راز رژیم مدیترانه ای چیست؟


رژیم غذایی مدیترانه ای امروزه در ادبیات پزشکی و رسانه های غیردولتی یک موضوع “درون” است. همانطور که یکی از محققان می گوید: “پوشش مداحی غیر انتقادی رایج است ، اما به سختی می توان به جزئیات رسید: این چیست؟ از کجا آمده؟ چرا خوب است؟ شایستگی ها به ندرت با جزئیات توضیح داده می شود. معایب احتمالی هرگز ذکر نمی شود. ” بنابراین ، بیایید وارد شوید….

پس از جنگ جهانی دوم ، دولت یونان از بنیاد راکفلر خواست وارد شود و وضعیت را ارزیابی کند. آنسل کیز ، دانشمند تغذیه ، تحت تأثیر نرخ پایین بیماریهای قلبی در منطقه ، که پس از آن جیره “K” نامگذاری شد ، مطالعه مشهور خود را در هفت کشور آغاز کرد. وی در این مطالعه دریافت که میزان بیماری های قلبی کشنده در جزیره یونانی کرت 20 برابر کمتر از ایالات متحده است. آنها همچنین کمترین میزان سرطان و کمترین مرگ و میر را در کل داشتند. چه می خوردند؟ رژیم غذایی آنها بیش از 90 plant گیاهی بود ، که ممکن است توضیح دهد که چرا بیماری عروق کرونر قلب نادر است. به ندرت ، به استثنای گروه کوچکی از افراد ثروتمند که رژیم غذایی آنها با مردم عادی متفاوت بود – آنها هر روز به جای هر یک یا دو هفته گوشت می خوردند.

بنابراین ، رژیم غذایی مدیترانه ای عمدتاً گیاهی است و گوشت و لبنیات کمی دارد ، زیرا کیس به دلیل محتوای چربی اشباع شده آنها را “شروران اصلی رژیم” می داند. متأسفانه ، دیگر هیچ کس از رژیم سنتی مدیترانه ای استفاده نمی کند ، حتی در مدیترانه. شیوع بیماری عروق کرونر قلب طی چند دهه در کرت به میزان قابل توجهی افزایش یافت و دلیل آن افزایش مصرف گوشت و پنیر در هزینه غذاهای گیاهی است.

همه در مورد رژیم مدیترانه ای صحبت می کنند ، اما تعداد کمی آن را به درستی انجام می دهند. مردم به پیتزا یا اسپاگتی با سس گوشت فکر می کنند ، اما در حالی که “رستوران های ایتالیایی به رژیم غذایی مدیترانه ای سالم مباهات می کنند ، اما طعنه ای از آن را سرو می کنند.” اگر دیگر واقعاً هیچ کس به این شکل غذا نمی خورد ، چگونه آن را مطالعه می کنید؟

محققان انواع سیستم های امتیازدهی پیروی از رژیم مدیترانه ای را ارائه کردند تا ببینند افرادی که بیشتر از مدیترانه ای غذا می خورند عملکرد بهتری دارند. با خوردن غذاهای گیاهی بیشتر حداکثر امتیاز را کسب می کنید و با خوردن تنها یک وعده گوشت یا لبنیات در روز امتیاز دریافت می کنید. بنابراین ، تعجبی ندارد کسانی که غذای نسبتاً بیشتری در مقیاس می خورند ، خطر بیماری قلبی ، سرطان و در کل مرگ کمتری دارند. به هر حال ، رژیم مدیترانه ای را می توان یک رژیم غذایی “تقریباً گیاهی” در نظر گرفت. “بنابراین ، باید انتظار داشت که مزایای تثبیت شده رژیم های گیاهخواری را ایجاد کند.” یعنی کمتر بیماری قلبی ، سرطان ، مرگ و التهاب ؛ بهبود عملکرد شریانی ؛ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ؛ کاهش خطر سکته مغزی ، افسردگی و اختلالات شناختی.

چگونه ممکن است کار کند؟ من در مورد مطالعات ظریفی صحبت کرده ام که نشان می دهد کسانی که رژیم های گیاهی می خورند ترکیبات گیاهی بیشتری مانند آسپرین در سیستم خود در گردش هستند. مواد مغذی پلی فنول موجود در غذاهای گیاهی با خطر مرگ و میر بسیار کمتری مرتبط است. مصرف منیزیم همچنین با خطر مرگ و میر بسیار کمتری همراه است و در سبزیجات برگ سبز تیره ، میوه ها ، لوبیا ، آجیل ، سویا و غلات کامل یافت می شود.

از طرف دیگر ، آهن هم-آهن موجود در خون و ماهیچه ها-به عنوان یک اکسید کننده پیش عمل می کند و به نظر می رسد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد ، در حالی که به نظر می رسد آهن گیاهی و غیرهمی بی خطر است. به طور مشابه ، در بیماری های قلبی ، آهن حیوانی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد ، قاتل شماره یک ما ، اما آهن گیاهی نیست. رژیم مدیترانه ای در مقایسه با رژیم غذایی آمریکایی استاندارد است-بدون تردید-اما می توان انتظار داشت که هر رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی کامل و مصرف کم چربی حیوانی در برابر بسیاری از قاتلان اصلی ما محافظت کند.

در اینجا چند فیلم دیگر در مورد رژیم مدیترانه ای آورده شده است:

برای اطلاعات بیشتر در مورد آهن هم ، مراجعه کنید خطر مرتبط با مکمل های آهن

بیشتر در مورد منیزیم در یافت می شود آجیل چگونه از مرگ ناگهانی قلبی جلوگیری می کند؟ و ماده معدنی سال – منیزیمبه

و بیشتر در مورد پلی فنول ها می توانید در فیلم هایی مانند چگونه می توان پیری مغز را تا دو سال آهسته کرد و آب میوه بیشتر از فیبر حذف می شودبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید