غذای غنی از ویتامین و منبع غنی آن؟

بدن شما برای رشد، بازسازی و ترمیم سلولی خود به مواد مغذی زیادی نیاز دارد. به همین ترتیب، مواد معدنی، پتاسیم و روی برای بدن شما بسیار مهم هستند. مهمترین واقعیت در مورد مواد مغذی که همه نمی دانند ویتامین ها هستند. آنها به روش های مختلفی مانند ترمیم و بازسازی، تشکیل گلبول های قرمز خون، تشکیل آنتی بادی برای مبارزه با بیماری و غیره به شما کمک می کنند.

در مورد ویژگی های آن می توانید جزئیات را بخوانید:

بازسازی سلول و بافت: برای وجود سالم بافت ها و سلول های شما مفید است. سرطان دهان را تسکین می دهد، از غشای مخاطی گلو، دهان، بینی و ریه ها محافظت می کند. در برابر نابینایی به خصوص در شب کمک می کند.

آنها نقش مهمی در تبدیل غذا به چربی و کربوهیدرات دارند. همچنین متابولیسم بدن شما را کنترل می کند. علاوه بر کلسیم، برای ساختن استخوان ها و بافت های خود به ویتامین ها نیز نیاز دارید.

پوست شما را درخشان می کند: با مصرف خوب این ماده مغذی ضروری می توان پوست شما را سالم نگه داشت. با حفظ رطوبت موجود در آن به درخشش پوست شما کمک می کند. شما راز پوست مرطوب و لطیف را می دانید. این را از دست ندهید، مقدار زیادی پرتقال، انگور فرنگی بخورید که به شما دسته C این ماده مغذی را می دهد.

سلامت کلی: پوست، ناخن ها، بینایی و فولیکول های مو شما به مقدار زیادی به این ماده مغذی نیاز دارند. این به ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کند که برای وجود شما حیاتی هستند. آنتی بادی های مبارزه کننده با بیماری را می توان با این ماده مغذی تامین کرد. اگر به اندازه کافی آن را داشته باشید، سیستم ایمنی بدن شما بهتر کار می کند و شما را از بیماری ها دور می کند.

سبزیجات با برگ سبز زیاد بخورید

میوه و سالاد

محصولات لبنی، پنیر، شیر سویا و غیره

اقلام ماهی، میگو و مرغ

محصولات غلات کامل، جوانه ها، غلات و جوانه گندم و غیره.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر