فواید نخود برفی – چربی سوز طبیعی!

با فواید باورنکردنی کاهش وزن نخود فرنگی، بهترین روش تهیه آنها و میزان مصرف برای بهره مندی حداکثری از این نخودها آشنا شوید – یکی از غذاهای شگفت انگیز چربی سوز طبیعت.

نخود برفی حبوباتی است که می توان آن را مانند سبزی خورد. آنها معمولاً ۲ تا ۳ اینچ طول دارند و دارای غلاف های مسطح حاوی ۵-۷ دانه هستند که همه آنها خوراکی هستند. از آنجایی که نیمه شفاف است، می توانید نخودها را در داخل پوسته سبز رنگ از بیرون ببینید. دانه های موجود در آن شیرین و نشاسته ای هستند. آنها را می توان در هر زمانی از سال یافت.

فواید چربی سوزی نخود برفی

آنها منبع عالی ویتامین های A و C هستند. همچنین منبع خوبی از فیبر و سدیم کم، کالری کم، بدون کلسترول و بدون چربی هستند.

این نخودهای خاص دارای فیبر نامحلول هستند که برای هضم غذا مفید است و ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. آنها همچنین حاوی آهن هستند که در اکثر منابع گیاهی وجود ندارد و برای تقویت استخوان ها ضروری است. آهن و ویتامین C موجود در این نخود فرنگی به تقویت توانایی بدن در مبارزه با بیماری کمک می کند. نخود فرنگی سرشار از لوتئین است، یک کاروتنوئید که به طور موثری از چشم ها در برابر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید محافظت می کند. نخود برفی همچنین حاوی پتاسیم است که مایعات بدن را تنظیم می کند و به پایین نگه داشتن فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند.

ویتامین K موجود در نخود سبز با تحریک استئوکلسین که اصلی ترین پروتئین غیرکلاژنی در استخوان ها است، سلامت استخوان ها را تقویت می کند. ویتامین K از توانایی لخته شدن خون سالم در بدن پشتیبانی می کند. تامین ویتامین B6 و اسید فولیک باعث کاهش تشکیل هموسیستئین در بدن می شود. اگر سطح هموسیستئین در بدن افزایش یابد، می تواند منجر به سکته مغزی، حمله قلبی یا تصلب شرایین شود.

این نخودها حاوی اسید فولیک و ویتامین B-6 هستند که با هم برای تقویت عملکرد قلب و عروق سالم کار می کنند. تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B-6 و نیاسین برای توانایی بدن در تجزیه کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها حیاتی هستند. آنها همچنین حاوی آهن هستند، یک ماده معدنی که به تولید و حفظ سلول های خونی سالم کمک می کند.

نخود برفی را آماده کنید

این نخودها را می توانید در بخش محصولات بقالی خود پیدا کنید. شما می خواهید غلاف هایی بخرید که ترد، ظاهر تازه، رنگ روشن و حاوی دانه های کوچک هستند. بهتر است آنها را تازه تهیه کنید، اما می توان آنها را در یک کیسه پلاستیکی تا ۳ روز در یخچال نگهداری کرد. قبل از تهیه آنها باید آنها را در آب سرد بشویید و انتهای آنها را نیشگون بگیرید.

می توانید آنها را به همراه قارچ شیتاکه، فلفل و پیاز به سرخ شده اضافه کنید. آنها در سالاد، همراه با گریپ فروت خرد شده و مقداری کاهو خوشمزه هستند. آنها را می توان به عنوان یک غذای جانبی به هر غذای اصلی اضافه کرد.

اندازه خدمت

متوسط ​​اندازه وعده نخود برفی نصف فنجان است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر