دیابت نوع ۲ – تاثیر ویتامین K بر سلامت شما

موارد ابتلا به دیابت نوع ۲ به طور تصاعدی در حال افزایش است و میلیون ها نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند. میلیون‌ها نفر دیگر وجود دارند که تشخیص داده نشده‌اند، زیرا علائم را نمی‌شناسند، علائم ظاهر نمی‌شوند یا به سادگی به طور منظم به پزشک خود مراجعه نمی‌کنند.

ویتامین K یک ویتامین ضروری برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است. خطر ابتلا به دیابت را در افراد مسن با خطر بالای بیماری های قلبی عروقی تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. این یکی از ویتامین‌هایی است که به مقابله با اثرات قند بیش از حد در سیستم شما کمک می‌کند. افرادی که مقادیر بالای ویتامین K در بدنشان دارند، ۵۱ درصد کمتر از افرادی که این ویتامین را ندارند، به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

ویتامین K اغلب به عنوان ویتامین “فراموش شده” شناخته می شود زیرا فواید آن معمولا نادیده گرفته می شود. بسیار مهم است که ویتامین K کافی داشته باشید، زیرا این ویتامین در کنار ویتامین D کار می کند و اگر یکی از آنها کافی نباشد، دیگری کار خود را به درستی انجام نمی دهد. حیاتی است برای …

  • ساختن استخوان های قوی،
  • کمک به لخته شدن خون شما،
  • محافظت از شما در برابر بیماری قلبی و
  • مزایای متعدد دیگر

اشکال مختلفی از این ویتامین وجود دارد – K1، K2 و K3.

ویتامین K1 یا فیلوکینون عمدتاً در سبزیجات سبز رنگ یافت می شود. کبد شما را هدف قرار می دهد و مسئول لخته شدن خون است.

ویتامین K2 یا مناکینون توسط باکتری های موجود در پوشش داخلی دستگاه گوارش ایجاد می شود. به استخوان ها، بافت ها و دیواره رگ های خونی شما می رود.

ویتامین K3 یا منادیون یک فرم مصنوعی است و توصیه نمی شود.

بهترین مکمل K2 است که طبیعی است و حتی اگر ۵۰۰ برابر RDA مصرف کنید، سمی نخواهد بود. در بدن شما ایجاد می شود و همچنین توسط غذاهای تخمیر شده ساخته می شود. ناتو حاوی بیشترین مقدار K2 است و نوعی سویای تخمیر شده آسیایی است.

ویتامین K2 با جلوگیری از سفت شدن شریان ها به محافظت از قلب شما کمک می کند. همچنین از تأثیر کلسیم بر شریان‌ها و بافت‌های بدن که می‌تواند باعث آسیب شود جلوگیری می‌کند. این ویتامینی است که همراه با ویتامین D کار می کند تا از کلسیفیه شدن عروق کرونر شما جلوگیری کند و در نتیجه بیماری قلبی عروقی را متوقف کند.

ویتامین K3 با تامین سطح بالایی از مواد مغذی برای کمک به بهبود تراکم استخوان‌ها، از شروع پوکی استخوان محافظت می‌کند. این به عنوان نوعی “چسب” توصیف شده است که کلسیم و سایر مواد مرتبط را در ماتریکس استخوان های شما قرار می دهد.

مطالعات در ژاپن نشان داده است که K2 می تواند از دست دادن توده استخوانی را معکوس کند. در حدود ۶۰ درصد موارد و در شکستگی های غیر مهره ای و ران در حدود ۸۰ درصد موارد می تواند به بهبود شکستگی های مهره کمک کند.

استخوان‌های شما از بیش از دوازده ماده معدنی ساخته شده‌اند، بنابراین احمقانه خواهید بود که فقط روی حفظ سطح کلسیم تمرکز کنید. اگر این کار را انجام دهید، در معرض خطر پوکی استخوان و ضعیف شدن استخوان‌ها هستید.

غذاهای حاوی ویتامین K عبارتند از: سبزیجات سبز برگ، خرنوب، مغز مرکبات و علف گندم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر