به تماس های مشکوک «دریافت جوایز جشنواره» توجه نکنید.


به تماس های مشکوک در مورد برنده شدن در جشنواره ها توجه نکنید و از افشای اطلاعات بانکی و محرمانه خود برای دریافت این جوایز خودداری کنید.

تماس های تلفنی کلاهبرداران با مشتریان بانکی مبنی بر برنده شدن یک سفر عتبات عالیات، همراه اول و غیره بوده است. پس از تماس تلفنی، کلاهبرداران ابتدا با یکی از مسئولان وزارت ارتباطات و صدا و سیما مصاحبه جعلی انجام دادند. .. سازماندهی شده و سپس اعلام می کنند که برای واریز جایزه نیاز به اطلاعاتی مانند کد کشور، تاریخ تولد و … دارند.

این افراد پس از دریافت اطلاعات از مشتری و یا دریافت کدهای اعتبارسنجی و رمزهای یکبار مصرف ارسالی به تلفن همراه مشتریان و ثبت آن در سامانه ها و اپلیکیشن های بانک مانند بام، یه، بانک حرم و … اقدام به انتقال وجه از حساب ها می کنند. انجام می دهند.

در عین حال کلاهبرداران از روش های دیگری مانند مهندسی اجتماعی، هک پیام های جعلی یا اطلاعات منتشر شده در وب تاریک برای به دست آوردن اطلاعات شخصی مانند کد ملی، کد کار، آدرس منزل، محل کار، نام همسر و … استفاده می کنند. .. دسترسی پیدا کنید و از این اطلاعات برای جلب اعتماد بیشتر استفاده کنید.

مشتریان گرامی توجه داشته باشند که تماس های تلفنی نامعتبر و یا پیام های مشکوک ارسالی در فضای مجازی با عناوینی مانند پرداخت هدایا، برنده شدن جوایز، تماس از برنامه های صدا و سیما و اعلام برندگان و … می تواند دامی برای کلاهبرداران برای برداشت پول باشد. اغلب از حساب بانکی شما

بانک مرکزی از مشتریان محترم خود درخواست می‌کند برای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری و متحمل شدن زیان، از افشای اطلاعات بانکی خود خودداری کنند.