فواید آرگولا – چربی سوز طبیعت!

با فواید باورنکردنی آرگولا برای کاهش وزن، بهترین روش تهیه آن و میزان خوردن آن تا حداکثر سود را از روگولا – یکی از شگفت انگیزترین غذاهای چربی سوز طبیعت – کشف کنید.

آروگولا یک سبزی چلیپایی است که به طور جایگزین با نام های آروگولا، آروگولا و روکت شناخته می شود و از زمان رومیان وجود داشته است. در واقع، از آن زمان، ایتالیایی ها همیشه از برگ های آروگولا در پخت و پز خود و از دانه ها برای روغن های معطر استفاده می کردند.

از قرن اول اعتقاد بر این بود که دانه‌های آروگولا دارای قدرت شگفت‌انگیزی بوده و به عنوان یک فرمول تقویت‌کننده جنسی استفاده می‌شده است.

آروگولا دارای برگ های ریز و روشن و تیره، برگ شکل و طعمی شبیه تربچه است، یعنی طعمی معطر، تند و فلفلی دارد. طعم فلفلی قوی‌تر ویژگی برگ‌های مسن‌تر و همچنین برگ‌هایی است که در شرایط گرم‌تر تولید می‌شوند.

فواید چربی سوزی آرگولا

آروگولا حاوی مواد شیمیایی گیاهی به نام ایندول است و به جلوگیری از سرطان کمک می کند. این سبزیجات علاوه بر کم کالری، کربوهیدرات و سدیم، نه چربی و نه کلسترول دارند.

سرشار از مواد مغذی زیر است: پروتئین، ریبوفلاوین، تیامین، اسید پانتوتنیک، ویتامین B-6، مس، اسید فولیک، روی، فیبر، کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، منگنز، فسفر و ویتامین‌های A، C، و ک.

حاوی مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم برای تشکیل استخوان و فشار خون پایدار است. فیبر باعث می شود احساس سیری کنید. همچنین به دفع سریع سموم از طریق مدفوع کمک می کند.

علاوه بر این منبعی غنی از ویتامین های A و K و اسید فولیک است.

اسید فولیک برای ایجاد رشد بافت جدید ضروری است. اسید فولیک باعث رشد سالم و شرایط مطلوب می شود.

از آنجایی که بدن انسان نمی تواند خود فولات بسازد، شما باید مقادیر مورد نیاز فولات را از غذاها یا مکمل های ویتامین دریافت کنید. از آنجایی که فولات به راحتی با پختن بیش از حد از بین می رود، نیازی به پخت بیش از حد برگ های آروگولا ندارید.

ویتامین A محلول در چربی به بینایی خوب، پوست نرم و غشاهای مخاطی مرطوب کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن به دفع رادیکال های آزاد از آسیب رساندن به سلول ها و بافت های بدن کمک می کند.

ویتامین K سنتز کلسیم بدن را تسهیل می کند. از استخوان های شکننده محافظت می کند و استحکام اسکلتی را تقویت می کند. یکی دیگر از فواید ویتامین K این است که به لخته شدن خون کمک می کند.

آروگولا حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی است که به جلوگیری از مشکلات بینایی، از جمله شب کوری کمک می کند. همچنین در پیشگیری از بیماری‌های پوستی، سرماخوردگی، آنفولانزا، ویروس‌ها و عفونت‌های مزمن مفید است زیرا ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و به محافظت از آن در برابر سموم مضر کمک می‌کند. همچنین از افراد در برابر سرطان محافظت می کند.

آروگولا حاوی مقدار زیادی لوتئین است که یک آنتی اکسیدان قوی است. لوتئین به عنوان یک آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد در سیستم مبارزه می کند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که لوتئین برای چشم، قلب و پوست مفید است و همچنین با سرطان، دیابت و مشکلات ایمنی مبارزه می کند.

طرز تهیه آرگولا

برگهای نرم و قابل هضم راکت بهترین طعم را به صورت نپخته می دهند. آنها طعم فلفلی شگفت انگیزی را به سالادهای سبز اضافه می کنند. می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان سبزی‌های برگ‌دار اصلی خود بخورید (اما به یاد داشته باشید که طعم قوی‌ای دارند، بنابراین تصمیم خود را بر اساس این واقعیت قرار دهید) یا در سالاد مخلوط با سبزیجات دیگر.

برگ‌های مسن‌تر و بالغ برای غذاهای پخته شده مناسب‌تر هستند، که جزء اصلی در دستور العمل‌های ایتالیایی است.

برگ های آروگولا طعمی شاداب دارند که به خوبی به عنوان یک همراه سالاد میوه عمل می کند. از آنها برای افزودن طعمی لذیذ به سالادهای میوه به قدری استفاده کنید.

آنها را به دستور پخت سس ها یا خورش ها اضافه کنید یا آنها را با غذای اصلی خود سرخ کنید. از آروگولای جوان باید در سالاد استفاده شود، اما آرگولای قدیمی باید پخته شود. در حالت ایده آل، برگ موشک به رنگ سبز روشن و عمیق ظاهر می شود. اگر برگها شل یا زرد به نظر می رسند، بگذارید بگذرند. آروگولا را بشویید و بچرخانید یا خشک کنید، سپس در پلاستیک بپیچید و با خیال راحت در یخچال نگهداری کنید.

برنامه ریزی کنید تا آن را در یک یا دو روز بخورید تا بهترین نتیجه را داشته باشید تا آن را تازه نگه دارید زیرا این سبزی بسیار لطیف است.

مقدار برای خوردن

یک وعده روگولا به طور متوسط ​​۱/۲ فنجان در روز است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر