اگر مکمل های کلسیم بی خطر نیستند ، کلسیم موجود در غذا چطور؟


در 12 سال کوتاه ، هیئت های دولتی از این نظر که مکمل گسترده کلسیم ممکن است برای محافظت از استخوان های ما ضروری باشد ، استفاده نکرده اند. چی شد؟ من این را در خودم کاوش می کنم آیا مکمل های کلسیم بی خطر هستند؟ ویدیو

همه چیز با یک مطالعه در سال 2008 در نیوزلند شروع شد. مطالعات کوتاه مدت نشان داده است که مکمل کلسیم ممکن است فشار خون را تا حدودی کاهش دهد. اگرچه به نظر می رسد این اثر گذرا است ، اما پس از چند ماه ناپدید می شود ، اما بهتر از هیچ است. علاوه بر این ، کلسیم اضافی در روده می تواند با تشکیل چربی صابون ، کاهش جذب چربی اشباع و افزایش محتوای چربی اشباع مدفوع باعث سوء جذب چربی شود. در واقع ، اگر چند تام را به همراه نیم سطل KFC خود مصرف کنید ، تا دو برابر چربی می تواند به مدفوع شما ختم شود. با جذب چربی اشباع کمتر به سیستم شما ، کلسترول شما ممکن است کاهش یابد. با توجه به این موضوع ، محققان نیوزلندی انتظار داشتند با دادن مکمل های کلسیم به زنان میزان حمله قلبی را کاهش دهند. با این حال ، در شگفتی محققان ، به نظر می رسید که وجود داشته باشد بیشتر حملات قلبی در گروه مکمل کلسیم

آیا این فقط یک اشتباه بود؟ همه نگاه ها به ابتکار سلامت زنان ، بزرگترین و طولانی ترین آزمایش تصادفی و کنترل شده مکمل کلسیم ، معطوف شد. این نام ممکن است آشنا به نظر برسد – این همان مطالعه ای است که نشان داده است که درمان جایگزینی هورمون چقدر خطرناک است. آیا در مورد مکمل های کلسیم نیز چنین چیزی مشخص می شود؟ ابتکار سلامت زنان هیچگونه عوارض جانبی گزارش نکرد. با این حال ، اکثر شرکت کنندگان قبل از شروع مطالعه از مکمل های کلسیم استفاده می کردند. بنابراین ، به طور م ،ثر ، این مطالعه فقط مقایسه دوزهای بالاتر و دوزهای پایین مکمل کلسیم را به جای مکمل و بدون مکمل نشان می دهد. اگر برگردید و ببینید زنانی که شروع به کار کردند چه اتفاقی افتاد نه مصرف مکمل و سپس به صورت تصادفی در گروه مکمل قرار گرفتند؟ کسانی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، به طور قابل توجهی بیشتر دچار سکته قلبی یا مغزی شدند. بنابراین ، دوز بالا یا دوز کم ، هرگونه مکمل کلسیم خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

محققان با بررسی سایر داده های آزمایشی میزان سکته های قلبی و مغزی در زنانی که به صورت مکمل های کلسیم با یا بدون ویتامین D اضافه شده بودند ، بررسی کردند و این خطر را تایید کردند. اکثر مطالعات جمعیتی موافق بودند: افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده می کردند ، بیشتر در معرض بیماری های قلبی ، سکته مغزی و مرگ بودند.

صنعت مکمل ها خوشحال نبودند و محققان را متهم کردند که تا حدی به داده های خود گزارش شده تکیه کرده اند-یعنی به جای تأیید آن ، فقط پرسیدند آیا افراد دچار حمله قلبی شده اند یا نه. در حقیقت ، مکمل طولانی مدت کلسیم باعث انواع ناراحتی های گوارشی می شود ، از جمله دو برابر خطر بستری شدن در بیمارستان با علائم حاد که ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود. با این حال ، افزایش خطر به طور مداوم در تمام آزمایشات ، صرف نظر از اینکه حملات قلبی تأیید شده یا خیر ، مشاهده شد.

خوب ، اما چرا مکمل های کلسیم خطر حمله قلبی را افزایش می دهند ، اما کلسیم دریافتی در رژیم غذایی شما اینطور نیست؟ شاید به این دلیل که وقتی قرص کلسیم مصرف می کنید ، مقدار زیادی کلسیم در جریان خون شما دریافت می کنید که از خوردن غذاهای غنی از کلسیم دریافت نمی کنید. چند ساعت پس از مصرف مکمل کلسیم ، سطح کلسیم در خون افزایش می یابد و می تواند تا هشت ساعت بیدار بماند. بدیهی است که این حالت چیزی را ایجاد می کند که حالت انعقاد پذیری نامیده می شود. یعنی خون شما راحت تر لخته می شود ، که می تواند خطر لخته شدن در قلب یا مغز را افزایش دهد. در واقع ، سطح بالای کلسیم در خون با افزایش سکته مغزی و قلبی مرتبط است. بنابراین ، مکانیسم ممکن است این باشد که مکمل های کلسیم منجر به افزایش سطح کلسیم به طور غیر طبیعی ، سریع و پایدار در خون می شوند ، که می تواند انواع مختلفی از اثرات مشکل ساز را داشته باشد.

مکمل های کلسیم “به طور گسترده ای پذیرفته شده اند … به این دلیل که آنها یک راه طبیعی و در نتیجه ایمن برای جلوگیری از شکستگی های پوکی استخوان هستند.” با این حال ، اکنون مشخص شده است که مصرف کلسیم در یک یا دو دوز روزانه است نه طبیعی است ، زیرا “همانطور که طبیعت در نظر داشت ، اثرات متابولیکی مشابه کلسیم در غذا را تولید نمی کند”. علاوه بر این ، شواهد به طور پیوسته قوی تر می شوند که مکمل کلسیم ممکن است بی خطر نباشد. به همین دلیل است که اکثر سازمان هایی که در مورد سلامت استخوان توصیه می کنند ، “توصیه می کنند که افراد باید کلسیم مورد نیاز خود را از رژیم غذایی ترجیح دهند تا مکمل.”


ما در واقع با دریافت مقدار زیادی کلسیم تکامل یافته ایم – از خوردن مقدار زیادی علف های هرز برگ سبز ، و نه بیرون آوردن تومور. دیدن درسهای پارینه سنگی برای اطلاعات بیشتر در این مورد چگونه می توان با پوکی استخوان مبارزه کرد؟ ویدیوهای من را ببینید آلو برای پوکی استخوان و بادام برای پوکی استخوانبه

من بحث کرده ام که آیا مکمل های کلسیم بی خطر هستند ، اما آیا مکمل های کلسیم مctiveثر هستند؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد کلسیم و سلامت استخوان ، فیلم های من را ببینید:

مکمل های کلسیم در عدم کارآیی خود تنها نیستند. این داستانی است که با ناامیدی های بسیاری از مکمل های دیگر مطابقت دارد ، که می توانید در ویدیوهای زیر درباره آن بیشتر بدانید:

و حتما تماشا کنید آیا زنان باردار باید مکمل کلسیم را برای سطوح پایین سرب مصرف کنند؟ و سرب در مکمل های کلسیم.

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید