بهترین مواد غذایی برای داشتن پوستی بهتر

بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی و تغذیه به ما کمک می کند سبک زندگی سالم داشته باشیم و از همه مهمتر از بیماری های مزمن جلوگیری کنیم. بنابراین جای تعجب نیست که کلید داشتن پوستی بی عیب و نقص با انتخاب غذایی که هر روز انجام می دهید شروع می شود.

به هر طرف که نگاه می کنیم، برندهای معروف زیبایی در حال عرضه هستند و محصول پس از محصول را برای ما عرضه می کنند، که در واقع به بسیاری از آنها نیازی نداریم. برخلاف تصور عموم، پوست زیبا و درخشان به محصولات زیبایی گران قیمت و روش های گران قیمت وابسته نیست.

در اکثر مواقع، راه حل ساده برای یک رژیم خوب پوست، انتخاب یک رژیم غذایی متعادل، کافی و متنوع است.

مطابق با [۱]BBC Good Food، سلول‌های مسن‌تر دائماً ریخته می‌شوند و سلول‌های جوان‌تر جایگزین آن‌ها می‌شوند و عرضه ثابت مواد مغذی کلیدی برای حمایت از این رشد سریع ضروری است. خوردن متعادل مواد غذایی به پوست شما مواد مغذی حیاتی مورد نیاز را برای کمک به نرمی، لطافت و بدون لک می دهد.

جونله هارت، نویسنده کتاب Eat Pretty: Nutrition for Beauty Inside and Out، بیشتر توضیح می دهد: «رژیم غذایی شما همچنین مستقیماً بر سطح هورمون ها تأثیر می گذارد، که روی چهره شما و عملکرد ژن های شما تأثیر می گذارد.[۲]

او می افزاید: “مواد مغذی موجود در غذای شما تعیین می کند که پوست شما چقدر می تواند خود را ترمیم کند، در برابر آسیب دفاع کند و در سایر اقدامات مرتبط با زیبایی شرکت کند.”

در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که پوست شما را تغذیه می کند و در عین حال جوانه های چشایی شما را نیز ارضا می کند.

آجیل و دانه ها:

آجیل حاوی ویتامین E است که به محافظت از پوست در برابر آسیب سلولی کمک می کند و در عین حال از رشد سالم پوست حمایت می کند. “[۳]چربی‌های سالم و تک غیراشباع موجود در بادام همچنین می‌تواند پوست را کمتر ملتهب کند و ظاهر خطوط و چین و چروک‌های ظریف را که می‌تواند در نتیجه روند پیری ایجاد شود، کاهش دهد.

آووکادوها:

[۴]آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E است. خوردن منظم آووکادو به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید، تسکین سوزش و کاهش چین و چروک کمک می کند.

ماهی سالمون:

اکثر پزشکان و متخصصان پوست ماهی سالمون را به عنوان یک غذای فوق العاده در مورد سلامت پوست می بینند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا مواد ضروری هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می کنند.

سیب زمینی های شیرین:

سیب زمینی شیرین برای رنگ پوست شما معجزه می کند. [۵]به گزارش باستل، سیب زمینی شیرین منبع عالی بتاکاروتن است که یک آنتی اکسیدان است که در بدن ما به ویتامین A تبدیل می شود. آنتی اکسیدان ها از پوست ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و کمبود ویتامین A دلیل بزرگی برای خشکی و کدر شدن پوست است.

اسفناج:

اسفناج منبع خوبی از ویتامین های A، B2، C و K است. فولات موجود در اسفناج به حفظ و ترمیم DNA کمک می کند و احتمال رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

گوجه فرنگیها:

گوجه فرنگی یکی از موثرترین داروها برای داشتن پوستی شفاف و سالم است. آنها عمدتاً به دلیل محتوای آنتی اکسیدان بالایی برای سلامت پوست مفید هستند.

هندوانه:

به گفته کارشناسان، [۶]هندوانه حاوی لیکوپن است که برای پوست مفید است. آنتی اکسیدان ها به کاهش رادیکال های آزاد تولید شده توسط بدن کمک می کنند. رادیکال های آزاد کمتر مستقیماً به طور بسیار مؤثری روند پیری را به تاخیر می اندازد.

[۷]خیارها:

خیار بیشتر حاوی آب است که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند. P&G Reward Me به نکات زیر در مورد خیار اشاره می‌کند: «مزایای زیبایی به لثه‌های سالم و نفس تازه، چشم‌های درخشان بدون کیسه، حلقه‌های سیاه و پف‌کردگی، و پوستی زیبا به دلیل مواد مغذی موجود در آن مانند بیوتین، ویتامین‌های A، B1 و C می‌رسد. و پتاسیم.”

ما امیدواریم که این به شما در انتخاب بهتر مواد غذایی کمک کند! غذا خوردن مبارک!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر