برای درمان فشار خون بالا چه بخوریم


فشار خون بالا به عنوان مهمترین عامل خطر مرگ و ناتوانی در جهان شناخته می شود. در ویدئوی من ، چگونه با رژیم غذایی از فشار خون بالا جلوگیری کنیم، نشان دادم که چگونه رژیم غذایی گیاهی ممکن است از فشار خون بالا جلوگیری کند. اما اگر قبلاً آن را داشته باشیم چه کنیم؟ این موضوع مربوط به نحوه درمان فشار خون بالا با رژیم غذاییبه

انجمن قلب آمریکا (AHA) ، کالج قلب آمریکا (ACC ، و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها) اصلاح شیوه زندگی را به عنوان اولین خط درمان توصیه می کنند. اگر این روش جواب نداد ، ممکن است برای بیماران تیازید تجویز شود. دیورتیک (معمولاً به عنوان قرص آب شناخته می شود) قبل از مصرف داروهای بیشتر تا زمانی که فشار خون آنها کاهش یابد. معمولاً افراد سه دارو مصرف می کنند ، اگرچه محققان در حال آزمایش چهار دارو در یک زمان هستند. برخی از بیماران حتی پنج نوع مختلف مصرف می کنند. داروها

چه اشکالی دارد که مرحله اصلاح شیوه زندگی را کنار بگذارید و مستقیماً به سمت مواد مخدر بروید؟ از آنجا که داروها هنوز علت اصلی فشار خون بالا را درمان نمی کنند ، می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. کمتر از نیمی از بیماران حتی از داروهای خط اول استفاده می کنند ، شاید به دلیل عوارض جانبی مانند اختلال نعوظ ، خستگی و گرفتگی عضلات.

تغییرات سبک زندگی توصیه شده چیست؟ AHA ، ACC و CDC توصیه می کنند که وزن ، نمک و مصرف الکل را کنترل کنید ، به طور منظم ورزش کنید و یک برنامه غذایی DASH داشته باشید.

رژیم DASH به عنوان رژیم لاکتو گیاهی توصیف شده است ، اما اینطور نیست. بر میوه ها ، سبزیجات و لبنیات کم چرب تأکید دارد ، اما تنها بر کاهش مصرف گوشت تأثیر می گذارد. چرا حتی بیشتر گیاهی نیست؟ ما چندین دهه است که می دانیم محصولات حیوانی با فشار خون ارتباط دارد. در حقیقت ، اگر گیاهخواران را مصرف کنیم و به آنها گوشت بدهیم (و به اندازه ای به آنها پول بدهیم که بخورند!) ، می توانیم فشار خون آنها را بالا ببریم.

من در مورد فواید کاهش فشار خون به میزان 110 تا 70 در مورد 70 صحبت کرده ام. اما چه کسی می تواند این میزان پایین را دریافت کند؟ مردم رژیم های غذایی خود را بر اساس غذاهای گیاهی کامل متمرکز می کنند. چینی های روستایی با فشار خون به طور متوسط ​​حدود 110 در 70 در تمام طول زندگی خود ثبت شده اند. آنها روزانه گیاهی می خورند و گوشت فقط در موارد خاص خورده می شود.

از کجا می دانیم که طبیعت گیاهی رژیم غذایی آنها بسیار محافظ بوده است؟

از آنجا که در دنیای غرب ، همانطور که انجمن قلب آمریکا اشاره کرده است ، تنها افرادی که به طور متوسط ​​به این میزان پایین آمده اند کسانی هستند که رژیم های گیاهی دارند و حدود 110 نفر در 65 سالگی دارند.

بنابراین ، آیا سازندگان رژیم DASH از این تحقیقات مهم توسط فرانک ساکس هاروارد مطلع نبودند؟ نه ، آنها مطلع بودند. رئیس کمیته طراحی که رژیم DASH را ارائه داد بود خود دکتر ساکس. در حقیقت ، رژیم غذایی DASH به طور صریح با هدف شماره یک طراحی فواید کاهش فشار خون رژیم گیاهخواری طراحی شده است ، هنوز از جمله محصولات حیوانی به اندازه کافی برای عموم مردم “خوش طعم” باشد.

می توانید ببینید آنها به چه چیزی فکر می کردند. درست مانند داروهایی که هرگز کار نمی کنند – مگر اینکه آنها را مصرف کنید ، رژیم ها هرگز م workثر نیستند – مگر اینکه واقعا آنها را بخورید. بنابراین ، چه فایده ای دارد که به مردم بگوییم اگر افراد کمی این کار را می کنند به شدت از گیاهان بخورند؟ با دست انداختن حقیقت و ارائه نوعی رژیم سازش ، پس در مقیاس جمعیت شاید شما کارهای بیشتری انجام دهید. خوب ، اما این را به هزار خانواده آمریکایی بگویید یک روز که یکی از عزیزان خود را به دلیل فشار خون بالا از دست می دهد. شاید وقت آن رسیده است که واقعیت را به عموم مردم آمریکا شروع کنیم.

خود ساکس متوجه شد که هرچه شیرخواران بیشتر لبنیات بخورند ، فشار خون آنها بیشتر می شود. اما ، آنها مجبور بودند رژیم را قابل قبول کنند. از آن زمان تحقیقات نشان داده است که غذاهای گیاهی افزوده شده – نه تغییرات در روغن ، شیرینی ها یا لبنیات – به نظر می رسد اجزای مهم رژیم DASH هستند. بنابراین ، چرا رژیم غذایی کاملاً متشکل از غذاهای گیاهی نخورید؟

یک متاآنالیز اخیر نشان داد که رژیم های گیاهی خوب هستند ، اما رژیم های گیاهی ممکن است بهتر باشند. به طور کلی رژیم های گیاهی در برابر بیماری های قلبی عروقی ، برخی از سرطان ها و حتی مرگ محافظت می کند. اما به نظر می رسد رژیم های کاملاً گیاهی محافظت بیشتری در برابر چاقی ، فشار خون بالا ، دیابت نوع 2 و مرگ و میر بیماری های قلبی ارائه می دهند. بر اساس مطالعه بیش از 89000 نفر ، افرادی که از رژیم های غذایی بدون گوشت استفاده می کنند ، خطر فشار خون بالا را به نصف کاهش می دهند. اما کسانی که بدون گوشت ، بدون تخم مرغ و بدون لبنیات مصرف می کنند ممکن است 75 lower خطر کمتری داشته باشند.

اگر ما در حال حاضر از یک غذای کامل ، رژیم گیاهی ، بدون غذاهای فرآوری شده ، بدون نمک ، و با این وجود هنوز به 110 در 70 نرسیم ، چه می کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی وجود دارد که حفاظت بیشتری را ارائه می دهند: فقط چند قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده در روز 2 تا 3 برابر قوی تر از ایجاد یک برنامه ورزشی هوازی مقاومتی بود و یکی از قوی ترین و ضد فشار خون را ایجاد می کرد مداخله مربوطه هندوانه نیز فوق العاده به نظر می رسد ، اما شما باید روزانه حدود 2 پوند غذا بخورید. به نظر می رسد نوع داروی من است ، اما سخت است که در تمام طول سال (حداقل در گردن من در جنگل). شراب قرمز ممکن است کمک کند ، اما تنها در صورتی که الکل خارج شده باشد. سبزیجات خام یا پخته؟ پاسخ هر دو است ، اگرچه خام ممکن است بهتر کار کند. لوبیا ، نخود خرد شده ، نخود و عدس نیز ممکن است کمی کمک کنند.

به نظر می رسد کیوی ها اصلاً کار نمی کنند ، حتی اگر بودجه این مطالعه توسط یک شرکت کیوی تأمین شده باشد. شاید آنها باید از هیئت مدیره بازاریابی کشمش کالیفرنیا راهنمایی می کردند ، که با مطالعه ای نشان داده است که کشمش می تواند فشار خون را کاهش دهد ، اما ظاهراً در مقایسه با کوکی های تقلبی ، Cheez-Its و Chips Ahoy.


رژیم DASH یکی از بهترین رژیم های مورد مطالعه است و به طور مداوم به عنوان رژیم شماره 1 US News & World Report رتبه بندی می شود. این یکی از معدود رژیم هایی است که به دانشجویان پزشکی در دانشکده پزشکی آموزش داده می شود. من بسیار شیفته بودم که از ریشه های آن به عنوان سازگاری بین عملی و کارآمدی یاد بگیرم.

من در مورد نگرش حمایتی بسیاری از پزشکان صحبت کرده ام که بیماران نمی توانند حقیقت را رعایت کنند:

شنیدن حقیقت از نظر پزشک چگونه خواهد بود؟ دیدن درمان بیماریهای قلبی با رضایت کامل و مزایای واقعی رژیم غذایی در برابر داروهابه

برای اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که گیاهان می توانند برای فشار خون بالا انجام دهند ، مراجعه کنید:

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مرور کنید:



دیدگاهتان را بنویسید