جسم، ذهن و روح سالم

ویتامین ها معمولاً ترکیبات شیمیایی هستند که بدن نمی تواند به مقدار کافی آن را سنتز کند و بنابراین باید از طریق غذا وارد بدن شود. “ویتامین” یک نام عمومی است که ترکیباتی را توصیف می کند که همگی فعالیت بیولوژیکی یک مکمل غذایی خاص را نشان می دهند. ویتامین ها را می توان به طور کامل از یک ویتامین به ویتامین دیگر تغییر داد. آنها همچنین در بدن فعال می شوند. ویتامین‌ها معمولاً ساختارهای بسیار پیچیده‌ای ندارند و بر اساس ساختار شیمیایی که دارند، به عنوان ویتامین‌ها دسته‌بندی نمی‌شوند، بلکه بر اساس عملکردهای بیولوژیکی که انجام می‌دهند. ویتامین ها بر اساس حروف الفبا مانند A، C، D، E، K و B نامگذاری می شوند. مکمل D و ویتامین K می تواند توسط بدن شما تولید شود. بیشتر ویتامین ها باید بخشی از رژیم غذایی یا مکمل شما باشند.

یکی از منابع طبیعی که می توانیم ویتامین D را از آن دریافت کنیم، نور است. حدود بیست دقیقه زیر نور خورشید باعث می‌شود که ارگانیسم انسان نور خورشید را از طریق اپیدرم و لایه‌های پوست (چرم، پوست) پردازش کرده و مستقیماً به ویتامین D سنتز کند. این مسئول حفظ کلسیم و فسفر در بسیاری از اندام های داخلی ما مانند روده، قلب، استخوان ها، حتی تیروئید ما است. علائم کمبود ویتامین D در این مورد این است که تشکیل و حفظ کلسیم و فسفر در بدن تأثیر نامطلوبی دارد. این منجر به بیماری، محتوا، مصونیت تمام اندام های بدن که در بالا ذکر شد می شود.

یکی از معمول ترین کاستی ها، تشخیص اشتباه است که شامل شکستگی استخوان و همچنین بدشکلی استخوان می شود. این می تواند متعاقبا منجر به ضعف، خستگی، گرفتگی عضلات، پیری و کم آبی بدن شود. راشیتیسم و ​​پوکی استخوان دو نقص شایع استخوانی هستند. راشیتیسم می تواند به دلیل سوء جذب کلسیم، بیماری کلیوی و قرار گرفتن در معرض نور کافی و همچنین عدم دادن به موقع قطره فلج اطفال به کودک شما رخ دهد. تست تراکم استخوان برای درک اینکه آیا پوکی استخوان دارید بسیار مهم است. زنانی که در سنین بالا هستند باید مراقب سطح کلسیم خود باشند زیرا ممکن است دچار شکستگی لگن یا ستون فقرات شوند.

به همین دلیل مصرف مکمل کلسیم همراه با مکمل ویتامین D توصیه می شود. مهم است که از خود مراقبت کنید زیرا کیفیت زندگی شما بسیار مهمتر از هر چیز دیگری است. همراه با کمی احتیاط و مراقبت های بهداشتی شخصی، می توانید با این کمبود خاص مقابله کنید. طبیعت بهترین درمان برای هر چیزی است، یک روز زیر نور خورشید به محافظت از شما و عزیزانتان کمک می کند. آزمایش تراکم استخوان می تواند شما را از هزینه های پزشکی آینده نجات دهد. بنابراین پزشکان اکیداً پیاده روی در صبح زود یا حتی چند دقیقه زیر نور خورشید را برای جذب اشعه های خورشید توصیه می کنند.

برای تشخیص علائم کمبود ویتامین D، معمولاً یک ارزیابی پزشکی جامع توصیه می شود. از شما خواسته می شود یک آزمایش خون برای اندازه گیری سطح ویتامین D و یک آزمایش تراکم استخوان انجام دهید. این می تواند به پزشک اجازه دهد تا میزان قوی یا حتی شکننده بودن استخوان های شما را بررسی کند. علائم ممکن است برای مدت طولانی ظاهر نشوند. بهترین راه حل برای این کمبود، جوانسازی بدن با مکمل های ویتامین D و افزایش مصرف غذاهای حاوی ویتامین D است. به عنوان مثال: شیر، جگر، تخم مرغ و ماهی. اشعه خورشید به تولید ویتامین D در بدن ما کمک می کند زیرا محلول در چربی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر