تخم مرغ کامل، غذای شگفت انگیز طبیعت

تخم‌مرغ‌ها به‌طور کلی و به‌ویژه زرده‌های تخم‌مرغ در گذشته دارای فشار نسبتاً بدی بوده‌اند، عمدتاً به دلیل ارتباط با کلسترول بالا و افزایش وزن بالقوه به دلیل محتوای کلسترول و چربی. اگرچه این پیوند رد شده است بسیاری از اطلاعات قدیمی و نادرست در مورد محدود کردن شدید تخم مرغ یا پرهیز از زرده هنوز وجود دارد و همچنان بر انتخاب غذای مردم تأثیر می گذارد.

در این مقاله می آموزید که نه تنها تخم مرغ یک غذای سالم است، بلکه زرده آن در واقع سالم ترین قسمت تخم مرغ است و نباید به دلیل نگرانی از سلامت قلب یا کاهش وزن از مصرف آن اجتناب کرد.

ارتباط بین کلسترول غذایی و سطح کلسترول خون در بهترین حالت ضعیف است و اکنون مشخص شده است که چربی های سالم و کلسترول موجود در تخم مرغ می توانند به طور فعال کلسترول خوب را افزایش دهند و نسبت بهتری از کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) داشته باشند. از آنجایی که نشان داده شده است که دریافت نکردن اسیدهای چرب ضروری باعث افزایش سطح LDL (کلسترول بد) می شود، تخم مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی کلسترول خوب و اسیدهای چرب ضروری می تواند تأثیر مثبتی بر نسبت کلسترول خوب به بد داشته باشد.

تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه نشان داد کسانی که دو عدد تخم مرغ در روز می خورند در حالی که یک رژیم غذایی با کالری محدود داشتند نه تنها وزن کم کردند بلکه سطح کلسترول خود را نیز کاهش دادند. هم انجمن قلب آمریکا و هم بنیاد قلب بریتانیا، دیگر محدودیتی برای تعداد توصیه شده تخم مرغی که باید در هفته مصرف شود، قائل نیستند. با این حال، علی‌رغم اینکه سال‌هاست که این دانش در دسترس بوده است، مردم همچنان حذف زرده را به عنوان یک گزینه سالم توصیه می‌کنند و فکر می‌کنند که حذف مقداری چربی و کلسترول یک انتخاب غذایی سالم است، اما آنها در اشتباه هستند.

زرده تخم مرغ علاوه بر دارا بودن اسیدهای چرب ضروری، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، ۹۰ درصد کلسیم، ۹۹.۸ درصد روی، ۹۳ درصد آهن، ۹۱.۷ درصد ویتامین B12 و ۱۰۰ درصد ویتامین A، E است. از سوی دیگر، سفیده تخم مرغ فقط حاوی پروتئین و منیزیم در مقادیر قابل توجهی است که آن را جزء کمتری از کل تغذیه است. هنوز فکر می کنید که املت سفیده تخم مرغ گزینه سالم تری است؟

در مورد کاهش وزن چطور؟

خب اول از همه، تخم مرغ آنطور که اکثر مردم فکر می کنند پرچرب نیستند. با ۵ گرم چربی در هر تخم مرغ مطمئنا نمی توان آنها را یک غذای پرچرب در نظر گرفت و نشان داده شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش وزن کمک می کند. همچنین کمبود روی، منیزیم و کلسیم که در رژیم غذایی مدرن بسیار رایج است، اغلب در عدم تعادل هورمونی که منجر به مشکلات وزن و متابولیسم افراد می شود، نقش دارد. تخم مرغ منبع بسیار خوبی از تمام این مواد مغذی مهم است.

هنگامی که زرده و سفیده با هم مصرف می‌شوند، یک مجموعه غذایی کامل از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری و پروتئین را تشکیل می‌دهند، نه تنها تخم‌مرغ حاوی همه این موارد است، بلکه در جذب‌ترین شکل خود نیز وجود دارد (انسان نمی‌تواند مقدار زیادی جذب کند). از مواد مغذی بسیاری از غذاها) آنها را به یکی از کامل‌ترین و سالم‌ترین غذاهای موجود در طبیعت و تغذیه تبدیل کرده است. بنابراین واضح است که سالم ترین قسمت تخم مرغ همان طور که طبیعت در نظر گرفته است، این دو قسمت با هم هستند.

غذا خوردن مبارک!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر