تغذیه سالم – قدرت توت – زغال اخته

زغال اخته از نظر گیاه شناسی به Vaccinium معروف است که گونه های مختلفی از آن وجود دارد. زغال اخته متعلق به خانواده Ericaceae است. زغال اخته و زغال اخته نیز از جنس Vaccinium هستند. زغال اخته گیاهی چند ساله با توت های آبی تیره است.

زغال اخته بومی آمریکای شمالی و اروپای شمالی و شرقی است. آنها به سرمای شدید میوه نیاز دارند که به این معنی است که آنها در استرالیا محبوب نیستند اگرچه می توان آنها را در مناطق سردتر جنوبی استرالیا دید.

بسته به گونه، بلوبری می تواند به ارتفاع چند سانتی متر تا چند متر برسد. گیاهان می توانند برگ های خود را بریزند یا همیشه سبز باشند. این میوه از گل های زنگوله ای شکل که می تواند سفید، صورتی کم رنگ یا قرمز باشد متولد می شود.

اندازه توت ها از نیم اینچ (۰.۵ سانتی متر) تا یک و نیم سانتی متر (۱.۵ سانتی متر) متغیر است. میوه های اولیه سبز کم رنگ در مرحله ای از رنگ مایل به قرمز به بنفش نهایی مانند زغال اخته می رسند که ما روی میز می شناسیم.

زغال اخته سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A است. همچنین حاوی سلنیوم، مس، روی و آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. همچنین منبعی غنی از منگنز و ویتامین K است.

محتوای بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. آنها می توانند به ترمیم و علائم مربوط به سلامت عمومی مغز و از دست دادن حافظه کمک کنند و ممکن است در درمان بیماران مبتلا به آلزایمر مفید باشند.

زغال اخته برای سلامت کلی قلب و نگهداری پیشگیرانه مفید است. آنها همچنین برای آرام کردن علائم مرتبط با افسردگی عالی هستند.

مصرف منظم و مداوم زغال اخته و سایر میوه های توت می تواند یبوست و اختلالات گوارشی و روده ای را کاهش دهد.

زغال اخته را می توان به تنهایی یا با گرانولا یا یک قاشق بستنی خورد. آنها را می توان در پای و پودینگ و مافین های بلوبری مورد علاقه شخصی من پخت. زغال اخته را می توان به صورت تازه در سوپرمارکت یا سبزی فروشی خریداری کرد، به صورت جداگانه منجمد کرد یا با انواع توت ها مخلوط کرد. پودر زغال اخته نیز موجود است که می توان از آن در آشپزی استفاده کرد یا در نوشیدنی ها یا اسموتی ها مخلوط کرد.

ممکن است نتوان به مقدار کافی از میوه های توت خورد، به خصوص در خارج از فصل رشد. آنتی اکسیدان ها و مکمل های ویتامین می توانند جایگزین مناسبی برای حفظ سطح سلامت و مدیریت بیماری باشند.

موارد احتیاط

تمامی موضوعات مرتبط با سلامت بر اساس سال ها تحقیق در این زمینه گنجانده شده است. هیچ یک از اطلاعات پزشکی ذکر شده نباید به عنوان درمان برای هر بیماری در نظر گرفته شود. هیچ چیز در اینجا نباید جایگزین توصیه پزشک عمومی شما شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر