دیابت نوع ۲ – چهار سبزی که هر دیابتی باید به برنامه غذایی خود اضافه کند

تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم برای فردی که قبلاً دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده است، سبزیجات ضروری است. سبزیجات نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه دارای فیبر بالایی هستند که برای کنترل سطح قند خون ایده آل است و همچنین کالری کمتری دارند و به راحتی می توان آنها را به برنامه غذایی دیابت اضافه کرد.

علاوه بر این، آنها همچنین دارای یک پانچ آنتی اکسیدانی جدی هستند، بنابراین می تواند به شما کمک کند همیشه بهترین حالت خود را داشته باشید.

یکی از اشتباهات بزرگ برخی از دیابتی ها این است که همیشه به سبزیجات یکسان روی می آورند. چیزها را زنده کنید. با انجام این کار، علاقه بیشتری به پایبندی به برنامه غذایی خود خواهید داشت و همچنین به سلامتی بهتری خواهید رسید.

در اینجا چهار گزینه عالی برای شروع شما وجود دارد…

۱. کدو حلوایی. کدو حلوایی یک جایگزین عالی برای سرو سیب زمینی است زیرا کربوهیدرات کمتری دارد و مواد مغذی بیشتری دارد. سرشار از بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین B6، منگنز، ویتامین B2، فولات، ویتامین K، منیزیم، ویتامین B3 و فیبر است و می‌توانید ببینید که این یک نیروگاه تغذیه‌ای است که باید مصرف کنید.

۲. کلم پیچ. کلم پیچ به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی سالم است که باید به صورت روزانه مصرف کنید. با محتوای آنتی اکسیدانی بسیار بالا، با این سبزی برگ سبز به طور قابل توجهی با رادیکال های آزاد مبارزه خواهید کرد.

این آن را به گزینه ای عالی برای جلوگیری از توسعه سرطان و کاهش خطر بیماری های التهابی تبدیل می کند.

آن را به صورت خام در سالاد، بخارپز یا حتی پخته در حین تهیه چیپس کلم پیچ ترد سرو کنید.

۳. گوجه فرنگی. گوجه فرنگی یک گزینه عالی است زیرا می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد و به جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و همچنین به بهبود بینایی کمک می کند.

آنها همچنین در رتبه بندی GI پایین قرار دارند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای هر دیابتی تبدیل می کند.

۴. کلم بروکلی. در نهایت، آخرین سبزی که باید داشته باشید کلم بروکلی است. بروکلی سرشار از فیبر است و فواید ضد باکتریایی بسیار قوی دارد، بنابراین به شما کمک می کند تا بهترین حالت را داشته باشید.

این یکی از بهترین سبزیجات برای خوردن برای اثرات پاکسازی و سم زدایی است، بنابراین می تواند به سیستم شما کمک کند تا در بهترین حالت خود کار کند.

بنابراین مطمئن شوید که این سبزیجات را بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید. هر کدام از آنها مزایای واضحی را برای افزایش سلامتی و کمک به مدیریت سطح قند خون خود ارائه می دهند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر