رژیم غذایی برای درخشندگی پوست

به همان اندازه که برای صابون های صورت، اسکراب های صورت، کرم های آکنه و مرطوب کننده ها هزینه می کنیم، می توانیم برای نتایج بهتر به آشپزخانه خود نگاه کنیم. شستن پوست بسیار مهم است زیرا ما هر روز آلودگی های محیطی را روی پوست خود وارد می کنیم، اما به همان اندازه مهم است که بدن و پوست خود را از داخل با مواد مغذی مناسب تغذیه کنیم تا پوستمان را از بیرون نرم، صاف و درخشان نگه داریم. مواد طبیعی موجود در غذاهایی که می خوریم ابزار لازم برای محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، لایه برداری، ریختن سلول های مرده برای آشکار ساختن سلول های جدید جدید و حفظ ساختار کلاژن دست نخورده است تا پوست ما شل نشود، افتادگی یا چروک نشود. یک رژیم غذایی متعادل با میوه و سبزیجات، پروتئین و چربی های سالم نه تنها از پوست شما در برابر پیری محافظت می کند، بلکه باعث درخشندگی آن نیز می شود. از آنجایی که غذا راه اصلی تامین انرژی بدن است، این غذاها نه تنها پوست شما را سالم و زیبا نگه می دارند، بلکه برای بقیه بدن شما نیز معجزه می کنند. رژیم غذایی خود را با این غذاهای قدرتمند پر کنید و متوجه تغییر رنگ پوست خود شوید.

کاهو

کاهو رومی که سرشار از ویتامین A است، با افزایش گردش سلولی و آشکار ساختن سلول های تازه و تازه پوست، پوست شما را احیا می کند. کاهو رومی همچنین حاوی پتاسیم است، یک ماده معدنی که گردش خون را بهبود می بخشد، به این معنی که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست شما می رسد. در نهایت، حاوی ویتامین K است که برای حمایت از سلامت عروق و کاهش احتمال برآمدگی رگ‌های پا حیاتی است.

گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها به خصوص ویتامین C و لیکوپن است. مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی توانایی پوست برای آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان های گوجه فرنگی به حفظ ساختار کلاژن و جلوگیری از افتادگی، خطوط ریز و چین و چروک کمک می کنند.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی دوزهای بالایی از آنتی اکسیدان ویتامین C است. ویتامین C باعث تولید کلاژن می شود و پوست را صاف و محکم نگه می دارد. وقتی پوست صاف و سفت باشد، خطوط و چین و چروک کمتری ایجاد می شود. توت فرنگی همچنین حاوی آنتی اکسیدان دیگری به نام الاژیک اسید است که از الیاف الاستیک پوست محافظت می کند و آن را سفت نگه می دارد. هنگامی که الیاف الاستیک در پوست کشیده می شوند، پوست شروع به افتادگی می کند. کمبود ویتامین C منجر به خشکی، چین و چروک و افتادگی پوست می شود. پس بیشتر توت فرنگی بخور!

سیب

ضرب المثل “یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد” فقط در مورد سلامت صدق نمی کند. سیب حاوی آنتی اکسیدان کورستین است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین از پوست در برابر اشعه UVB محافظت می کند که می تواند پوست را بسوزاند و منجر به سرطان پوست شود.

سویا

سویا حاوی ایزوفلاون معروف به آگلیکون است. این ترکیب به کاهش خطوط ریز و بهبود استحکام پوست کمک می کند. غذاهای حاوی سویا مانند تمپه و ادامه بخورید.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان لوتئین و زآگزانتین است. این آنتی اکسیدان ها پوست را مرطوب تر، نرم تر و محکم تر نگه می دارند. آنها همچنین از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. آفتاب می تواند با ایجاد لکه های قهوه ای و خطوط ریز به پوست آسیب برساند و در نهایت منجر به سرطان پوست شود. تخم مرغ می تواند از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

بادام ها

بادام منبع کافی ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی که برای سلامت پوست حیاتی است. ویتامین E نه تنها از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند، بلکه رطوبت ارزشمندی را نیز برای پوست فراهم می کند. ویتامین E پوست را هیدراته نگه می دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند.

روغن زیتون اضافی

روغن زیتون فرابکر حاوی اسیدهای چرب ضروری است. اسیدهای چرب ضروری (EFA) به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک می کند. آنها همچنین بخشی ضروری از غشای سلولی هستند که رطوبت را حفظ می کنند. EFA ها پوست را انعطاف پذیر و هیدراته نگه می دارند.

دانه کامل

غلات کامل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. این شامل نان سبوس دار، پاستا و موسلی است. دوزهای بالای آنتی اکسیدان به پوست شما کمک می کند جوان، شاداب و زیبا به نظر برسد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر