تاثیر آووکادو بر کلسترول کوچک ، متراکم و LDL


جو دوسر ، گردو ، روغن زیتون فوق بکر و آووکادو چه تاثیری بر اندازه کلسترول LDL دارند؟

هنگامی که تیتری با عنوان “آووکادو می تواند کلسترول شما را بهبود بخشد – و موارد دیگر” ، مقاله و دیگران مانند آن تا حد زیادی در مورد آزمایشات جایگزینی صحبت می کنند ، جایی که آووکادو به عنوان جایگزین چربی های حیوانی به رژیم غذایی اضافه می شود. در این صورت ، تعجبی ندارد که کلسترول کاهش می یابد. لبنیات و طیور دو عامل مهم در افزایش چربی اشباع شده برای افزایش کلسترول هستند ، بنابراین اگر از افرادی که رژیم غذایی استاندارد آمریکای شمالی دارند از جمله چربی های حیوانی استفاده می کنند ، ممکن است سطح کلسترول LDL آنها در حدود 95 میلی گرم در دسی لیتر شروع شود. اگر آووکادو را بدون رژیم غذایی دیگر به رژیم غذایی آنها اضافه کنید ، کلسترول آنها کاهش نمی یابد. در عوض ، ممکن است به حدود 105mg/dl برسد. اگر آووکادو را در حین کاهش مصرف چربی اشباع شده اضافه کنید ، کلسترول به حدود 90 میلی گرم در دسی لیتر می رسد – اما این میزان با آنچه که فقط با کاهش چربی اشباع و افزودن هیچ چیزی که نشان می دهد LDL می دهد تفاوت چندانی ندارد. کمتر از 90mg/dl ، همانطور که در 0:34 در ویدیوی من مشاهده می کنید آووکادو کلسترول LDL متراکم کوچک را کاهش می دهدبه

اگر اثرات خوردن بدون گوشت را با رژیم بدون گوشت که شامل آووکادو بود مقایسه کنید؟ محققان افراد دارای سطح کلسترول بسیار بالا را در حدود 300 میلی گرم در دسی لیتر دریافت کردند و آنها را به رژیم گیاهی نسبتاً کم چرب با حدود 20 درصد کالری از چربی یا رژیم گیاه خواری با آووکادو اضافه کردند که حدود 30 درصد کالری را مصرف می کرد. از چربی ، که بیشتر محتوای چربی است. همانطور که در 1:22 در من مشاهده می کنید ویدیو، شرکت کنندگان در مطالعه با LDL از طریق سقف شروع کردند و ، در حالی که قطع گوشت ممکن است کمک کند ، قطع گوشت و افزودن آووکادو به نظر می رسید حتی بیشتر کمک می کند – و ممکن است در بدترین نوع LDL به بهترین شکل کمک کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، کلسترول LDL کلسترول بد است. با این حال ، LDL بزرگ و کرکی ممکن است فقط 31 درصد احتمال بروز حوادث قلبی مانند حملات قلبی را افزایش دهد ، در حالی که LDL کوچک و متراکم حتی بدتر است و احتمال آن را 44 درصد افزایش می دهد.

اگر به مردم مقدار زیادی بلغور جو دوسر و سبوس جو دو سر می دهید ، نه تنها باعث کاهش LDL آنها به طور کلی می شود ، بلکه به طور خاص LDL کوچک ، بدترین از بدترین را کاهش می دهد. اگر گردو را به رژیم کم چرب اضافه کنید چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که در ساعت 2:04 در من مشاهده می کنید ویدیو، LDL کاهش می یابد و در عین حال ، توزیع اندازه LDL کمی خوش خیم تر می شود. اگر افراد را با رژیم غذایی گیاهی با مقدار زیادی فیبر و آجیل قرار دهید ، چه می کنید؟ همانطور که در 2:15 در تصویر من نشان داده شده است ویدیو، می توانید LDL را تا 30 درصد کاهش دهید ، قطره ای که قابل مقایسه با داروی استاتین برای کاهش کلسترول است. علاوه بر این ، این شامل افت LDL کوچک و متراکم است که خطرناک ترین است.

این امر در مورد روغن زیتون فوق بکر اتفاق نمی افتد ، بنابراین این فقط یک اثر چربی تک اشباع نشده نیست. در مطالعه معروف PREDIMED ، که می توانید در 2:35 در من مشاهده کنید ویدیو، کسانی که در گروه آجیل های اضافی تصادفی قرار گرفتند ، در کوچکترین و متراکم ترین LDL افت قابل توجهی داشتند ، اما آنهایی که در گروه روغن زیتون فوق بکر تصادفی قرار گرفتند چنین نکردند. بنابراین ، به نظر می رسد برخی اجزای خاص در آجیل وجود دارد که بدترین بدترین کلسترول LDL را کاهش می دهد.

آیا آووکادو مزایای مشابهی دارد؟ ما تا اولین آزمایش تغذیه کنترل شده تصادفی نمی دانستیم که آووکادو و اندازه LDL را بررسی می کند. محققان چربی حیوانی را از رژیم غذایی افراد حذف کردند و آن را با کربوهیدرات ، آووکادو یا روغن های گیاهی که دارای مشخصات چربی مشابه آووکادو بودند جایگزین کردند. به این ترتیب ، گروه آووکادو و گروه روغن های گیاهی رژیم های بسیار مشابهی داشتند ، مگر اینکه یکی دارای مواد مغذی منحصر به فرد برای آووکادو بود و دیگری چنین نداشت.

چی شد؟

هر زمان که میزان مصرف چربی اشباع را کاهش دهید ، مانند جایگزینی چربی حیوانی با چربی گیاهی (روغن گیاهی در این مورد) یا کربوهیدرات ، LDL را کاهش می دهید. خوب ، اما آیا جایگزینی چربی حیوانی با آووکادوی کامل گیاهی تفاوت دارد؟ آره. که منجر به اثر حتی بهتر شد. برای تشخیص علت ، محققان LDL را به بزرگ و کوچک تقسیم کردند. هر سه درمان LDL بزرگ خطرناک را از بین برد ، اما آووکادو تأثیر اضافی در کاهش LDL کوچک فوق خطرناک نیز داشت. آن قطره اضافی از آنجا سرچشمه گرفت. شما می توانید یک نمودار را که این یافته ها را در 3:27 در من نشان می دهد ، مشاهده کنید ویدیوبه

بنابراین ، مسئله فقط جایگزینی چربی حیوانی با چربی گیاهی نیست. فیبر و مواد مغذی گیاهی غذاهای گیاهی کامل مانند آووکادو فواید دیگری نیز دارد.

اگر چیز خوبی در آووکادو وجود دارد ، آیا فقط باید عصاره آووکادو را به گوشت اضافه کنیم؟ خوب ، ترکیب عصاره های آووکادو در گوشت خوک به وضوح محصولات اکسیداسیون کلسترول گوشت را که “به خوبی مستند شده است” سمی ، سرطان زا و تصلب شرایین کاهش می دهد ، اما آنها را از بین نمی برد.

غذاهای کلیدی

  • لبنیات و طیور دو عامل مهم در افزایش چربی اشباع کننده کلسترول در رژیم غذایی هستند.
  • افزودن آووکادو به رژیم غذایی بدون کاهش مصرف چربی اشباع شده به نظر نمی رسد کلسترول را کاهش دهد و در واقع ممکن است باعث افزایش آن شود.
  • آزمایشات جایگزینی ، که در آن آووکادو جایگزین چربی های حیوانی در رژیم غذایی می شود ، بهبود کلسترول را نشان داده است ، با این حال ، به نظر نمی رسد که این میزان با کاهش مصرف چربی اشباع بدون افزودن چیز دیگری تفاوت چندانی داشته باشد.
  • در مقایسه اثرات رژیم بدون گوشت با رژیم بدون گوشت با افزودن آووکادو ، محققان دریافتند که اجتناب از گوشت و همچنین افزودن آووکادو حتی بیشتر از صرف صرف نظر از گوشت کمک می کند ، و ممکن است به طور م moreثرتری با بدترین نوع کلسترول بد LDL کمک کند. ، LDL کوچک و متراکم.
  • نشان داده شده است که جو دوسر ، سبوس جو دوسر ، گردو و رژیم گیاهی غنی از فیبر و آجیل باعث کاهش LDL به طور کلی و LDL کوچک خطرناک تر می شود ، اما این امر در روغن زیتون فوق بکر مشاهده نشد ، نشان می دهد که این فقط یک اثر چربی غیر اشباع نیست.
  • محققان چربی حیوانی را از رژیم غذایی افراد حذف کردند و آن را با کربوهیدرات ، آووکادو یا روغن های گیاهی با پروفایل چربی مشابه آووکادو جایگزین کردند و دریافتند که جایگزینی چربی حیوانی با آووکادوی کامل گیاهی بهترین نتایج را در کاهش LDL دارد.
  • هر سه درمان LDL بزرگ را کاهش می دهند ، اما آووکادو همچنین تأثیر LDL کوچک خطرناک را کاهش می دهد.

اثرات کلسترول افرادی که رژیم گیاهی مصرف نمی کنند چطور؟ ویدیوی من را ببینید آیا آووکادو برای شما خوب است؟ کلسترول؟به

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد LDL بزرگ ، کرکی و LDL کوچک و متراکم ، به این قسمت مراجعه کنید فلش بک جمعه: آیا اندازه کلسترول اهمیت دارد ؟.

و اگر آووکادو را به اندازه من دوست دارید ، ممکن است به موارد زیر علاقه مند باشید:


در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید