غذاهایی که درد آرتریت را تسکین می دهند

حدود ۲۰۰ نوع آرتریت وجود دارد که دو مورد از رایج ترین آنها آرتروز و آرتریت روماتوئید است. خوردن یک رژیم غذایی سالم از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و انرژی مضاعفی برای مبارزه با این بیماری به فرد مبتلا می دهد.

در اینجا برخی از غذاهای مفیدی که می توانند به تسکین درد آرتروز کمک کنند آورده شده است:

۱) سیب – سیب یکی از بهترین منابع غذایی بور است. بور ماده معدنی است که خواص واقعی استخوان سازی دارد و بخش مهمی از پیشگیری از پوکی استخوان است.

۲) آب گیلاس – فواید آب آلبالو شامل ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که رنگدانه هایی هستند که رنگ قرمز روشن را به گیلاس می دهند و همچنین اعتقاد بر این است که به بدن در کاهش التهاب کمک می کند.

۳) آناناس – آناناس حاوی منگنز است، یک ماده معدنی ضروری برای تشکیل غضروف استخوان، و بروملین، منبع غنی از آنزیم‌های موجود در ساقه‌ها، فواید زیادی برای سلامتی در برابر التهاب مفاصل دارد.

۴) توت فرنگی – توت فرنگی حاوی فنل هایی مانند آنتوسیانین و الاژیتانین است که آنتی اکسیدان های قوی و ضد التهابی هستند. همچنین تخریب مفاصل را کاهش داده و آرتریت روماتوئید را بهبود می بخشد.

۵) هویج – هویج حاوی بتاکاروتن است که به بدن کمک می کند تا التهاب هایی مانند آرتریت و روماتیسم را کاهش دهد.

۶) اسفناج – اسفناج حاوی ۱۳ فلاونوئید است که یک ماده غذایی ضد التهاب طبیعی است و ویتامین K برای جلوگیری از پوکی استخوان.

۷) دارچین – دارچین حاوی مواد شیمیایی گیاهی اوژنول و ژرانیول است. همچنین حاوی ترکیبات ضد التهابی است که می تواند به درد و سفتی مفاصل کمک کند.

۸) زنجبیل – زنجبیل حاوی زینگرون و شوگاول است که دارای خواص ضد التهابی است که آرتریت و روماتیسم را تسکین می دهد.

۹) زردچوبه – زردچوبه حاوی کورکومینوئیدها با رنگ زرد روشن است. این یکی از درمان های سنتی برای التهاب آرتریت است.

۱۰) مریم گلی – مریم گلی یکی از گیاهان تصفیه کننده است و حاوی توژون، فنولیک اسید، رزمارینیک اسید است که ضد التهاب آرتروز است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر