استخوان های سالم به ویتامین D نیاز دارند

ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم در بدن، که تراکم استخوان سالم و سطح کلسیم را در جریان خون افزایش می‌دهد، مهم است. کمبود ویتامین D می تواند منجر به راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در افراد مسن شود. بسیاری از افراد برای حمایت از استخوان های سالم و قوی از مکمل های کلسیم استفاده می کنند. بدون منبع خوب و ثابت ویتامین D، بیشتر کلسیم همراه با کلسیم غذاهای طبیعی به سادگی از طریق بدن شما مهاجرت می کند. ویتامین D علاوه بر حمایت از استخوان‌های سالم، از سیستم ایمنی، بازسازی سلولی و کاهش التهاب نیز حمایت می‌کند. ویتامین D همچنین خواص محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ را نشان داده است.

بسیاری از ما دوز خوب نور خورشید را با بهترین راه برای تکمیل سطوح ویتامین D مرتبط می‌دانیم. هنگامی که پوست ما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، اشعه ماوراء بنفش B را جذب می کنیم که بدن از آن برای تبدیل کلسترول به ویتامین D استفاده می کند. تنها چیزی که نیاز دارید حدود ۱۰ دقیقه آفتاب مستقیم در ظهر است که آفتاب زیاد است تا دوز خوب و سالم ویتامین D دریافت کنید. ابری بیش از حد، روزهای سرد طولانی زمستان و نگرانی در مورد قرار گرفتن بیش از حد پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش به این معنی است که ما باید مطمئن شویم که منابع کافی ویتامین D را در رژیم غذایی خود دریافت می کنیم. علاوه بر این، ویتامین D محلول در چربی است، بنابراین مهم است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳، روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل و کره باشد.

بهترین منابع غذایی طبیعی ویتامین D ماهی های روغنی مانند سالمون، میگو، تن، ساردین و اره ماهی هستند. منابع خوب بعدی محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، ماست و تخم مرغ هستند. برخی از محصولات غنی شده، به ویژه آب میوه ها و غلات صبحانه، با ویتامین D غنی شده اند. مزایای این را می توان بیش از مقدار قند یا گلوتن گندم موجود در این محصولات جبران کرد. لطفا قبل از انتخاب چنین محصولاتی برچسب را به دقت مطالعه کنید.

دریافت ویتامین D کافی از غذا به تنهایی ممکن است برای حمایت از استخوان های سالم کافی نباشد. به آن قرار گرفتن محدود در معرض نور خورشید و فرآیندهای پیری که توانایی بدن برای جذب کلسیم را تغییر می دهد، به خصوص در زنان یائسه اضافه کنید، و مکمل های ویتامین D جایگزین خوبی هستند. بسیاری از این مکمل ها به عنوان D2 یا D3 ذکر شده اند. در حالی که هر دو موثر هستند، تفاوت اصلی به نظر می رسد این است که D3 در دوزهای بالاتر بهتر جذب می شود.

دریافت ویتامین D از غذا یا نور خورشید خطر مصرف بیش از حد این ماده ضروری را ایجاد نمی کند. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد، رعایت دوز توصیه شده روزانه روی ظرف بسیار مهم است. ویتامین D بیش از حد می تواند به راحتی برای بدن شما سمی شود. این می تواند منجر به بیماری های مختلفی از جمله بی اشتهایی، کاهش وزن، پلی اوری و ریتم غیر طبیعی قلب شود. سطوح بالای ویتامین D در سرم خون نیز می تواند سطح کلسیم خون را افزایش دهد و منجر به کلسیفیکاسیون و آسیب به سیستم قلبی عروقی و کلیه ها شود. این سطوح بالای کلسیم همچنین می تواند در برخی افراد منجر به سنگ کلیه شود.

بهترین راه حل این است که ویتامین D خود را از هر سه منبع، ماهی های چرب سالم، آفتاب و مکمل های ویتامین D3 دریافت کنید. به رژیم غذایی و سبک زندگی خود توجه کنید و هر روز آگاهانه تصمیم بگیرید تا سطح استخوان و کلسیم خود را با منبع خوب ویتامین D بهینه کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر