فواید خوردن کلم پیچ برای سلامتی

کلم پیچ به عنوان یکی از برجسته‌ترین سبزیجات برگ‌دار در اروپا، یک غذای خام شگفت‌انگیز با خواص فراوانی است. کلم پیچ که در بسیاری از غذاهای معروف آفریقا، ایرلند، آسیا، هلند، برزیل، دانمارک، هلند، سوئد، مونته نگرو و پرتغال وجود دارد، واقعاً یک ارائه دهنده جهانی است. علیرغم مزایای سلامتی شگفت انگیز و کلم پیچ جذاب بین المللی، هنوز تا حد زیادی در آمریکا تحت نظر است. در آلمان بسیار محبوب است، باشگاه‌های اجتماعی و جشن‌ها حول این سبزی شکل گرفته‌اند، اما در آمریکا به ندرت می‌توانید کلم پیچ را در رستوران‌ها یا حتی در غذاهای خانگی استفاده کنید. شاید این وسوسه های فست فود، گوشت، سرخ کردنی ها و وعده های بزرگ است که کلم پیچ را تا حد زیادی در ایالات متحده ناشناخته نگه داشته است، اما به عنوان برنامه های بهداشتی و رژیم غذایی، امیدواریم استفاده از کلم پیچ نیز چنین باشد. به عنوان یک غذای فوق‌العاده خام که تهیه آن نسبتاً ارزان و آسان است، دلیلی ندارد که همه ما بیشتر با این دوست برگ‌دار آشپزی نکنیم. بیشتر توسط علاقه مندان به غذای گیاهی، گیاهی و خام تبلیغ و حمایت می شود. پخت و پز با آن بسیار آسان است و با استفاده از تنوع زیاد استفاده می شود، افزایش مصرف کلم پیچ برای هیچ کس دشوار نیست. بعد از اینکه کمی بیشتر در مورد کلم پیچ یاد گرفتیم و فواید سلامتی فراوان آن را مرور کردیم، مطمئنم که در سوپرمارکت ها سروصدایی برای خرید مقداری از آن به وجود خواهد آمد.

کلم پیچ از خانواده کلم ها است و در برگ های بی سر سبز یا بنفش وجود دارد. سایر تغییرات رنگ ممکن است شامل سفید، زرد، آبی و قرمز باشد. این سبزی از نظر طعم قوی است و می تواند پس از یخ زدن یا قرار گرفتن در معرض یخ زدگی بیشتر مشخص شود. این گیاه همچنین در آب و هوای زمستانی و سخت رشد می کند و از نظر کشت بسیار متنوع است. برخی از برادران نزدیک به کلم پیچ عبارتند از: کلم بروکلی، گل کلم، کلم، سرمه، راپینی، کلم سبز و کلم بروکسل. کلم پیچ به عنوان یک غذای فوق العاده با خواص درمانی بسیاری در نظر گرفته می شود. کلم پیچ علاوه بر ارزش غذایی خود اغلب برای تزیین و تزیین نیز استفاده می شود. بیشتر کلم های زینتی که در باغ ها می بینید از خانواده کلم پیچ هستند. ارقام کلم پیچ و دسته بندی های نوع برگ شل شامل برگ های مجعد (کلم لوتس اسکاتلندی)، برگ های ساده، کلم لوت های کلزا، برگ و نیزه (تقاطع بین کلم لوتس با برگ های مجعد و برگ های ساده) و کاولو نرو (همچنین به عنوان کلم پیچ توسکانی و کلم دایناسور شناخته می شود). عود). فرم و بافت برگ نشانه های شناسایی کلم های مختلف است و می تواند از برگ های پیچ خورده و چروکیده (اسکاتلندی) تا صاف با لبه های ریز تقسیم شده (سیبری یا روسی) متغیر باشد. یکی از ویژگی های جالب رشد کلم پیچ این است که می توانید برگ های بیرونی را همانطور که نیاز دارید بدون آسیب رساندن به گیاه یا رشد بیشتر برگ های داخلی در آینده، برداشت کنید. رشد کلم پیچ بسیار ساده است و افزودنی عالی برای هر تکه سبزیجات است. جالب است بدانید که کلم پیچ لطیف و جوان برای سالاد بهترین است در حالی که برگ های بالغ برای پخت و پز بهترین است. صحبت از آماده سازی غذا، اجازه می دهد نگاهی به برخی از دلایلی که چرا باید این غذای خام را در وعده های غذایی و غذاهای خود قرار دهیم، بیاندازیم.

جوشاندن کلم پیچ توصیه نمی شود، اما بخارپز کردن، مایکروویو کردن، سرخ کردن و خوردن آن به صورت خام بسیار توصیه می شود. کلم پیچ یک غذای خام است زیرا سرشار از بتاکاروتن، ویتامین K، ویتامین C، لوتئین، زآگزانتین، کلسیم، گلوکوزینولات، سولفورافان، ویتامین E، ویتامین A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منگنز است. این جنبه های کلم پیچ هستند که برای پیشگیری و مبارزه با وحشت های پزشکی مانند سرطان، آب مروارید، آمفیزم و آرتریت روماتوئید شناخته شده اند. یک وعده سنتی کلم پیچ (۱ فنجان) تنها حاوی ۴۰ تا ۶۰ کالری است که باعث کاهش وزن می شود. این سبزی حاوی مقادیر زیادی از خواص آنتی اکسیدانی، ترکیبات، مواد معدنی و مواد مغذی غنی کننده است که در پیشگیری از سرماخوردگی، بهبود رنگ پوست و افزایش سطح انرژی نیز موفق است. حتی اگر به کبد، روده بزرگ و سایر اندام‌های حیاتی کمک می‌کند، اما در افراد مبتلا به مشکلات تیروئید کمکی نمی‌کند. حاوی گواتروژن، ماده ای که به طور طبیعی در کلم پیچ وجود دارد و در صورت مصرف بیش از حد کلم پیچ می تواند در عملکرد غده تیروئید اختلال ایجاد کند یا باعث نگرانی افرادی شود که مشکلات تیروئیدی دارند. صرف نظر از این یک نکته، کلم پیچ همچنان غذایی است که باید توسط افراد بیشتری مصرف شود.

اگر به سلامتی خود، محیط زیست و صنعت غذای خام اهمیت می‌دهید، مشکلی برای پریدن از کلم پیچ نخواهید داشت. دستور العمل های کلم پیچ به ندرت پیچیده هستند و غذا آنقدر انعطاف پذیر است که می توان از آن در اسموتی ها، سوپ ها، سالادها و حتی غذاهای اصلی استفاده کرد. اگرچه کلم پیچ اغلب پخته می‌شود و با گوشت ترکیب می‌شود، استفاده از آن را فقط در یک غذای خام توصیه می‌کنیم. با خوردن کلم پیچ خام، پتانسیل آن را به حداکثر می رسانیم و در عین حال به دنیا و همچنین خودمان کمک می کنیم. رژیم غذایی خام یک راه عالی برای مراقبت از سیاره زمین است و در عین حال پرورش بدن شما و کلم پیچ بخشی عالی از این برنامه است. بسیاری از کتاب های آشپزی غذاهای خام بسیار جذاب در بازار وجود دارد که می توانند دستور العمل های عالی کلم پیچ را به شما نشان دهند. دفعه بعد که به فکر خوردن چیزی خام و خوشمزه هستید، امیدوارم کلم پیچ از ذهن و شکم شما عبور کند. در اینجا حتی یک دستور العمل سوپ و اسموتی کلم کلم وجود دارد تا شما را در تلاش برای لذت بردن از کلم پیچ شروع کنید. همچنین می‌توانید برای ایده‌های آشپزی عالی‌تر، کتاب‌های آشپزی غذاهای خام من را بررسی کنید.

چند دستور العمل کلم پیچ برای رسیدن به سلامتی عالی!

اسموتی کلم پیچ (مواد را خوب مخلوط کنید):

۲ فنجان آب صاف شده

۴ عدد موز

۳ عدد انبه زرد

۱ فنجان تمشک

۱ فنجان انگور قرمز

۶ تا ۸ برگ کلم پیچ

چند برگ نعنا

سوپ کلم پیچ (همه مواد را با آب گرم مخلوط کنید تا غلظت دلخواه به دست آید):

۱ دسته برگ کلم پیچ

آووکادو ۱/۴

۱/۴ لیمو پوست کنده

۱ عدد گوجه فرنگی

۲ حبه سیر

۲ فنجان آب صاف شده (ولرم)

مقداری فلفل قرمز بپاشید

نمک، فلفل و پودر پیاز به میزان دلخواه

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر