خطرات و فواید مکمل های کلسیم


چندین دهه است که این فرض وجود دارد که به عنوان یک عنصر طبیعی ، مکمل های کلسیم هستند باید ذاتاً ایمن باشد اما ، همانطور که در ویدیوی خود بررسی می کنم آیا مکمل های کلسیم مctiveثر هستند؟، مکمل کلسیم نه طبیعی است و نه بدون خطر. با این حال ، برای همه داروها می توان همین را گفت ، با این حال پزشکان سالانه میلیاردها نسخه دارویی می نویسند به این امید که مزایای آن بیشتر از خطرات باشد.

بنابراین ، مزایای مکمل کلسیم در مقابل خطرات ناشی از سکته های مغزی و مغزی چیست؟ حمله قلبی یا سکته مغزی می تواند ویرانگر باشد ، اما شکستگی لگن نیز ممکن است. در ماه های پس از شکستگی لگن ، خطر مرگ افزایش می یابد ، به طوری که از هر پنج زن یک نفر در طول یک سال فوت می کنند. این احتمال برای مردان حتی بدتر است ، زیرا شکستگی لگن می تواند طول عمر را به طور متوسط ​​چهار یا پنج سال کوتاه کند. متأسفانه ، این آمار ناگوار خیلی بهتر نشده است.

حتی اگر مکمل های کلسیم باعث چند حمله قلبی و سکته مغزی شوند ، می توان ادعا کرد که اگر از شکستگی بیشتر مفصل ران جلوگیری کنند ، نسبت خطر به فایده ممکن است مطلوب باشد. اما مکمل های کلسیم در جلوگیری از شکستگی لگن چقدر مثر هستند؟ ما می دانیم که به نظر می رسد مصرف شیر کمکی نمی کند ، اما شاید به این دلیل است که هرگونه مزیت بالقوه کلسیم در شیر ممکن است با افزایش خطر شکستگی و مرگ ناشی از قند گالاکتوز شیر تحت الشعاع قرار گیرد. (دیدن آیا شیر برای استخوان های ما مفید است؟ برای اطلاعات بیشتر در این مورد.) پس کلسیم موجود در مکمل کلسیم به تنهایی چگونه است؟ به نظر می رسد مصرف کلسیم به طور کلی با خطر شکستگی لگن ارتباطی ندارد. هنگامی که به افراد مکمل کلسیم داده شد ، هیچ گونه خطری در شکستگی لگن مشاهده نشد ، بلکه احتمال افزایش خطر وجود داشت. در حقیقت ، کارآزمایی های تصادفی کنترل شده در مقایسه با قرص قند دارونما ، 64 درصد بیشتر در معرض شکستگی مفصل ران با مکمل کلسیم بودند.

بنابراین این ایده را که مصرف مکمل کلسیم ممکن است به استخوان های ما کمک کند ، از کجا دریافت کردیم؟ یک مطالعه تأثیرگذار در سال 1992 نشان داد که ترکیب ویتامین D و مکمل کلسیم می تواند میزان شکستگی مفصل ران را 43 درصد کاهش دهد. با این حال ، افراد مورد مطالعه زنان نهادینه ای بودند که در مکان هایی مانند خانه های سالمندان زندگی می کردند که کمبود ویتامین D داشتند. آنها در معرض آفتاب کافی قرار نگرفتند. بنابراین ، اگر کمبود ویتامین D دارید و سپس ویتامین D و کلسیم مصرف می کنید ، تعجبی ندارد که استخوان های شما بهتر شوند.

برای زنان یائسه که به طور مستقل در جامعه زندگی می کنند ، آخرین توصیه رسمی برای مکمل کلسیم و ویتامین D برای جلوگیری از پوکی استخوان واضح است: ما باید نه مکمل. چرا؟ زیرا “[i]در صورت عدم وجود شواهد قانع کننده در مورد مزایا ، مصرف مکمل ها هرچقدر هم کوچک باشد ، هیچ خطری ندارد. ” این بدان معنا نیست که این مکمل ها در درمان پوکی استخوان نقشی ندارند یا مکمل های ویتامین D ممکن است برای موارد دیگر مفید نباشند. اما ، اگر شما فقط سعی می کنید از شکستگی جلوگیری کنید ، زنانی که خارج از موسسات زندگی می کنند نباید آنها را بگیرند – و این حتی ممکن است در مورد کسانی که در آنها زندگی می کنند صدق کند.

در تحقیقی در سال 2012 ، محققان به جای دادن مکمل های ویتامین D و کلسیم به ساکنان خانه سالمندان ، آنها را به صورت تصادفی انتخاب کردند ، بنابراین یک گروه در معرض نور خورشید قرار گرفت و گروه دیگر مکمل های کلسیم دریافت کردند. افرادی که در گروه قرص کلسیم قرار داشتند میزان مرگ و میر را به میزان قابل توجهی افزایش داده بودند و عمر کوتاهی نسبت به گروه های آفتابی داشتند.

اگرچه به نظر می رسد مکمل های کلسیم از شکستگی لگن جلوگیری نمی کند ، اما ممکن است خطر شکستگی کلی را تا حدود 10 درصد کاهش دهد. اگر از خود می پرسید آیا این بدان معناست که آیا ارزش مصرف آنها را دارد یا نه ، در اینجا خطرات و مزایای آن کاهش می یابد: اگر 1000 نفر مکمل کلسیم به مدت پنج سال مصرف کنند ، ما 14 حمله قلبی اضافی را انتظار داریم-یعنی 14 نفر دچار حمله قلبی می شوند. چه کسی می خواهد نه اگر مصرف مکمل کلسیم را شروع نکرده بودند ، دچار حمله قلبی شده بودند. آنها عملاً به فروشگاه می رفتند و چیزی می خریدند که باعث سکته قلبی می شد. ما همچنین انتظار 10 سکته مغزی و 13 مرگ را داریم که در غیر این صورت رخ نمی داد. پیش بینی می شود 14 حمله قلبی ، 10 سکته مغزی و 13 مرگ در مقایسه با جلوگیری از 26 شکستگی رخ دهد. البته افتادن و شکستن مچ دست سرگرم کننده نیست ، اما اکثر مردم احتمالاً به تجزیه و تحلیل خطر و فایده نگاه می کنند و به این نتیجه می رسند که مکمل های کلسیم بیشتر از فایده آنها مضر هستند.

از سوی دیگر ، کلسیم رژیم غذایی با افزایش خطر حملات قلبی مرتبط نیست. با توجه به این یافته ها ، افراد باید از مصرف مکمل های کلسیم دلسرد شوند و توصیه شود که به جای آن کلسیم را از رژیم غذایی خود دریافت کنند. در آن زمان چقدر کلسیم غذایی باید مصرف کنیم؟

جالب است که بر خلاف اکثر مواد مغذی دیگر ، اجماع بین المللی در مورد میزان مصرف آن وجود ندارد. به عنوان مثال ، در انگلستان ، توصیه برای بزرگسالان 700 میلی گرم در روز است. در سراسر حوضچه در ایالات متحده ، تا 1200 میلی گرم در روز است. هر زمان که چنین تفاوت بزرگی بین هیئت های دولتی مشاهده می کنم ، فوراً به عدم قطعیت علمی ، مانورهای سیاسی یا هر دو فکر می کنم.

داده های جدیدتر بر اساس مطالعات تعادل کلسیم که در آن محققان اندازه گیری دقیق کلسیم را از طریق ورودی و خروجی افراد انجام داده اند ، نشان می دهد که نیاز به کلسیم برای مردان و زنان کمتر از برآورد قبلی است. آنها دریافتند که تعادل کلسیم در برابر تغییر در طیف وسیعی از ورودی ها بسیار مقاوم است ، بدین معنی که بدن ما احمق نیست. اگر کلسیم کمتری بخوریم ، بدن ما بیشتر جذب می کند و کمتر دفع می شود. و اگر کلسیم بیشتری بخوریم ، کمتر جذب می کنیم و بیشتر دفع می کنیم تا تعادل خود را حفظ کنیم.

بنابراین ، شواهد موجود نشان می دهد که مصرف کلسیم از رژیم غذایی چیزی نیست که اکثر مردم باید نگران آن باشند. این ممکن است توضیح دهد که چرا در اکثر مطالعات ، هیچ ارتباطی بین مصرف کلسیم و از دست دادن استخوان در هیچ جای اسکلت یافت نشده است ، زیرا بدن به نظر می رسد از آن مراقبت می کند.

هرچند زیاد آن را جلو نبرید. هنگامی که فقط به چند صد میلی گرم در روز کاهش می دهید ، ممکن است به طور قابل توجهی از دست دادن استخوان بیشتر شود. اگرچه شواهد زیادی برای حمایت از توصیه های ایالات متحده وجود ندارد ، اما انگلستان ممکن است ایده مناسبی برای شلیک 500 تا 1000 میلی گرم در روز از منابع غذایی داشته باشد. این مورد مگر در مواردی که شما جراحی بای پس معده داشته اید یا دلیل دیگری برای نیاز به مکمل داشته اید اعمال می شود. با این حال ، برای اکثر مردم ، مکمل های کلسیم را نمی توان نسبتاً بی خطر یا م forثر برای جلوگیری از شکستگی استخوان در نظر گرفت.


این در مورد مکمل های کلسیم و سکته های قلبی و مغزی چیست؟ می توانید در مورد من بیشتر در مورد آن بیاموزید آیا مکمل های کلسیم بی خطر هستند؟ ویدیو و حتما تماشا کنید آیا زنان باردار باید مکمل کلسیم را برای سطوح پایین سرب مصرف کنند؟ و سرب در مکمل های کلسیم.

همانطور که در بالا ذکر شد ، برای بحث عمیق تر در مورد رابطه شیر و شکستگی به من مراجعه کنید آیا شیر برای استخوان های ما مفید است؟ ویدیو

همه اینها به این معنا نیست که این مکمل ها نمی توانند نقشی در درمان پوکی استخوان داشته باشند یا مکمل های ویتامین D ممکن است برای موارد دیگر مفید نباشند. من مکمل ویتامین D را برای کسانی که به اندازه کافی آفتاب نمی گیرند توصیه می کنم. (توصیه های من را اینجا ببینید.) برای آشنایی با نحوه رسیدن به دوز توصیه شده و اطلاعات بیشتر در مورد ویتامین D ، موارد زیر را بررسی کنید:

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید