ارگانیک در مقابل متعارف: کدام مواد مغذی بیشتری دارد؟


آیا غذاهای ارگانیک نسبت به جایگزین های معمولی ایمن تر و سالم تر هستند؟ این دو سوال جداگانه است. برخی از مصرف کنندگان علاقه مند به دریافت مواد مغذی بیشتر هستند. دیگران نگران دریافت آفت کش های کمتر هستند. ابتدا تغذیه را انجام دهیم.

همانطور که در فیلم من دیده می شود ، آیا غذاهای ارگانیک مغذی تر هستند؟، صدها مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است و محققان تفاوت قابل توجهی در بیشتر مواد مغذی سنتی مانند ویتامین ها و مواد معدنی پیدا نکرده اند. آنها به این نتیجه رسیدند که علیرغم تصور گسترده که مواد غذایی ارگانیک مغذی تر هستند ، آنها شواهد محکمی برای حمایت از این ادراک نیافتند. با این حال ، آنها سطح بالاتری از مواد مغذی گیاهی فنلی را در مواد آلی یافتند.

تصور می شود که این متابولیت های ثانویه گیاهان در پشت بسیاری از مزایای خوردن میوه و سبزیجات هستند. میوه ها و سبزیجات ارگانیک بین 19 تا 69 درصد بیشتر از انواع این ترکیبات آنتی اکسیدانی داشتند. نظریه این بود که این مواد مغذی گیاهی توسط گیاه برای محافظت از خود ایجاد می شوند. به عنوان مثال ، کلم بروکلی هنگام جویدن گیاه ، ترکیبات تلخی مانند سولفورافان را آزاد می کند تا از افرادی که ممکن است آن را بخورند دوری کند. اشکالات یک لقمه می خورند و می گویند: “اوه ، این طعم کلم بروکلی دارد!” اما گیاهان مملو از آفت کش ها کمتر توسط حشرات گاز گرفته می شوند و بنابراین ممکن است تعداد کمتری از این ترکیبات را دفع کنند. از طرف دیگر ، گیاهانی که به صورت ارگانیک پرورش داده می شوند ، برای زندگی خود می جنگند و ممکن است لزوماً محافظت بیشتری را انجام دهند. به هر حال این نظریه بود ، اما ما شواهد خوبی برای اثبات آن نداریم. دلیل محتمل تر مربوط به کود است. گیاهانی که کودهای نیتروژن مصنوعی با دوز بالا مصرف می کنند ممکن است منابع بیشتری را به سمت رشد هدایت کنند تا دفاعی.

این آنتی اکسیدان ها ممکن است از گیاه محافظت کنند ، اما ما چطور؟ مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدان بیشتری در سبزیجات ارگانیک یافت می شود و بله ، آنها فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری را نشان می دهند ، اما همچنین فعالیت ضد زایی بیشتری نیز نشان می دهند. محققان باکتری ها را در معرض انواع مواد شیمیایی جهش زا مانند بنزوپیرن ، هیدروکربن های چند حلقه ای معطر موجود در گوشت کبابی ، یا IQ ، آمین هتروسیکلیک موجود در گوشت های کبابی/سرخ شده (و همچنین دود سیگار) ، و جهش DNA کمتری در آنها وجود داشت. ظروف پتری که در آنها سبزیجات ارگانیک اضافه کردند در مقایسه با ظروف پتری که سبزیجات معمولی اضافه کردند.

جلوگیری از آسیب DNA در باکتری ها یک چیز است ، اما در مورد اثرات روی سلول های واقعی انسان چطور؟ توت فرنگی های ارگانیک ممکن است طعم بهتری داشته باشند و فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری داشته باشند و مواد مغذی گیاهی فنلی بیشتری داشته باشند ، اما وقتی آنها را در مقابل سلول های سرطانی انسان قرار دهید ، چه اتفاقی می افتد؟ عصاره توت فرنگی های ارگانیک رشد سلول های سرطانی روده بزرگ و سلول های سرطانی سینه را به میزان قابل توجهی بهتر از عصاره های توت فرنگی معمولی سرکوب می کند. حالا این توت فرنگی را روی سلول های سرطانی که در ظرف پتری رشد می کردند می چکانید ، اما همانطور که در آن نشان دادم توت فرنگی در مقابل سرطان مری، شرایط واقعی زندگی وجود دارد که توت فرنگی در تماس مستقیم با ضایعات سرطانی و پیش سرطانی قرار می گیرد و بنابراین احتمالاً توت فرنگی های ارگانیک حتی بهتر عمل می کنند ، اما هنوز در آزمایشات بالینی آزمایش نشده اند.

با اينكه درونکشتگاهی مطالعات نشان می دهد که فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد زایی بالا و همچنین مهار بهتر تکثیر سلول های سرطانی ، مطالعات بالینی در مورد تاثیر خوردن غذاهای ارگانیک بر بیماری های انسانی به سادگی انجام نشده است. بر اساس سطوح آنتی اکسیدانی فیتونوترینت ، محصولات ارگانیک ممکن است 20 تا 40 درصد سالم تر در نظر گرفته شوند ، معادل افزودن یک یا دو وعده به رژیم پنج روزه. اما محصولات ارگانیک ممکن است 40 درصد گرانتر باشند ، بنابراین با همان پول می توانید وعده های اضافی محصولات معمولی را خریداری کنید. از نظر مواد مغذی در هر دلار ، مشخص نیست که غذاهای ارگانیک بهتر هستند. اما مردم اغلب غذاهای ارگانیک را برای اجتناب از مواد شیمیایی خریداری می کنند ، نه به این دلیل که بیشتر مغذی هستند. برای آشنایی بیشتر با بهترین علم موجود در مورد مقایسه محتوای تغذیه ای ، خطر آفت کش ها ، سمیت فلزات سنگین و خطر مسمومیت غذایی در غذاهای ارگانیک در مقایسه با غذاهای معمولی (از جمله نکات کاربردی برای تهیه میوه و سبزی شستن خود) ، به موارد زیر مراجعه کنید:

من تصور می کنم که واکنش به این مجموعه مشابه آن چیزی باشد که من در مورد غذاهای GMO انجام دادم و منتقدان را در هر دو طرف بحث برانگیخت:

در مورد مفاهیم تغذیه ای گیاهان تحت تنش در اینجا بیشتر بدانید:

روش تولید را کنار بگذاریم ، درونکشتگاهی، کدام میوه بهتر با سرطان مبارزه می کند؟

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید