غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

نمره سیب زمینی درست در قسمت بالای شاخص سیری قرار گرفته است. اما نحوه طبخ سیب زمینی هم مهم است: روش آب پز باعث می شود تا مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید. اما پخته شده، با یک دورچین سالم مانند کلم بروکلی تفت داده شده، گزینه خوشمزه دیگری است. سیب زمینی ها فاقد گلوتن هستند، بیشتر از موز پتاسیم ارائه می دهند و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C هستند.

ماکارانی

ماکارانی
ماکارانی

مطالعات انجام شده روی افرادی که از رژیم های با اندیس گلایسمیک اندک (غذاهایی که در مدت زمان طولانی تری قند خون شما را افزایش می دهند) استفاده می کنند، نشان می دهد که مقدار متوسط ماکارونی مضر نیست. در واقع، شرکت کنندگان هنوز می توانستند هنگام خوردن ماکارونی وزن کم کنند. ماکارونی های گندم کامل را بیشتر مصرف کنید. هرچه ماکارونی بیشتر دم بکشد قند خون شما بیشترافزایش می یابد.

مغزها

مغزها
مغزها

مغزها ممکن است چربی و کالری بالایی داشته باشند اما برای کاهش وزن مجبور نیستید از آنها صرف نظر کنید. در حقیقت، مطالعات می گویند زنانی که یک وعده آجیل دو بار یا بیشتر در هفته می خورند تقریباً 25٪ کمتر چاق هستند و کمتر از کسانی که از آجیل پرهیز می کنند، وزن می گیرند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد گنجاندن لبنیات کم چرب غنی از کلسیم در وعده های غذایی کم کالای شما ممکن است در واقع به شما کمک کند کمی وزن کم کنید و از سلامت استخوان نیز محافظت کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه روزانه به تنهایی مانعی برای کاهش وزن شما نخواهد بود. در حقیقت ، محققان فکر می کنند که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اما با افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کمترکند. حتی ممکن است با گذشت زمان وزن شما را افزایش دهد.

برنج

برنج
برنج

یک رژیم غذایی شامل غلات کامل، مانند برنج قهوه ای، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم بدن کمک کند. علاوه بر فیبر که باعث احساس سیری می شود، ویتامین های B1 و B6، منیزیم، سلنیوم، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. و گرچه برنج سفید این فواید را ندارد، اما با مصرف مقدار معقول و محدود، هنوز می توانید از آن لذت ببرید بدون اینکه نگران افزایش وزن باشید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم شکلات مصرف نوع تلخ و به مقدار کم است. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که ضمن کنترل احساس گرسنگی، به کار انسولین در بدن کمک می کند. این باعث می شود که یک شیرینی ایده آل برای کنار گذاشتن یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و گرسنگی شما را سریع برطرف می کند بنابراین احتمال پرخوری کم است.به شرطی که با روغن و نمک کمتری تهیه شده باشد.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

شیر کامل بنوشید تا لاغر شوید؟ عجیب به نظر می رسد، اما کارشناسان فکر می کنند ممکن است چنین باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف یک لیوان شیر کامل بیشتر اوقات باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.اگرچه آنها هنوز مطمئن نیستند که با چه مکانیسمی این نتیجه حاصل می شود، اما این نتیجه می تواند به این دلیل باشد که مقدار زیادی شیر به سرعت شما را سیر می کند و باعث می شود در جاهای دیگر پرخوری نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید