جاده ای که ماشین های برقی را شارژ می کند


در حالی که کشورها برای یافتن راه‌هایی برای افزایش انتخاب خودروهای الکتریکی با هم رقابت می‌کردند، اولین مسیر شارژ بی‌سیم برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده راه‌اندازی شد.

در حالی که کشورها برای یافتن راه‌هایی برای افزایش انتخاب خودروهای الکتریکی با هم رقابت می‌کردند، اولین مسیر شارژ بی‌سیم برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده راه‌اندازی شد.

پروژه ای که قرار است سال آینده در میشیگان راه اندازی شود تنها یک مایل (حدود ۱.۶ کیلومتر) است. با این حال، در صورت موفقیت آمیز بودن، این نوع شارژ می تواند به خودروهای برقی کمک کند مسافت های طولانی تری را بدون نیاز به باتری اضافی طی کنند و ممکن است تعداد رانندگانی را که می خواهند خودروهای بنزینی خود را برقی کنند، افزایش دهد.

میشل مولر از دپارتمان حمل و نقل میشیگان به ایندیپندنت گفت: “شما قرار نیست ماشین را به طور کامل شارژ کنید – به خصوص که می دانید برنامه آزمایشی حداقل یک مایل است.”

اما برد رانندگی خودرو را افزایش می دهد، بنابراین نباید متوقف شود.

این نوع جاده توسط یک سیستم انرژی زیرزمینی تغذیه می‌شود که از سیم‌پیچ‌های شارژ متصل به شبکه اصلی تشکیل شده است که طول عمر باتری خودروی الکتریکی را در حین عبور افزایش می‌دهد.

اما شما نمی توانید فقط برای شارژ ماشین را رانندگی کنید – ماشین به یک گیرنده ویژه نیاز دارد.

استفن تانگر، شرکت راهسازی میشیگان از الکتریون به ایندیپندنت گفت که وقتی سیم پیچ ماشین روشن می شود، یک سیستم شارژ فعال می شود که به گیرنده اجازه می دهد انرژی بگیرد و باتری را منتقل کند.

او اضافه می کند که گیرنده همچنین می تواند زبانه را برای محاسبه مصرف برق برای مالک خودرو بالا ببرد.

دکتر تانگر می گوید که این سیستم نمی تواند بدون گیرنده فعال برق ارسال کند – به این معنی که مردم و حیواناتی که از خیابان عبور می کنند شوک الکتریکی دریافت نمی کنند.

وی اضافه می کند که چون هر کویل به یک منبع تغذیه مجزا متصل است، اگر سوراخ یا شکستگی دیگری در جاده وجود داشته باشد که به سیستم آسیب برساند، تنها قسمت کوچکی از ظرفیت شارژ را از دست خواهید داد.

دکتر تانگر می گوید مسافت پیموده شده به ماشین و سرعت بستگی دارد. اما قبل از اینکه این نوع سیستم ها بتوانند تفاوت بزرگی برای اکثر رانندگان ایجاد کنند، هنوز راه زیادی در پیش است و فناوری زیادی برای تعیین استاندارد مورد نیاز است.

اولاً، تمام خودروهای الکتریکی نیاز به گیرنده های خاصی دارند که در حال حاضر استاندارد نیستند.

دوم اینکه مسیرهای بارگیری باید در همه جا ساخته شود. علاوه بر پروژه میشیگان، Electrion در حال آزمایش این جاده ها در آلمان، سوئد، ایتالیا و اسرائیل است. سایر شرکت ها و دولت ها در حال آزمایش فناوری مشابه هستند. به عنوان مثال، شرکت آلمانی Magment با همکاری دانشگاه پردو و ایالت ایندیانا روی پروژه مشابهی کار می کند.

با این حال، این زیرساخت باید در مقیاس بسیار بزرگ تری ساخته شود تا نیاز مردم به پرداخت بیشتر کاهش یابد. دکتر تانگر می گوید یکی از مکان های ایده آل برای شروع می تواند مسیرهای اتوبوس باشد، زیرا این وسایل نقلیه در مسیرهای قابل پیش بینی و تکراری حرکت می کنند. برخی از پروژه های موجود این شرکت در اروپا و اسرائیل بر اتوبوس متمرکز است.

دکتر دانیل اسپرلینگ، محقق حمل و نقل در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، به ایندیپندنت می گوید که کاربردهای بالقوه دیگری برای بزرگراه های بین ایالتی وجود دارد. زیرا خودروها می توانند بسیار بیشتر از عمر باتری خود سفر کنند.

دکتر اسپرلینگ خاطرنشان می‌کند که راه‌های دیگری برای گسترش محدوده خودروهای الکتریکی وجود دارد. به عنوان مثال، تعویض باتری، جایی که رانندگان می توانند در مکان هایی مانند پمپ بنزین توقف کرده و باتری خالی را با یک باتری قابل شارژ تعویض کنند.

او گفت سوالاتی در مورد هزینه بالقوه ساخت و نگهداری مسیرهای شارژ بی سیم وجود دارد و با کاهش قیمت باتری های با ظرفیت بالاتر، ممکن است دیگر به این فناوری نیاز نباشد.

اگر این نوع جدید از شبکه جاده ای در ایالات متحده معرفی شود، احتمالاً طرح اولیه میشیگان پاسخ اولیه را ارائه می دهد.

قرارداد دولتی با الکترون در فوریه امسال اعلام شد و قرار است در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شود.