غذاهایی که برای کاهش خطر سکته مغزی باید از آنها اجتناب کرد


“سکته مغزی همچنان یکی از مخرب ترین بیماری های عصبی است ،” سالانه حدود 5 میلیون نفر را در سراسر جهان می کشد و “علت اصلی ناتوانی دائمی در ایالات متحده است.” اما خبر خوب این است که حدود 80 درصد از سکته های مغزی ممکن است ناشی از عوامل اساسی شیوه زندگی باشد: در درجه اول ، بهبود رژیم غذایی ، ترک سیگار و ورزش منظم.

بدیهی است بهترین راه برای ترک سیگار ، حمله قلبی است. مطمئناً وقتی مردید ، نمی توانید سیگار بکشید. از کسانی که از حمله قلبی جان سالم به در می برند ، توصیه های مکرر و قوی پزشک ممکن است تا دو سوم آنها را متقاعد کند که تا زمانی که زنده هستند سیگار را ترک کنند و دیگر هرگز به هیچ وجه سیگار نکشند. “بله ، ترک سیگار بسیار سخت است. مهم نیست ؛ باید انجام شود. اگر در امتداد ساحل دریا راه می رفتید و یکی از نوه هایتان در حال غرق شدن بود ، برای رفتن به دریاچه نیازی به اراده نیست. فقط باید انجام شود. ” این مانند یک رژیم غذایی سالم است: برخی از کارها فقط باید انجام شوند. بیدار شدن از خواب برای تغذیه نوزاد نیز ممکن است دشوار باشد ، اما داشتن اراده مهم نیست – برخی از کارها در زندگی فقط باید انجام شوند. به هر حال ، آنچه ما به طور منظم هر روز می خوریم در واقع یک امر مرگ و زندگی است.

برای پیشگیری از سکته مغزی ، این بدان معناست که رژیم غذایی گیاهی تری داشته باشید ، مانند رژیم سنتی مدیترانه ای که حول غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات ، عدس ، لوبیا و آجیل متمرکز شده است ، همانطور که در ویدیوی خود بحث کردم. بهترین غذاها برای کاهش خطر سکته مغزیبه رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری نیز ممکن است م workثر باشد ، اما باید با منبع منظم و قابل اعتماد ویتامین B12 همراه باشد ، به این معنی که غذاها یا مکمل های غنی شده با B12 وجود دارد. متأسفانه توصیه به مصرف مکمل های B12 با گیاهخواران مخالفت می کند زیرا تصورات غلط در مورد این ماده مغذی شایع است. بسیاری از افراد هنوز به این افسانه قدیمی اعتقاد دارند که کمبود این ویتامین نادر است و فقط در تعداد کمی از گیاهخواران رخ می دهد … مطالعات آینده با گیاهخواران باید بر شناسایی راه هایی برای متقاعد کردن گیاهخواران به مصرف معمول مکمل های ویتامین B12 برای جلوگیری از کمبود متمرکز شود. . » تحقیقات در این مورد روشن است.

رژیم های گیاهی که آنها را برای پیشگیری از سکته مغزی مفید می کند چیست؟ در ویدئوی من نحوه پیشگیری از سکته مغزی، من در مورد نقش فیبر صحبت کردم ، که به طور بالقوه منجر به کاهش 1 درصدی خطر برای هر 1 گرم فیبر مصرف شده در روز می شود. یا حتی بهتر: کاهش 12 درصدی خطر با هر 10 گرم فیبر اضافی در روز همراه است. در حقیقت ، فیبر موجود در غلات کامل نه تنها با حمله قلبی و سکته مغزی ، بلکه با سرطان ، دیابت و بیماریهای تنفسی و همچنین با خطر کمتر مرگ ناشی از عفونت یا علل دیگر ارتباط دارد. به عبارت دیگر ، خطر مرگ زودرس به دلایل مختلف در مجموع کمتر است. چرا؟ شاید به دلیل اثرات ضد التهابی فیبر ، که می تواند توضیح دهد که چگونه می تواند در همه جا مفید باشد. یا ممکن است خوردن فیبر به معنای خوردن غذاهای کمتری برای التهاب باشد. کسانی که بیشتر غذاهای گیاهی کامل می خورند ، جایی که فیبر موجود است ، ممکن است غذاهای فرآوری شده و حیوانی کمتری مصرف کنند. در حقیقت ، مطالعه ای که بلافاصله قبل از متاآنالیز فیبر انجام می شد ، یک متاآنالیز روی گوشت بود که در آن گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده مورد بررسی قرار گرفت و حدود 10 درصد افزایش خطر سکته مغزی مربوط به هر سه و نیم اونس روزانه را نشان داد. که تقریباً به اندازه یک عرشه کارت بازی است یا حدود 10 درصد خطر ابتلا به هر “نیم طبقه” گوشت فرآوری شده را افزایش می دهد.

شاید این به خاطر آهن هم-خون آهن و ماهیچه-در گوشت یا به دلیل “خواص اکسیداسیون آن” رخ می دهد. (هیچ ارتباطی بین سکته مغزی و آهن غیر هم ، که نوع آهن غالب در گیاهان است ، یافت نشد.) یا شاید به دلیل برخی از آلاینده های سمی مانند PCB است که می توانند در چربی های حیوانی تجمع کنند. به عنوان مثال ، ما می دانیم که زندگی در کنار یک محل دفن زباله سمی ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد ، اما به تازگی متوجه شده ایم که قرار گرفتن در معرض رژیم غذایی حتی در سطوح به اصطلاح ایمن ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش داده و آن را تا هشت برابر افزایش دهد. یا نه بار برای کسانی که بیشترین میزان این آلاینده ها را در جریان خون خود دارند.


برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کاهش خطر سکته مغزی با رژیم غذایی ، به موارد زیر مراجعه کنید:

ویتامین B12 چه ارتباطی با سکته مغزی دارد؟ ویدیوی من را تماشا کنید ویتامین B12 برای سلامت شریان ها ضروری است برای فهمیدن

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید