تفاوت بین گیرنده های آلفا و بتا مزایای سویا را توضیح دهید


“[S]oyfoods در سالهای اخیر بحث برانگیز شده است … حتی در بین متخصصان بهداشت … با اطلاعات نادرست موجود در اینترنت تشدید شده است. ” در بین تصورات غلط این است که غذاهای سویا باعث سرطان سینه می شوند زیرا حاوی دسته ای از ترکیبات فیتواستروژن به نام ایزوفلاون هستند ، همانطور که من در فیلم خود بررسی کردم ، آیا سویا برای بازماندگان سرطان پستان مفید است؟ از آنجا که استروژن ها می توانند رشد سرطان پستان را افزایش دهند ، طبیعی است که فرض کنیم که فیتواستروژن ها نیز ممکن است ، اما اکثر مردم متوجه نیستند که دو نوع گیرنده مختلف استروژن در بدن وجود دارد ، آلفا و بتا. برخلاف استروژن واقعی ، فیتواستروژن های سویا “ترجیحاً به ERβ متصل می شوند و بتا گیرنده استروژن را فعال می کنند. “این تمایز مهم است زیرا [two types of receptors] توزیع بافتی متفاوتی در بدن دارند و اغلب متفاوت عمل می کنند ، و گاهی اوقات به روش های مخالف. به نظر می رسد که این امر در مورد سینه صادق است ، “جایی که فعال سازی بتا دارای اثر ضد استروژنیک است و مانع از افزایش اثرات استروژن واقعی می شود-چیزی که ما بیش از ده سال است که می شناسیم.

اثرات استرادیول ، استروژن اولیه انسان ، بر سلول های پستان کاملاً برخلاف فیتواستروژن های سویا است ، که دارای “اثرات ضد تکثیر بر روی سلول های سرطانی پستان … حتی در [the] غلظت کم “ما پس از خوردن چند وعده سویا وارد جریان خون می شویم. با توجه به اینکه بعد از خوردن یک فنجان سویا ، سطح خون ما باعث فعال شدن گیرنده های بتا قابل توجهی می شود ، همانطور که در ویدئوی من در 1:27 مشاهده می کنید.

این تصور قدیمی که سویا می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد از کجا آمده است؟ نگرانی تا حد زیادی بر اساس تحقیقات انجام شده بود که نشان می داد فیتواستروژن سویا ، جنستئین ، رشد تومورهای پستانی را در یک نوع موش تحریک می کند – اما ، به نظر می رسد ، ما موش نیستیم. ما ایزوفلاونهای سویا را بسیار متفاوت از جوندگان متابولیزه می کنیم. همانطور که در ساعت 2:00 در ویدئوی من مشاهده می کنید ، همان فیتواستروژن های سویا باعث افزایش 20 تا 150 برابر سطح بالاتری در جریان خون جوندگان می شود. موش سرطان سینه مورد بحث 58 برابر بیشتر بود. معنی این برای ما چیست؟ اگر روزانه 58 فنجان سویا بخوریم ، می توانیم مقدار قابل توجهی آلفا فعال کنیم ، اما خوشبختانه ما موشهای تخمدانی تخمدانی بدون مو نداریم و تمایلی به خوردن 58 فنجان سویا در روز نداریم.

فقط در چند وعده سویا در روز ، با فعال شدن بیش از حد بتا ، فرض می کنیم که سویا به طور فعال کمک می کند جلوگیری کردن سرطان پستان. و در واقع، “[s]مصرف دوران کودکی ، نوجوانی و بزرگسالی هر کدام با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. ” به نظر می رسد زنانی که بیشترین سویا را در جوانی مصرف کرده اند کمتر از نیمی از این خطر را داشته اند. این ممکن است توضیح دهد که چرا میزان سرطان سینه در ایالات متحده بسیار بیشتر از آسیا است ، جایی که غذاهای سویا بیشتر مصرف می شوند. با این حال ، وقتی آسیایی ها به ایالات متحده می آیند و مانند آمریکایی ها غذا می خورند و زندگی می کنند ، خطر ابتلا به سرطان سینه آنها بالا می رود. به عنوان مثال ، زنان 50 ساله در کانکتیکات در بالای خطر ابتلا به سرطان سینه هستند ، همانطور که در ساعت 3:00 در ویدیوی من مشاهده می کنید و تقریباً ده برابر بیشتر از زنان 50 ساله زندگی می کنند. ژاپن اما ژنتیکی نیست وقتی زنان ژاپنی به ایالات متحده نقل مکان می کنند ، میزان سرطان سینه آنها نسل به نسل افزایش می یابد ، زیرا با فرهنگ آمریکایی جذب می شوند.

آیا اثرات آنتی استروژنیک غذاهای سویا برای تغییر مسیر بیماری کافی است؟ ما این را نمی دانستیم تا اولین مطالعه انسانی در مورد مصرف غذاهای سویا و بقای سرطان سینه در سال 2009 در مجله انجمن پزشکی آمریکا، پیشنهاد می کند که “[a]زنان مبتلا به سرطان سینه ، مصرف غذای سویا به طور قابل توجهی با کاهش خطر مرگ همراه بود [breast cancer] عود.” پس از آن ، مطالعه دیگری و سپس مطالعه دیگری انجام شد که هر کدام یافته های مشابهی داشتند. این برای انجمن سرطان آمریکا کافی بود ، که طیف وسیعی از متخصصان سرطان را گرد هم آورد تا دستورالعمل های تغذیه ای را برای بازماندگان سرطان ارائه دهد و نتیجه گرفت که اگر چیزی باشد ، غذاهای سویا باید مفید باشند. از آن زمان ، دو مطالعه اضافی برای مجموع پنج مورد منتشر شده است – پنج مورد از پنج مطالعه که بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به سرطان پستان را ردیابی کرده بود – و همه آنها در یک جهت قرار دارند.

با جمع بندی همه نتایج ، مصرف غذای سویا پس از تشخیص سرطان سینه با کاهش مرگ و میر و کاهش عود ارتباط داشت – یعنی طول عمر بیشتر و احتمال بازگشت سرطان کمتر است. این بهبود بقا برای زنانی با تومورهای منفی گیرنده استروژن و تومورهای مثبت گیرنده استروژن و برای زنان جوانتر و زنان مسن تر بود.

ادام را بگذرانید.


دانه های کتان به دلایل مشابه محافظ هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ، فیلم های من را ببینید بذر کتان و بقای سرطان پستان: شواهد اپیدمیولوژیک و بذر کتان و بقای سرطان پستان: شواهد بالینیبه

در مورد زنانی که حامل ژن سرطان سینه هستند چطور؟ در آن مورد را لمس کردم BRCA ژن های سرطان سینه و سویا و آیا زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان باید از سویا دوری کنند؟به

سویای اصلاح شده ژنتیکی چطور؟ دیدن GMO سویا و سرطان پستانبه

چه کسانی نباید سویا بخورند؟ یک سوال عالی که در آن ویدئو به آن پاسخ می دهم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سویا ، به:

هر چند ممکن است همه فیتواستروژن ها محافظ نباشند. دیدن قوی ترین فیتواستروژن در آبجو وجود دارد و فیتواستروژن رازک در آبجو چگونه است؟به

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید