بهترین رژیم غذایی برای التهاب پیری


یکی از شناخته شده ترین پیامدهای پیری کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن است که با آسیب پذیری ناشی از مرگ ناشی از آنفولانزا و پاسخ ضعیف به واکسیناسیون نشان داده می شود. اما ، حدود 20 سال پیش ، مقاله ای منتشر شد که نشان می داد سلول های ایمنی افراد 80 ساله به طور قابل توجهی سیگنال های ضد التهابی تولید می کنند. همانطور که در ویدیوی خود بحث کردم ، چگونه با التهاب پیری مقابله کنیم، این بدترین حالت را در هر دو جهان نشان می دهد – کاهش بخشی از سیستم ایمنی بدن که با عفونت های خاص مبارزه می کند و تشدید واکنشهای غیر اختصاصی که می تواند منجر به التهاب شود. این مورد از آن زمان در مفهومی که به عنوان التهاب مزمن با درجه پایین شناخته می شود ، رسمی شده است که ما اکنون می دانیم که معمولاً مربوط به پیری است ، که ممکن است مسئول کاهش و شروع بیماری در افراد مسن باشد.

بنابراین ، چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم؟ به نظر می رسد پیری التهابی یکی از پیامدهای مهم پیر شدن است. آیا می توان از آن جلوگیری یا درمان کرد؟ “کلید پیری موفق و طول عمر این است که التهاب مزمن را بدون آسیب رساندن به پاسخ حاد در معرض عوامل بیماری زا کاهش دهیم.” چگونه ما آن را انجام دهیم؟ تغذیه. آنچه می خوریم “احتمالاً قوی ترین و انعطاف پذیرترین وسیله ای است که برای دستیابی به تعدیل مزمن و سیستمیک روند پیری در اختیار داریم …”

در اولین بررسی سیستماتیک که ارتباط بین الگوهای رژیم غذایی و نشانگرهای التهابی منتشر شده است ، الگوهای غذایی مرتبط با التهاب تقریباً همه الگوهای رژیم غذایی مبتنی بر گوشت یا به اصطلاح غربی بوده است. در مقابل ، الگوهای مبتنی بر سبزیجات و میوه ها یا “سالم” به طور معکوس با التهاب مرتبط هستند. به طور کلی ، هرچه بیشتر گیاهی باشد ، التهاب کمتر است.

دلیل ارتباط گوشت با التهاب ممکن است به دلیل پروتئین حیوانی و چربی حیوانی باشد. در اولین مطالعه مداخله ای که به طور جداگانه تأثیر پروتئین گیاهی و حیوانی بر وضعیت التهابی را مورد ارزیابی قرار داد ، محققان دریافتند که “مصرف بیشتر پروتئین با منشاء حیوانی – به ویژه گوشت – با سطوح بالاتری از نشانگرهای التهابی در بزرگسالان چاق ارتباط دارد …”

دلیل چاقی با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها ممکن است به دلیل التهاب مرتبط با چاقی باشد. التهاب ناشی از چاقی ممکن است بیوسنتز استروژن با واسطه پروستاگلاندین را در بافت های پستان تحریک کند. معنی آن چیست؟ التهاب ممکن است آنزیمی را فعال کند که به تومورهای سینه اجازه می دهد استروژن خود را از طریق یک ترکیب التهابی به نام پروستاگلاندین بسازند. اگر میزان پروستاگلاندین ها را در ادرار زنان اندازه گیری کنید ، با خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط دارد. و چه چیزی می تواند باعث سطوح بالای این ترکیب التهابی شود؟ سیگار کشیدن ، رژیم غذایی با چربی زیاد و چاقی. چرا خوردن چربی اشباع شده منجر به تولید پروستاگلاندین می شود؟ از آنجا که پروستاگلاندین ها از اسید آراشیدونیک ساخته می شوند و اسید آراشیدونیک جزء اصلی چربی های حیوانی است. به عبارت دیگر ، چربی های حیوانی حاوی اسید آراشیدونیک هستند و بدن ما ترکیبات التهابی مانند پروستاگلاندین ها را تولید می کند. با اسید آراکیدونیک. ترکیبات التهابی می توانند رشد سرطان سینه را تحریک کنند و همچنین ممکن است در سرطان روده بزرگ ، سرطان ریه و سرطان سر و گردن نقش داشته باشند.

در مقابل ، غذاهای گیاهی کامل دارای اثرات ضد التهابی هستند ، اگرچه برخی از گیاهان بهتر از بقیه هستند. افرادی که روزانه پنج بار میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان بالا مصرف می کنند ، مانند انواع توت ها و سبزیجات ، در مقایسه با افرادی که پنج بار در روز از میوه های شایع تر آنتی اکسیدان کم مصرف می کنند ، تأثیر بهتری در کاهش التهاب سیستمیک و اختلال عملکرد کبد داشتند. و سبزیجات مانند موز و کاهو.


می توانید در مورد اسید آراشیدونیک بیشتر بدانید مرغ ، تخم مرغ و التهاب و رژیم های گیاهی برای بهبود روحیه و بهره وریبه

اطلاعات بیشتر در مورد مبارزه با التهاب در:

و بیشتر در مورد پیری سالم در:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید