فواید فاوا یا لوبیا برای دیابتی ها

لوبیا فاوا، همانطور که در قاره آمریکا نامیده می شود، یا لوبیا پهن، که بیشتر در اروپا، استرالیا و نیوزلند به آن گفته می شود، از حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد بخشی از رژیم غذایی در شرق مدیترانه بوده است.

آنها در غلاف های پهن و چرمی مانند غلاف های بزرگ نخود رشد می کنند. هر غلاف شامل سه تا هشت لوبیا بیضی شکل است.

اصطلاح لوبیا به ارقام با بذر بزرگ‌تر اشاره دارد که برای غذای انسان رشد می‌کنند، در حالی که لوبیا یا لوبیا مزرعه به ارقامی با دانه‌های کوچک‌تر و سخت‌تر اشاره دارد که عمدتاً (اما نه منحصراً) برای خوراک دام استفاده می‌شوند.

باقلا گیاهی مقاوم است. می تواند آب و هوای خشن و سرد را تحمل کند.

تهیه باقلا

تهیه باقالی تازه می تواند کمی دردناک باشد.

هنگام خرید لوبیا، غلاف های سبز رنگی را انتخاب کنید که سفت بوده و برآمدگی نداشته باشند. غلاف های برآمده ممکن است قدیمی و اغلب طعم تلخی داشته باشند.

برای جدا کردن لوبیاها از غلاف، کافی است یک ناخن انگشت شست را در امتداد درز غلاف بکشید تا باز شود. لوبیاها را بیرون بیاورید. آنها در یک پوست سفید ضخیم پیچیده شده اند که باید برداشته شود.

می توانید با استفاده از یک چاقوی تیز از شر پوست خلاص شوید و یک شکاف کوچک در امتداد لبه لوبیا ایجاد کنید. این به لوبیای خام اجازه می دهد تا به سرعت بیرون بیاید. ولی این خیلی کار سختیه… لوبیا به لوبیا!

می توانید با قرار دادن لوبیاها در آب نمک جوشان و جوشاندن آنها به مدت یک دقیقه و نیم، این مشکل را برطرف کنید. بعد از آن لوبیاها را در آب سرد بریزید تا دیگر پخته نشوند. حالا می توانید لوبیاها را درست از پوست آنها فشار دهید. حدود ۳ پوند یا ۱.۵ کیلوگرم غلاف فاوا لازم است تا یک فنجان کامل لوبیا تهیه شود.

مصارف آشپزی

لوبیا پخته معمولاً در حالی که جوان و لطیف است خورده می شود. اگر در اوایل زمستان کاشته شوند، می توان آنها را در اواسط بهار برداشت کرد. اگر در اوایل بهار کاشته شوند تا اواسط تابستان آماده می شوند.

از سوی دیگر، لوبیا اسب را ترک می کنند تا کاملا بالغ شوند. آنها در اواخر پاییز برداشت می شوند و می توانند توسط انسان به عنوان یک حبوبات مصرف شوند، اگرچه بیشتر به عنوان علوفه حیوانات استفاده می شوند.

لوبیا یک ماده غذایی اصلی در تمدن های باستانی مدیترانه بود. آنها به ویژه در میان مصریان، یونانیان و رومیان باستان محبوب بودند. آنها در نهایت در امتداد دره نیل تا اتیوپی، شمال هند و چین گسترش یافتند.

لوبیا فاوا را می توان به روش های مختلفی خورد. به عنوان مثال، می توانید آنها را بخارپز کنید تا نرم شوند و سپس آنها را در آب لیموی تازه بریزید. آنها در یک سالاد سبز مخلوط دوست داشتنی هستند. باقالی له شده را می توان به عنوان روی نان یا کراکر استفاده کرد. آنها در بهترین حالت خود به عنوان فول مدام هستند که به عنوان یک غذای صبحانه در عربستان بسیار محبوب است. یک ناهار عالی درست می کند.

درست کردن مدام کامل واقعا آسان است. سیر و پیاز ریز خرد شده را در تابه ای با مقدار بسیار کمی روغن زیتون بکر سرخ کنید. بعد از اینکه سیر نرم شد، باقالی و کمی آب اضافه کنید. لوبیاها را به جوش آورده و با کفگیر چوبی له کنید. بعد از اینکه لوله داغ شد، آن را در ظرفی بریزید و با کیک جو (بیسکویت های نازک بدون شکر تهیه شده از جو) سرو کنید.

در بخش‌هایی از آمریکای لاتین، له‌شده باقلا به عنوان پرکننده در میان‌وعده‌های مبتنی بر ذرت استفاده می‌شود. آنها همچنین به طور کامل در سوپ سبزیجات استفاده می شود.

لوبیاها را می توان به صورت خشک نیز سرخ کرد و باعث شکافتن آنها می شود. سپس می‌توانید آن‌ها را ادویه کنید و یک میان‌وعده ترد و ترد درست کنید که در شمال ایران، مالزی، تایلند، چین و آمریکای لاتین محبوب است.

غلاف های نارس را نیز می توان پخت و خورد. علاوه بر این، برگ های جوان این گیاه را می توان به صورت خام یا پخته مانند اسفناج مصرف کرد.

باقالی یا لوبیا چقدر مغذی هستند؟

پاسخ ساده… بسیار مغذی است.

در اینجا چیزی است که در ۱۰۰ گرم دانه خام خام بدست می آورید:

مواد مغذی کلان

انرژی… ۱.۴۲۵ کیلوژول (۳۴۱ کیلو کالری)

کربوهیدرات … ۵۸.۲۹ گرم

فیبر غذایی … ۲۵ گرم

چربی … ۱.۵۳ گرم

پروتئین … ۲۶.۱۲ گرم

ویتامین ها

تیامین (B1)…0.555mg…48%

ریبوفلاوین (B2) … 0.333 میلی گرم … ۲۸٪

نیاسین (B3) … 2832 میلی گرم … ۱۹%

ویتامین B6 … 0 366 میلی گرم … ۲۸٪

فولات (B9) … 423 میکروگرم … ۱۰۶٪

ویتامین C … 1.4 میلی گرم … ۲٪

ویتامین K… 9 میکروگرم… ۹ درصد

مواد معدنی

کلسیم… ۱۰۳ میلی گرم… ۱۰ درصد

آهن … ۶.۷ میلی گرم … ۵۲ درصد

منیزیم … ۱۹۲ میلی گرم … ۵۴٪

منگنز … ۱۶۲۶ میلی گرم … ۷۷ درصد

فسفر… ۴۲۱ میلی گرم… ۶۰ درصد

پتاسیم … ۱.۰۶۲ میلی گرم … ۲۳ درصد

سدیم … ۱۳ میلی گرم … ۱٪

روی… ۳.۱۴ میلی گرم… ۳۳ درصد

میکروگرم = میکروگرم … میلی گرم = میلی گرم … IU = واحد بین المللی

درصدها به مقادیر توصیه شده روزانه برای بزرگسالان اشاره دارد.

همانطور که از موارد بالا می بینید، فیبر رژیمی ۲۵ درصد لوبیا فاوا را تشکیل می دهد. ۲۶ درصد دیگر از پروتئین تشکیل شده است.

علاوه بر این، باقلا به ویژه سرشار از ریز مغذی‌هایی مانند ویتامین‌های B، به ویژه فولات و تیامین است. لوبیا پهن نیز سرشار از فسفر، منگنز، منیزیم و آهن است.

لوبیا فاوا یکی از مواد غذایی با فولات بالا (ویتامین B9) است. فولات به سوخت و ساز انرژی شما کمک می کند، از سیستم عصبی شما حمایت می کند و گلبول های قرمز خون را سالم نگه می دارد. همچنین برای زنان باردار ضروری است.

فواید خوردن فاوا یا لوبیا

باقلا به طور مستقیم به دیابتی ها در کنترل قند خونشان کمک نمی کند. اما آنها به جلوگیری یا کند کردن پیشرفت برخی از شرایط پزشکی نامطلوب کمک می کنند، که بسیاری از آنها به دلیل دیابت ایجاد می شوند، مانند:

  • فشار خون

  • خطر بیماری قلبی و سکته مغزی

  • سیستم ایمنی ضعیف

  • کاهش انرژی

  • توسعه پوکی استخوان

  • عملکرد ضعیف موتور

  • خطر نقص مادرزادی

فشار خون… ۸۵ درصد دیابتی ها از فشار خون بالا رنج می برند. مطالعات نشان می دهد که منیزیم می تواند فشار خون را کاهش دهد. لوبیا پهن سرشار از منیزیم است.

بر اساس یک متاآنالیز از ۱۲ کارآزمایی بالینی که در مجموع ۵۴۵ شرکت‌کننده را پوشش می‌دهد، مصرف مکمل‌های منیزیم تا ۲۶ هفته منجر به کاهش اندکی در فشار خون دیاستولیک شد. اما مطالعه دیگری نشان داد که وقتی مکمل‌های منیزیم با سبزیجات و میوه‌های غنی از منیزیم ترکیب شوند، نتایج بهتری به دست می‌آید.

بیماری قلبی و سکته مغزی… فشار خون و دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را در مقایسه با خطر در میان جمعیت عمومی حداقل سه برابر افزایش می دهد. بنابراین بهبود فشار خون خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

سیستم ایمنی ضعیف… یکی دیگر از پیامدهای دیابت است. گلبول های سفید سالم برای حمایت از یک سیستم ایمنی قوی ضروری هستند زیرا بدون آنها بدن شما بسیار مستعد ابتلا به بیماری ها و عفونت ها است. گلبول های سفید پاتوژن هایی که باعث بیماری می شوند را از بین می برند و به از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن شما کمک می کنند.

مس به حفظ سلول های خونی سالم کمک می کند و لوبیا پخته حاوی مقادیر قابل توجهی مس است، بنابراین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

انرژی کاهش یافته است… بسیاری از بیماران دیابتی احساس سستی را تجربه می کنند. این خستگی مداوم می تواند به دلیل کمبود آهن باشد که برای تولید هموگلوبین لازم است. هموگلوبین اکسیژن را به سلول های سراسر بدن شما می رساند. لوبیا فاوا حاوی مقادیر قابل توجهی آهن است و مصرف آن می تواند به بازگشت فلفل به مرحله شما کمک کند.

توسعه پوکی استخوان… با منگنز تا حدی قابل پیشگیری است. منگنز به افزایش توده استخوانی کمک می کند و به کاهش کمبود کلسیم کمک می کند. لوبیا فاوا حاوی مقادیر قابل توجهی منگنز است. کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده پیشنهاد می کند که مصرف انواع منگنز همراه با کلسیم، روی و مس ممکن است به کاهش تحلیل استخوان ستون فقرات در زنان مسن کمک کند.

خطر نقایص مادرزادی… را می توان با فولات (ویتامین B9) کاهش داد. لوبیا پهن حاوی مقادیر بسیار قابل توجهی فولات است که علاوه بر اینکه برای تامین انرژی عالی است، مدت‌هاست که به کاهش نقایص مادرزادی کمک می‌کند.

متاآنالیز تحقیقات در مورد مکمل اسید فولیک، منتشر شده در گزارش های علمی توسط موسسه ملی بهداشت ملی کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده در سال ۲۰۱۵، ارتباط مثبتی بین مصرف مکمل فولات و کاهش خطر نقص مادرزادی قلب یافت شد.

نقایص مادرزادی اغلب در هفته های اول بارداری اتفاق می افتد، در زمانی که بسیاری از زنان ممکن است ندانند باردار هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده توصیه می کنند که همه زنان بین ۱۵ تا ۴۵ سال (سنین باروری) هر روز ۰.۴ میلی گرم (۴۰۰ میکروگرم) اسید فولیک مصرف کنند تا به کاهش خطر نقایص مادرزادی، ستون فقرات کمک کند. بیفیدا و آنسفالی

عملکرد ضعیف موتوربر اساس برخی مطالعات، مصرف منظم لوبیا به دلیل بیماری پارکینسون ممکن است کمک کند. تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی، اثرات خوردن باقالی تازه با پوسته بیرونی، لوبیا فاوا محلول در الکل و آب و باقالی جوانه زده خشک شده را بررسی کرد.

محققان دریافتند که افزایش سطح آمینو اسیدهای L-dopa و C-dopa در جریان خون ناشی از باقلا باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد حرکتی بیماران مبتلا به پارکینسون بدون هیچ گونه عوارض جانبی شده است.

عوارض مصرف فاوا یا لوبیا

لوبیا فاوا خوشمزه ترین غذای روی کره زمین نیست. اما آنها را کمی ادویه کنید و خوردن آنها لذت بخش است. اکثر مردم آنها را به خوبی تحمل می کنند.

تعداد کمی از افراد به باقلا حساسیت دارند. با این حال، پختن کامل لوبیا می تواند به کاهش خطر واکنش آلرژیک کمک کند.

اگر کمبود گلوکز-۶-فسفات دهیدروژناز دارید، مصرف لوبیا می تواند بسیار مضر باشد. G6PDD یک مشکل ذاتی در متابولیسم شما است که شما را مستعد تجزیه گلبول های قرمز می کند. بسیار نادر است.

این تجزیه می تواند توسط انواع عفونت ها، داروها، استرس و برخی مواد غذایی مانند باقلا ایجاد شود. بنابراین اگر G6PDD دارید، باید از خوردن لوبیا پرهیز کنید.

مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs) دسته‌ای از داروها هستند که سابقه طولانی استفاده در درمان افسردگی دارند. این داروها با سایر داروها و غذاهای خاص تداخل نامطلوب دارند، بنابراین اگر از این داروها استفاده می کنید باید از خوردن باقلا خودداری کنید.

غذای آماده

علیرغم همه اینها، ایده خوبی است که لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مگر اینکه شرایط پزشکی داشته باشید که می تواند تحت تأثیر منفی لوبیا قرار گیرد یا داروهایی مصرف می کنید که می توانند باعث واکنش نامطلوب به لوبیا شوند.

اما اگر می توانید بدون هیچ مشکلی با آنها کنار بیایید، باید از پتانسیل آنها برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی در دیابتی خود، برای تقویت سطح انرژی و سیستم ایمنی بدن، کمک به عملکرد حرکتی و غیره با مصرف لوبیا استفاده کنید. به طور منظم.

من از یک کاسه باقلا با سیر و پیاز برای ناهار حداقل یک بار در هفته به شکل مدام کامل لذت می برم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر