بهترین سطح ویتامین D چیست؟


چقدر ویتامین D باید مصرف کنیم؟

اگر همه 2000 واحد ویتامین D در روز مصرف کنند ، می تواند منحنی را از سطح متوسط ​​خون در اواسط دهه 50 به حدود 110 نانومول بر لیتر (44 نانوگرم در میلی لیتر) تغییر دهد ، که برخی تخمین می زنند که می تواند سالها به طول عمر ما بیفزاید. داده های به دست آمده از کارآزمایی های بالینی تصادفی برخی از متخصصان م ،ثر مانند صندلی تغذیه هاروارد را متقاعد کرده است که ما باید برای این نوع محدوده عکاسی کنیم ، سطوحی که از هر ده نفر حدود نه نفر به آن نمی رسند ، زیرا ممکن است مصرف 1800 تا 4000 واحد ویتامین D در روز

با این حال ، موسسه پزشکی (IOM) ، سطح 50 نانومول در لیتر (20 نانوگرم/میلی لیتر) خون را کافی می داند و بنابراین فقط 600 تا 800 واحد در روز برای افرادی که در معرض آفتاب کم یا بدون نور خورشید قرار دارند ، توصیه کرد. چرا اینقدر پایین؟ زیرا IOM فقط به سلامت استخوان توجه داشت. حتی اگر ما فقط به استخوان هایمان اهمیت می دادیم و به طول عمر خود اهمیت نمی دادیم ، باز هم می خواستیم برای آستانه 75 نانومول در لیتر (30 نانوگرم/میلی لیتر) شلیک کنیم ، زیرا شواهدی از صدها کالبد شکافی از افرادی که در تصادفات رانندگی جان باختند ، وجود دارد. به عنوان مثال ، نشان دادن استئومالاسی یا نرم شدن استخوان ها در 18 تا 39 درصد افرادی که به هدف IOM 50 نانومول در لیتر می رسند ، اما موفق به رسیدن به 75 نانومول در لیتر نمی شوند.

حتی اتهامی وجود دارد که موسسه پزشکی به سادگی در محاسبات خود اشتباه کرده است و براساس معیارهای خود ، باید روزانه هزاران واحد را نیز توصیه کند. با این حال ، فقدان صرف استخوان های نرم “به سختی می تواند تعریف کافی برای سلامت یا کفایت ویتامین D در نظر گرفته شود.” مانند این است که بگویید برای جلوگیری از اسکوربوت فقط به 10 میلی گرم ویتامین C نیاز دارید – بله ، اما ما برای سلامتی مطلوب بیش از این مقدار نیاز داریم.

موسسه پزشکی موضع گیری کرد که بار اثبات “بر دوش هر کسی است که ادعا می کند برای دریافتهای بالاتر از گروه هیئت منفعت دارد. [minimal] توصیه ها ”، که رویکرد خوبی برای داروها است. در مورد مواد غیر طبیعی ، کمتر است تا خلاف آن ثابت شود. با این حال ، برای مواد مغذی ، آیا حداقل نقطه شروع نباید سطوح طبیعی باشد که بدن ما طی میلیون ها سال به طور دقیق تنظیم شده است؟ من این سوال را در ویدیوی خود بررسی می کنم دوز مطلوب ویتامین D بر اساس سطوح طبیعیبه

آیا سطح طبیعی سطح مطلوب است؟

سطح هدف 75 نانومول بر لیتر در مقایسه با سطوح متوسط ​​امروز بسیار بالا به نظر می رسد ، اما در دوران مدرن ، ما اغلب فعالیتهای غیر طبیعی مانند کار در میز کار یا حتی پوشیدن لباس را تمرین می کنیم! ما در حال دویدن برهنه در آفریقای استوایی با آفتاب گرفتن در طول روز تکامل یافتیم. اگر میزان ویتامین D را در افرادی که در گهواره بشریت زندگی می کنند اندازه گیری کنیم ، سطح طبیعی ویتامین D بیش از 100 نانومول در لیتر (40 نانوگرم در میلی لیتر) خواهد بود. بنابراین ، شاید این نقطه شروع باشد تا خلاف آن ثابت شود – متأسفانه ، به نظر می رسد بسیاری از کمیته های راهنما نادیده گرفته شده اند.

با این حال ، سطح طبیعی لزوماً سطح مطلوب نیست. شاید بدن با رشد کمتر رشد می کرد ، بنابراین ما هنوز باید ببینیم که چه سطحی با کمترین میزان بیماری مطابقت دارد. و وقتی این کار را می کنیم ، به نظر می رسد سطوح بالاتر با بیماری کمتری مرتبط است.

ویتامین D – هورمون

هنگامی که من متخصص اطفال بودم ، همیشه برایم جالب بود که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیاز به قطره ویتامین D دارند. آیا شیر مادر نباید غذای کاملی باشد؟ البته ، برای حرفه پزشکی ، راه حل ساده است: مکمل های نوزاد را تهیه کنید ، ویتامین D کاهش می یابد. اما به نظر می رسد که مجبور نباشیم. اگر این روزها شیر مادر را اندازه گیری کنیم ، تقریباً هیچ ویتامین D ندارد و باعث راشیتیسم می شود مگر آنکه میزان ویتامین D مادر در سطح طبیعی بدن گونه ما بیشتر باشد ، که البته کاملا منطقی است. شیوه زندگی ما در دنیای مدرن مانند ناسازگاری محیطی است. این به شما کمک می کند که ویتامین D را همانطور که هست تصور کنید: یک هورمون ، نه یک ویتامین. اگر شما آن را به عنوان یک هورمون تصور می کنید ، منطقی است که سطح نرمال داشته باشید. ما پزشکان سعی می کنیم فشار خون و انواع پارامترها را در محدوده طبیعی حفظ کنیم ، “اما چرا اینقدر به وضعیت هورمون” ویتامین D “توجه نمی شود؟”


اگر کسی بخواهد استدلال تکاملی برای میزان “طبیعی” ویتامین D ارائه دهد ، دریافت ویتامین D به روشی که طبیعت در نظر گرفته است – یعنی از خورشید به جای مکمل ها؟ این موضوع ویدئوی من است بهترین راه برای دریافت ویتامین D: خورشید ، مکمل ها یا سالن ها ؟.

برای مشاهده سایر ویدیوهای این مجموعه ، موارد زیر را مشاهده کنید:

من همچنین ویتامین D را در ارتباط با بیماریهای خاص بررسی می کنم:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید