سرخ کن سالمون رزونی خامه ای


این غذای ماکارونی خامه ای تعریف غذای راحتی است و در عین حال بسیار مغذی است. وقتی ریسونی پخته می شود، بافتی شبیه ریزوتو دارد. ما آن را با ماهی قزل آلا برای چربی های امگا، لیمو، سبزیجات سبز، کیپر و کمی پنیر خامه ای جفت کردیم. بهترین قسمت؟ فقط یک ظرف مورد نیاز است! برای یک گزینه گیاهی، به سادگی ماهی سالمون را حذف کنید.

سرویس ها: ۲-۳

عناصر

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
۳۰۰ گرم (۱۰.۵ اونس) ماهی آزاد بدون استخوان و پوست ۲ فیله کوچک
۱ عدد موسیر، ریز خرد شده
۱ حبه سیر خرد شده
۱/۸ دسته جعفری، برگ ها و ساقه های بریده شده، ریز خرد شده
۱ فنجان ریسونی که به آن اورزو نیز می گویند
۲ ۱/۲ فنجان (۶۲۵ میلی لیتر) آب سبزیجات
½ سر کلم بروکلی و گلچه، ریز خرد شده
½ فنجان نخود فرنگی منجمد
۳ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای، برای محصولات بدون لبنیات با خامه نارگیل جایگزین کنید
½ لیمو ترش و رنده شده

برای خدمت
· ۲ قاشق چایخوری کیپر

روش

  1. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را در یک تابه نچسب روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. ماهی سالمون را از دو طرف با نمک دریا و فلفل سیاه مزه دار کنید. یک طرف را به مدت ۵ دقیقه قبل از برگرداندن و ۳-۴ دقیقه از طرف دیگر بپزید. از ماهیتابه بردارید و درب آن را بگیرید تا گرم بماند. زمان پخت بستگی به اندازه فیله ماهی آزاد شما دارد.
  2. روغن زیتون باقی مانده را به همراه موسیر، سیر و ساقه های جعفری خرد شده به ماهیتابه اضافه کنید. به مدت ۳-۴ دقیقه یا تا زمانی که موسیرها نرم شده و شروع به کاراملی شدن کنند سرخ کنید.
  3. ریسونی و آب سبزیجات را به ماهیتابه اضافه کنید. مخلوط را به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید تا به مدت ۵ دقیقه بجوشد. سپس کلم بروکلی و نخود فرنگی یخ زده را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر یا تا زمانی که ریسون تمام شود بجوشانید.
  4. از روی حرارت بردارید و با پنیر و آبلیمو هم بزنید. ماهی سالمون را دوباره به ماهیتابه اضافه کنید و پوست بگیرید. با پوست لیمو، کپر و برگ جعفری تزئین کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر