنها دریافتند که با رایحه نعناع ، مردم احساس شادی بیشتری می کنند و بیشتر می رقصند و بنابراین ، به گفته محققان ، “انتظار می رود که عطرهای محیطی تأثیر مثبتی بر درآمد باشگاه داشته باشد.” کلوب های شبانه نوآورانه در حال دعوت از “اسب سواران عطری” برای بو کردن مکان ها هستند.

جامعه کسب و کار متوجه این موضوع شد و فکر کرد شاید بوی نعناع باعث شود دبیران آنها سریعتر تایپ کنند. و کار کرد! عملکرد بهتر در کارهای مذهبی مرتبط با استفاده از بوی نعناع وجود داشت.

در عصری که مسابقات دو و میدانی غالباً فقط صدم ثانیه برنده یا باخت می شود ، ورزشکاران پیوسته به دنبال راه های جدیدی برای پیشرفت در ورزش خود هستند. محققان برخی از ورزشکاران دانشگاهی را روی تردمیل انداختند و بوی متفاوتی را در سوراخ بینی آنها وارد کردند ، و کسانی که نعناع فلفلی داشتند احساس خستگی کمتر ، نیرومندی ، ناامیدی کمتر و احساس عملکرد بهتر را داشتند. اما آیا آنها در حقیقت عملکرد بهتری دارد؟ ویدیوی من را ببینید ، افزایش عملکرد ورزشی با نعناع فلفلیبه

یک مطالعه متفاوت که در مجله روانشناسی ورزش و ورزش عملکرد واقعی را اندازه گیری کرد و شرکت کنندگان در واقع توانستند یک فشار اضافی را قبل از فروپاشی بیرون بیاورند و تقریباً دو ثانیه از خط یک ربع مایل با یک نوار چسب بو که به لب بالایی آنها چسبیده بود ، برش دهند. جالب اینجاست که تفاوت قابل توجهی در پرتاب های آزاد بسکتبال وجود نداشت. محققان فکر می کنند دلیل این امر این است که پرتاب های آزاد در واقع نیاز به مهارت دارد و تنها کاری که نعناع می تواند انجام دهد این است که واقعا انگیزه ورزشکاران را افزایش می دهد.

متأسفانه ، مطالعات بعدی نتوانستند این نتایج را تکرار کنند ، و هیچ تأثیر مفیدی از بوییدن نعناع فلفلی بر عملکرد ورزشی نشان نداد. بنابراین ، خوردن نعناع چطور؟ محققان تأثیر نعناع بر عملکرد ورزشی را قبل و بعد از ده روز از نوشیدن بطری آب با یک قطره اسانس نعناع در آنها اندازه گیری کردند. و همه پارامترهای عملکرد آزمودنی ها افزایش یافت ، 50 درصد کار بیشتر ، 20 درصد قدرت بیشتر و 25 درصد زمان بیشتری برای خستگی ایجاد کرد. پیشرفت هایی در همه زمینه ها در تمام آن پارامترهای فیزیولوژیکی مشاهده شد که نشان دهنده افزایش بازده تنفسی است. آنها این نتایج قابل توجه را به بازکردن نعناع در مجاری تنفسی ، افزایش تهویه و انتقال اکسیژن نسبت می دهند.

در حال حاضر ، می توانید بر روی مواد بیش از حد مصرف کنید ، اما چند قطره نباید سمی باشد. چرا با مخلوط کردن برگهای نعناع تازه در آب و نه استفاده از روغن ، بهترین هردو جهان را بدست نمی آورید؟

گاهی اوقات آروماتراپی به تنهایی در واقع می تواند کمک کننده باشد ، هر چند:

آب چغندر همچنین می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد. مشاهده دهها ویدئوی سری در شروع با دوپینگ با آب چغندربه سایر روش های غذای سالم می تواند با ورزش هم افزایی داشته باشد:

من از نعناع در من استفاده می کنم آب صورتی با فوم سبز دستور تهیه و صحبت در مورد استفاده از خشک شده در آنتی اکسیدان ها در یک خرج کردنبه همچنین می تواند به کاهش علائم IBS کمک کند ، همانطور که در تصویر نشان داده شده است روغن نعناع برای سندرم روده تحریک پذیربه

با این حال ، برخی هشدارهای دیگر در مورد چای:

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در اینجا از ویدیوهای رایگان من مشترک شوید و ارائه های زنده و سالانه من را در سال 2013 تماشا کنید-2013: ریشه کن کردن علل اصلی مرگ، بیشتر از یک سیب در روز، 2014: از جدول به قادر: مبارزه با ناتوانی بیماری ها با غذا، 2015: غذا به عنوان دارو: پیشگیری و درمان خطرناک ترین بیماری ها با رژیم غذایی، و آخرین من ، 2016: چگونه نمی میریم: نقش رژیم غذایی در پیشگیری ، دستگیری و معکوس کردن 15 قاتل برتر ما.



دیدگاهتان را بنویسید