فواید کشمش برای سلامتی

هر میوه خشکی فواید خود را دارد و کشمش نیز از این قاعده مستثنی نیست، آنها سرشار از فواید بی شماری هستند که برای سلامتی لازم است. کشمش انگور خشک و انبار ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. آنها در گروه میوه های خشک قرار دارند، اما در مقایسه با همتایان خود چربی ندارند.

کشمش حاوی سطوح بالایی از فروکتوز است که به راحتی توسط بدن هضم می شود و باعث آزاد شدن فوری انرژی می شود. به همین دلیل است که برای ورزشکاران و کودکان در حال رشد مفید هستند. کشمش حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، سلنیوم، روی، آهن، پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، سدیم، مس و منگنز است. همچنین حاوی ویتامین C، ویتامین K و ویتامین E است، کشمش خون را تصفیه می کند و به از بین بردن ناخالصی های بدن کمک می کند. این به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. به جذب کلسیم در بدن کمک می کند و در نتیجه با افزایش تراکم استخوان، خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

کشمش به عنوان یک کاتالیزور در تحریک استفاده از ویتامین D و استروژن عمل می کند و بنابراین برای سلامت استخوان بسیار مهم است. اجزای مغذی موجود در کشمش به پیشگیری از بیماری های قلبی و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک می کند. کشمش به پیشگیری از بیماری های چشمی کمک می کند و همچنین از دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند. کشمش حاوی فیتونوترینت ها و اسید اولئولیک است که به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد سلامت دندان های خود هوس خود را برای چیزی شیرین برطرف کنید. کشمش برای درمان یبوست مفید است. برای رفع یبوست می توانید کشمش را در آب بجوشانید و آب صاف شده آن را بنوشید. کشمش یک غذای بسیار مقوی و کامل را تشکیل می دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر