فهرست غذاهای کم کلسترول

افراد بالای ۲۵ سال باید به سطح کلسترول خود توجه بیشتری داشته باشند. این به این دلیل است که با افزایش سن، توانایی بدن در مبارزه با کلسترول بد کاهش می یابد. کارشناسان می گویند برای جلوگیری از داشتن کلسترول بد بیش از حد در بدن، افراد باید همیشه فهرستی آماده از غذاهای کم کلسترول داشته باشند و یک منوی غذایی متعادل از آن ایجاد کنند.

در زیر لیستی از غذاهای کم کلسترول وجود دارد که می توان آنها را با هم ترکیب کرد تا یک رژیم غذایی کم کلسترول ایجاد کرد:

۱. گوشت بدون چربی. گوشت قرمز بدون چربی یا گوشت مرغ و بوقلمون بدون چربی و ماهی باید همیشه در فهرست منوی غذاهای کم کلسترول گنجانده شوند زیرا سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و ریز مغذی ها هستند که برای متابولیسم افراد و همچنین در مبارزه با کلسترول بد بسیار عالی هستند. .

۲. سبزیجات. این گروه غذایی در درجه اول به دلیل کالری کم در میان سایر گروه های هرم غذایی سالم ترین آنها محسوب می شود. جدای از آن، اینها همچنین دارای فیبر غذایی و مواد مغذی رژیمی هستند که نه تنها به تنظیم متابولیسم کمک می کند، بلکه سطح کلسترول را نیز متعادل می کند. سبزیجات همچنین غذاهای کم کلسترول کاملی هستند زیرا منابع عالی مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین‌های C، E و K، ویتامین B کمپلکس و سایر ریزمغذی‌ها هستند که کمبود ویتامین را کاهش می‌دهند. علاوه بر کاهش سطح کلسترول بالا، از دیگر فواید مصرف سبزیجات نیز می توان به کاهش بیماری های قلبی و سرطان و همچنین فشار خون بالا اشاره کرد.

۳. دانه ها. از آنجایی که این غلات دارای محتوای انرژی بالا و محتوای فیبر غذایی هستند، غلات غذاهای موثری برای کاهش سطح کلسترول هستند. غلات کامل نیز به عنوان موثر در کنترل وزن شناخته شده است. به غیر از غلات کامل، نان، لوبیا، سیب زمینی، ماکارونی و غلات نیز می توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند.

۴. آجیل و دانه ها. از آنجایی که این ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند، آجیل و دانه ها در لیست غذاهای کم کلسترول قرار دارند. این غذاها همچنین دارای فیبر رژیمی بالایی هستند که برای متابولیسم عالی عالی هستند و محتوای کالری کمی دارند که برای مدیریت وزن موثر است.

۵. میوه ها. درست مانند سبزیجات، میوه‌ها نیز جزو برترین گروه‌های غذایی هستند که کلسترول را کاهش می‌دهند، زیرا محتوای کالری بسیار کمی دارند. اینها همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی قابل توجهی هستند که به جلوگیری از کمبود ویتامین و همچنین سایر بیماری ها کمک می کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر