رژیم غذایی خود را تغییر دهید ؛ میکروبیوم خود را تغییر دهید


اگر آنتروتیپ فلور روده ما نقش مهمی در خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مرتبط با رژیم غذایی ایفا کنیم (نگاه کنید به انتروتیپ میکروبیوم روده شما چیست؟) ، آیا می توانیم با تغییر رژیم غذایی ، میکروبیوم روده خود را تغییر دهیم؟ آره. در واقع ، رژیم غذایی می تواند به سرعت و به طور قابل تکرار باکتری های روده ما را تغییر دهد ، همانطور که من در ویدیوی خود بحث کردم چگونه Enterotype خود را تغییر دهیمبه

نگرانی ها در حال افزایش است که شیوه های زندگی اخیر-مهمترین آنها “رژیم غذایی غربی” با چربی بالا و قند بالا-ترکیب و فعالیت فلور روده ساکن ما را تغییر داده است. “چنین تغییراتی ناشی از رژیم غذایی در جوامع میکروبی مرتبط با روده اکنون مشکوک به افزایش همه گیری بیماری های مزمن در کشورهای توسعه یافته است” ، اما هنوز مشخص نیست که باکتری های روده ما چگونه می توانند به تغییرات رژیم غذایی واکنش نشان دهند. بنابراین ، محققان دو رژیم غذایی را تهیه کردند: “رژیم گیاهی” غنی از غلات ، لوبیا ، میوه ها و سبزیجات و “رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات” که از گوشت ، تخم مرغ و پنیر تشکیل شده است. هیچ رژیم غذایی حاوی قندهای تصفیه شده نبود ، زیرا محققان فقط می خواستند رژیم های غذایی متشکل از محصولات گیاهی و محصولات حیوانی را آزمایش کنند. تنها در یک روز پس از برخورد رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات به روده ، تغییر قابل توجهی رخ داد.

وقتی یک گیاه خوار مادام العمر را در رژیم غذایی مبتنی بر حیوان قرار دهید ، چه اتفاقی می افتد؟ microbiota پایه گیاهخوار تحت سلطه بود پرووتلابر خلاف بقیه که از رژیم غذایی استاندارد آمریکایی استفاده می کردند ، که رژیم غذایی زیادی داشتند باکتروئیدز جمعیت ها به طور قابل توجهی ، رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات رژیم گیاه خواران را معکوس کرد پرووتلا-به-باکتروئیدز نسبت ، باعث باکتروئیدز برای پیشی گرفتن از پرووتلا فقط در چهار روز رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات کل فلور روده روی سر چرخانده و کاملاً معکوس شده است.

این واقعیت که روده ما می تواند به سرعت بین نمایه عملکردی گیاهخوار و گوشتخوار جابجا شود ، احتمالاً از نظر تکامل چیز خوبی است. اگر قبل از بازگشت به گیاهان یک ماموت را پایین بیاورید و گوشت بخورید ، می خواهید روده شما بتواند با آن کنار بیاید. این انعطاف پذیری در تنوع رژیم های غذایی انسان تا به امروز نمایان شده است ، اما بیشتر اوقات وضعیت سالم تری چگونه است؟

محققان عوامل مختلفی مانند میزان تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه را مورد بررسی قرار دادند. اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه مانند استات و بوتیرات برای سرکوب التهاب و سرطان عمل می کنند و فلور روده ما در رژیم های گیاهی بیشتر از این رژیم ها را در مقایسه با رژیم های حیوانی تولید می کند.

سایر متابولیت های میکروبی ، مانند اسیدهای صفراوی ثانویه ، برعکس عمل می کنند و باعث توسعه سرطان می شوند. با افزایش قابل توجه فعالیت آنزیم های باکتریایی برای ایجاد این اسیدهای صفراوی ثانویه در رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات ، جای تعجب نیست که افزایش قابل توجهی در مواد سرطان زا مانند DCA ، اسید صفراوی ثانویه که باعث آسیب DNA و سرطان کبد می شود ، وجود دارد. فعالیت آنزیم های میکروبی تولید کننده گاز تخم مرغ پوسیده ، سولفید هیدروژن ، همچنین بر اساس رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات ایجاد می شود که به دلیل بدبو بودن و همچنین آسیب رساندن به DNA بوی بد می دهد و در ایجاد بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسروز نقش دارد. سولفید هیدروژن توسط عوامل بیماری زایی مانند بیلوفیلا وادسورثیا و در رژیم غذایی مبتنی بر حیوانات افزایش می یابد ، فقط در چند روز پس از اتخاذ آن ، از ارتباط بین رژیم غذایی و رشد میکروارگانیسم های قادر به ایجاد بیماری التهابی روده حمایت می کند. برعکس ، تنها عامل بیماری زایی که در رژیم غذایی گیاهی بیشتر می بینید فقط ویروسی است که اسفناج را آلوده می کند.


میدونی انتروتیپ میکروبیوم روده شما چیست؟

درباره میکروبیوم روده بیشتر ببینید:

من مجموعه ای درباره نبرد تخمیر حماسی در روده بین پروتئین و کربوهیدراتها تهیه کرده ام که بینش زیادی در مورد اینکه چرا ما در آنجا زندگی می کنیم اهمیت دارد ارائه می دهد:

و چند فیلم دیگر در مورد بیماری التهابی روده را مشاهده کنید:

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید