اهمیت ویتامین ها

ارزش مکمل ها در رژیم غذایی روزانه شما

آیا شما به ۵ در روز نیاز دارید؟ چرا دقیقا باید سعی کنید میوه و سبزیجات بخورید؟ در بسیاری از موارد، سبزیجات و میوه ها جزو ریزمغذی ها هستند و از مواد غذایی مهم در یک رژیم غذایی متعادل هستند. بدن شما به این ویتامین ها و مواد معدنی ریز برای پشتیبانی از عملکردهای طبیعی که در بدن اتفاق می افتد نیاز دارد. بدن نمی تواند اینها را به تنهایی تولید کند، بنابراین باید این ویتامین ها و مواد معدنی را از غذا و مکمل ها دریافت کنیم. طیف وسیعی از مواد مغذی وجود دارد که هنگام مصرف از خواص مختلفی پشتیبانی می کنند.

دو نوع مکمل ویتامینی وجود دارد. اکثر آنها هم محلول در چربی و هم محلول در آب هستند. ویتامین‌های محلول در چربی بدن در چربی‌های ناسالم مانند گریلون، کره، روغن‌های ضروری گیاهی و محصولات لبنی یافت می‌شوند. زیبایی آن این است که مجبور نیستید هر روز از این نوع غذا بخورید. بدن شما این مکمل ها را در صورت نیاز حفظ می کند. مکمل های محلول در چربی عبارتند از: ویتامین A پالمیتات، D، E، K. از طرفی مکمل های محلول در مایع را نمی توان در بدن ذخیره کرد، بنابراین باید روزانه آنها را مصرف کنید. با این حال، اگر شما بیش از نیاز واقعی بدنتان از این مکمل ها داشته باشید، از سیستم شما حذف خواهند شد. مکمل های غذایی محلول در مایع را می توان از میوه ها، سبزیجات و غلات تازه به دست آورد. برخی از این غذاها در اثر جوشاندن، خاصیت خود را از دست می دهند. اگر هوا وارد وعده غذایی شما شود، چیزهای خوب نیز ممکن است از بین بروند. اطمینان حاصل کنید که تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاها را با نگه داشتن آنها در حالت طبیعی یا شاید بخارپز کردن آنها دریافت می کنید. ویتامین B و ویتامین C مکمل های غذایی محلول در آب هستند.

علاوه بر این، انواع مواد مغذی وجود دارد که باید در رژیم غذایی روزانه خود گنجانید. به عنوان مثال، کلسیم، ماده معدنی منیزیم، پتاسیم خون، آهن و اکسید روی مورد نیاز است. هر کدام نقش متفاوتی در بدن دارند. مکمل کلسیم برای تقویت استخوان ها و دندان ها عالی است. کلسیم که به کاهش فشار خون معروف است، به کنترل انقباضات عضلانی از جمله ضربان قلب نیز کمک می کند. ویتامین منیزیم مسئول بیش از سیصد ترکیب در بدن است. اتفاقاً با سیستم ایمنی سالم‌تر مرتبط است و باید حتماً منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهایی مانند آجیل مانند بادام هندی، کلم پیچ و بلغور جو دوسر سرشار از مواد معدنی منیزیم هستند. پتاسیم یک ماده مغذی اضافی مورد نیاز بدن برای کمک به کنترل مایعات در بدن است. گفته می شود که یکی از الکترولیت های کلیدی در شماست. آهن مهم است زیرا سلول های قرمز رنگ پوست را تشکیل می دهد که اکسیژن بسیار مورد نیاز را در سراسر بدن حمل می کند. گوشت، اسفناج، میوه و آجیل نمونه های خوبی از غذاهای غنی از آهن هستند. در نهایت، اکسید روی وجود دارد. روی به بدن کمک می کند تا این کلان ویتامین ها و مواد معدنی – غذاهای کربوهیدراتی، پروتئین ها و چربی ها را پردازش کند. روی در گوشت، لبنیات و نان وجود دارد.

میوه های تازه ای که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید،

انگور قرمز، زغال اخته، موز، گریپ فروت و سیب

معمولاً سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

بروکلی، لوبیا، حبه سیر، گل کلم و قارچ.

بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف وجود دارد که می‌توانید با خوردن غذاهای مناسب دریافت کنید. با این حال، گاهی اوقات به راحتی نمی توان آنها را از طریق آنچه می خوریم به ارمغان آورد، این می تواند به دلایل مختلفی و همچنین به احتمال زیاد زمان باشد. در کنار سبک زندگی پرمشغله، همه به این معنا هستند که شما معمولاً اوقات خوبی را برای دریافت مقدار مناسب ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود ندارید. خبر خوب این است که بسیاری از قرص‌های مولتی‌معدنی و ویتامینی مختلف وجود دارد که اگر خوردن آنها با چیزی که می‌خورید دشوار است، می‌توانید انتخاب کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر