آیا کم آبی می تواند بر روحیه ما تأثیر بگذارد؟


آب تا کنون ماده غذایی شماره یک در رژیم غذایی ما است. مطالعات نشان داده اند که هیدراتاسیون مناسب ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد و حتی ممکن است ما را بوسیدن بهتری انجام دهد. محققان دریافتند که با مسواک زدن پوست مصنوعی بر لب زنان جوان ، حساسیت بیشتری به لمس ملایم نشان می دهد.

اگرچه به خوبی شناخته شده است که آب برای بقای انسان ضروری است ، اما اخیراً ما متوجه نقش آن در حفظ عملکرد مغز شده ایم. منطقی است. مغز ما 75 درصد آب است. وقتی دچار کم آبی می شویم ، مغز ما در واقع کوچک می شود. نشان داده شده است که حتی کم آبی خفیف ، که می تواند با ورزش کردن در یک روز گرم ایجاد شود ، عملکرد مغز را تغییر می دهد.

من در مورد نقش هیدراتاسیون برای عملکرد شناختی صحبت کرده ام آیا نوشیدن آب کودکان را باهوش تر می کند؟، اما یافته های فعلی نشان می دهد که حالات روحی ما نیز ممکن است به طور مثبت تحت تأثیر مصرف آب قرار گیرد.

اثرات کم آبی بدن در زندگی واقعی به خوبی ثبت نشده است. تنها در سال 2013 بود که اولین مطالعه برای بررسی اثرات کم آبی خفیف بر انواع احساسات منتشر شد. پژوهشگران چه چیزی را یافتند؟ مهمترین اثرات محرومیت از مایعات افزایش خواب آلودگی و خستگی ، سطوح پایین قدرت و هوشیاری و افزایش سردرگمی بود. اما به محض اینکه مقداری آب به افراد دادند ، اثرات مخرب بر هوشیاری ، شادی و سردرگمی بلافاصله برعکس شد.

جذب آب در واقع بسیار سریع اتفاق می افتد ، در عرض 5 دقیقه از دهان تا جریان خون ، در حدود دقیقه 20 به اوج خود می رسد. جالب اینجاست که به نظر می رسد دمای آب بر این سرعت تأثیر می گذارد. به نظر شما کدام یک سریعتر جذب می شود – آب سرد یا آب گرم ، درجه حرارت بدن؟ به نظر می رسد آب سرد 20 درصد سریعتر مکیده می شود!

چگونه می توانیم بفهمیم که کم آب شده ایم یا نه؟ خوب ، چرا ما از بدن خود نمی پرسیم؟ اگر کمی آب بخوریم و سپس برگردیم و فقط آن را بمالیم ، احتمالاً این شیوه بدن ما برای گفتن است “من خوب هستم ، همه چیز بالا رفته است”. اما اگر ما یک دسته آب بنوشیم و بدن ما بیشتر آن را نگه دارد ، احتمالاً مخزن ما کم است. محققان دانشگاه کانکتیکات این روش را رسمی کردند. شما مثانه خود را خالی می کنید ، 11 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (حدود 3 سه فنجان آب برای یک فرد متوسط) خالی می کنید و سپس یک ساعت بعد می بینید که چقدر ادرار می کنید. به طور کلی ، اگر 3 فنجان بنوشید و کمتر از 1 بار ادرار کنید ، به احتمال زیاد دچار کم آبی شده اید. شما می توانید یافته های این آزمایش چگ و پی را در حدود دقیقه 3 در من مشاهده کنید آیا کم آبی می تواند بر روحیه ما تأثیر بگذارد؟ ویدیو


برای اطلاعات بیشتر در مورد آب ، به من مراجعه کنید روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟، آیا نوشیدن آب کودکان را باهوش تر می کند؟، و درمان خشکی چشم با رژیم غذایی: فقط آب اضافه کنید؟

سایر نوشیدنی های سالم شامل چای هیبیسکوس (چای هیبیسکوس در مقابل رژیم های گیاهی برای فشار خون بالا) و چای سبز (تغییر موج مغزی رژیم غذایی و مزایای چای سبز برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی ضد ویروسی)

چه چیز دیگری می تواند بر روحیه ما تأثیر بگذارد؟

امگا 3 موجود در ماهی چطور؟ این موضوع ویدئوی دیگر است: مصرف ماهی و خودکشیبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید