رژیم مدیترانه ای در مقابل رژیم غذایی کاملاً گیاهی


مطالعات اخیر نشان داده است که رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش قابل توجه خطر مرگ ، بیماری قلبی ، سرطان و بیماری مغزی مرتبط است. مشکل چنین مطالعات جمعیتی این است که افرادی که سالمتر غذا می خورند ممکن است سالمتر زندگی کنند و بنابراین چگونه می دانیم رژیم غذایی آنهاست؟ من این س exploreال را در رژیم مدیترانه ای یا رژیم غذایی کامل گیاهی؟به

همانطور که در موضع انجمن قلب آمریکا آمده است ، “قبل از توصیه به افراد برای پیروی از رژیم مدیترانه ای ، ما به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا دریابیم که آیا رژیم غذایی خود یا سایر عوامل سبک زندگی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی موثر است یا خیر.” چطوری این کار را انجام میدهی؟ راه هایی وجود دارد که می توانید موارد بدیهی مانند سیگار کشیدن و ورزش را کنترل کنید – که بسیاری از مطالعات انجام دادند – اما در حالت ایده آل شما می توانید مداخله ای آزمایش ، استاندارد طلایی علوم تغذیه شما رژیم غذایی مردم را تغییر می دهید در حالی که سعی می کنید بقیه چیزها را یکسان نگه دارید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

ما این آزمایش را 20 سال پیش با مطالعه معروف رژیم غذایی رژیم لیون انجام دادیم که در آن حدود 600 نفر که تازه سکته قلبی خود را تجربه کرده بودند به دو گروه تقسیم شدند. گروه کنترل هیچ توصیه ای در مورد رژیم غذایی دریافت نکردند ، به غیر از هر آنچه پزشکان به آنها می گفتند ، در حالی که به گروه آزمایش گفته شد که بیشتر از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کنند ، به همراه اسانس روغن کانولا که حاوی امگا گیاهی است. اگر در دهه 1950 در جزیره یونانی زندگی می کردند ، معمولاً از دانه و گردو استفاده می کردند.

گروه رژیم غذایی مدیترانه ای در نهایت برخی از توصیه های رژیم غذایی را در نظر گرفت. آنها بیشتر نان ، میوه بیشتر ، گوشت شیرینی کمتر ، به طور کلی گوشت کمتر و کره و خامه کمتر می خوردند. به غیر از این ، هیچ تغییر قابل توجهی در رژیم غذایی از نظر شراب ، روغن زیتون یا مصرف ماهی گزارش نشده است. بنابراین ، آنها چربی اشباع و کلسترول کمتری ، امگا 3 گیاهی بیشتر مصرف کردند ، اما تغییرات زیادی در رژیم غذایی آنها ایجاد نشد. با این وجود ، در پایان حدود چهار سال ، 44 نفر از گروه کنترل دچار حمله قلبی دوم شدند ، کشنده یا غیر کشنده ، اما فقط 14 نفر دچار حمله دیگری در گروه شدند که رژیم غذایی آنها را تغییر داد. بنابراین ، آنها از 4 درصد احتمال سکته قلبی در سال به 1 درصد کاهش یافت.

یک فرد بدبین می تواند بگوید که در حالی که مرگ و بیماری کمتری وجود داشت ، رژیم مدیترانه ای همچنان به بیماری های قلبی آنها کمک می کرد ، به طوری که 14 نفر از آنها هنگام رژیم غذایی دچار حمله قلبی جدیدی شدند. بله ، بیماری آنها پیشرفت کرد ، اما بسیار کمتر از گروه رژیم معمولی (حدود چهار برابر کمتر). اما اگر رژیمی وجود داشته باشد که بتواند بیماری قلبی را متوقف یا حتی معکوس کند ، چطور؟

دکتر کالدول اسلستین و همکارانش در کلینیک کلیولند به تازگی مجموعه موردی از 198 بیمار متوالی مبتلا به بیماری های قلبی عروقی را منتشر کرده اند که به آنها توصیه شده است به رژیم غذایی کاملاً متشکل از غذاهای گیاهی کامل روی آورند. از 198 مورد ، 177 نفر به رژیم غذایی پایبند بودند ، در حالی که 21 نفر دیگر از واگن خارج شده و نوعی آزمایش طبیعی را ایجاد کردند. چه اتفاقی برای 21 افتاد؟ این گروه از بیماران آنقدر بیمار بودند که بیش از نیمی از آنها از حمله قلبی کشنده رنج می بردند یا نیاز به آنژیوپلاستی یا پیوند قلب داشتند. در همان بازه زمانی حدود چهار ساله ، از 177 مورد رژیم غذایی گیاهی ، فقط یکی از آنها به دلیل بدتر شدن بیماری یک رویداد بزرگ داشت. همانطور که دین اورنیش در پاسخ به آخرین آزمایش نشان داد ، “رژیم مدیترانه ای بهتر از آن چیزی است که اکثر مردم مصرف می کنند” … اما حتی بهتر است رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای کامل گیاهی باشد.

آزمایش دکتر اسلستین یک کارآزمایی تصادفی نبود. بنابراین ، نمی توان آن را مستقیماً با مطالعه لیون مقایسه کرد و شامل بیماران بسیار مصمم بود. همه حاضر نیستند رژیم غذایی خود را به طرز چشمگیری تغییر دهند ، حتی اگر به معنای واقعی کلمه موضوع مرگ یا زندگی باشد. در این صورت ، به جای انجام هیچ کاری ، خوردن رژیم غذایی بیشتر از نوع مدیترانه ای ممکن است خطر نجات یافتگان از حمله قلبی را تا دو سوم کاهش دهد. اگر نتایج اسلستین در یک آزمایش کنترل شده تکرار شود ، کاهش 99 درصدی ریسک بهتر خواهد بود ، اما حتی کاهش 70 درصدی ریسک می تواند سالانه جان ده ها هزار نفر را نجات دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم مدیترانه ای ، موارد زیر را بررسی کنید:

برای آشنایی بیشتر با کارهای شگفت انگیز دکتر اسسلستین:

اگر امگا 3 های زنجیره ای کوتاه گیاهی در دانه های کتان و گردو بسیار مفید به نظر می رسند ، امگا 3 های زنجیره ای بلند موجود در ماهی و روغن ماهی چطور؟ دیدن آیا روغن ماهی فقط روغن مار است؟ و امگا 3 و داستان ماهی اسکیموبه

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید