راهنمای سریع ویتامین K

ویتامین K گروهی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برای تغییرات پس از ترجمه در پروتئین‌های خاصی که در درجه اول برای انعقاد خون مورد نیاز هستند، مورد نیاز است، در نتیجه از خونریزی و خونریزی کنترل نشده در سراسر بدن جلوگیری می‌کند. همچنین به تقویت استخوان ها، رگ های خونی و سایر بافت های بدن کمک می کند.

فواید ویتامین K

ویتامین K به سه شکل وجود دارد: فیلوکینون (K1)، مناکینون (K2) و منادیون (K3). ویتامین K1 در سبزیجات سبز رنگ یافت می شود، به استخوان ها در جذب و ذخیره کلسیم کمک می کند و به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. ویتامین K2 به طور طبیعی در بدن ساخته می شود و به عنوان باکتری خوب روده ذخیره می شود. ویتامین K3 ساخته دست بشر است و افرادی که در جذب چربی مشکل دارند به راحتی جذب می شود. ویتامین K در کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، کلم، گل کلم، سویا، گوشت و تخم مرغ یافت می شود.

در برخی از مطالعات درمان سرطان استفاده شده است. در این مطالعات، از آن برای پیشگیری از سرطان استفاده شد و هدف از آن ارائه شواهد قطعی مبنی بر پیشگیری کلی از سرطان نبود، اما به برخی از بیماران کمک کرد. همچنین برای کند کردن رشد سرطان با نتایج خوب استفاده شده است.

مطالعه ای در ژاپن وجود دارد که نشان می دهد ویتامین K در رشد استخوان و حفظ تراکم استخوان نقش دارد. آنها از آن به عنوان یک مکمل غذایی برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می کنند. نشان داده شده است که پیشگیری فرآیندهای استئوتروفیک را تقویت می‌کند و فرآیندهای استئوکلاستیک را از طریق اتصال کلسیم، که باعث تقویت استخوان و مبارزه با مراحل اولیه پوکی استخوان می‌شود، کند می‌کند. در واقع، زنان بالای پنجاه سال که یک یا چند بار در روز سبزیجات برگ‌دار می‌خورند، نسبت به زنانی که به‌ندرت سبزی‌های برگ‌دار می‌خورند، خطر شکستگی لگن را کاهش می‌دهند. همچنین نشان داده شده است که زنانی که از مکمل های ویتامین با K موجود در آنها استفاده می کنند، خطر شکستگی لگن و پوکی استخوان را کاهش می دهند.

نتیجه گیری در مورد اینکه چرا باید ویتامین K مصرف کنید

به طور خلاصه، مصرف ویتامین K به جذب و ذخیره کلسیم کمک می کند، که به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند، به جذب چربی کمک می کند و باکتری های خوب روده را تولید و ذخیره می کند که سلامت روده را ارتقا می دهد. ویتامین K در کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، کلم، گل کلم، سویا، گوشت و تخم مرغ یافت می شود. همانطور که می بینید می توان آن را به راحتی به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرد، روزانه مقداری ویتامین های سلامت، ویتامین های ارگانیک یا حتی بهترین مولتی ویتامین را مصرف کنید تا سلامت کلی خود را بهبود ببخشید و بدن خود را از عفونت های روده ای و استحکام استخوان ها محافظت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر