فواید گوجه فرنگی – چربی سوز طبیعی!

با فواید باورنکردنی کاهش وزن گوجه فرنگی، نحوه تهیه بهترین آنها و میزان مصرف برای بهره مندی حداکثری از گوجه فرنگی آشنا شوید – یکی از غذاهای شگفت انگیز چربی سوز طبیعت.

سبزیجاتی که بیش از هر سبزی دیگری در ایالات متحده کشت می شود گوجه فرنگی است.

از نظر گیاه شناسی، گوجه فرنگی میوه است، اما به دلیل شیرین نبودن آن مانند سایر میوه ها، سبزیجات محسوب می شود.

گوجه فرنگی ها بر اساس اندازه به چهار نوع اصلی تقسیم می شوند.

* گوجه گیلاسی کوچکترین گونه ای است که می توانید پیدا کنید. آنها به صورت خوشه ای رشد می کنند و طعم شیرینی دارند.

* Early Girl و Better Boy بیشتر از انواع متوسط ​​شناخته شده است. این گوجه فرنگی های خوشمزه و شیرین اولین بار هستند که می رسند.

* گوجه‌فرنگی آلویی که شامل گوجه‌فرنگی روما می‌شود، دارای دیواره‌های ضخیم‌تر و دانه‌های کمتری است و به همین دلیل برای سس گوجه‌فرنگی ترجیح داده می‌شود.

* برای گوجه فرنگی های ورقه شده عالی، استیک بیفت بهترین انتخاب است.

سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها و بازارهای کشاورز معمولاً گوجه‌فرنگی را در تمام طول سال حمل می‌کنند.

فواید چربی سوزی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C همراه با اسید سیتریکمالیک- اگزالیک است.

اسید علاوه بر تقویت کلیه ها برای خلاص شدن از شر مقادیر زیادی از رسوبات چربی، به سرعت متابولیسم شما کمک می کند. همچنین به حذف چربی از سیستم شما کمک می کند.

مقادیر زیادی ویتامین A و K، منیزیم، پتاسیم، فسفر و روی در گوجه فرنگی وجود دارد. برای تولید مواد سم‌زدایی و پاک‌کننده طبیعی بدن، به ویتامین‌های A و C نیاز دارید.

کروم موجود در گوجه فرنگی به شما کمک می کند سطح قند خون خود را یکنواخت نگه دارید و میل به قند را کاهش دهید.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. این آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند تا کلاژن بسازد، جزء مهمی برای سلامت پوست، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی است و می تواند به بهبود بافت اسکار کمک کند. با این حال، آنها عمدتا از بتا کاروتن و لیکوپن ساخته شده اند.

گوجه فرنگی رنگ قرمز دوست داشتنی خود را از لیکوپن دریافت می کند. کیفیت آنتی اکسیدانی قوی لیکوپن با رادیکال های آزاد مقابله می کند و از آسیب سلولی جلوگیری می کند. به نظر می رسد مطالعات اخیر نشان می دهد که لیکوپن ممکن است دو برابر بیشتر از بتاکاروتن دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد.

مطالعات نشان داده اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند به دفاع از بدن در برابر سرطان های رکتوم، روده بزرگ، سینه، ریه، معده و پوست کمک کند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که دو ترکیب موجود در گوجه فرنگی، اسید کوماریک و اسید کلوژنیک، به جلوگیری از اثرات نیتروزامین ها، به ویژه برای افراد سیگاری کمک می کند. نشان داده شده است که آنها به طور موثری از سرطان ریه جلوگیری می کنند زیرا آسیب وارد شده توسط نیتروزامین ها را مسدود می کند.

گوجه فرنگی حاوی نیاسین است که کلسترول را کاهش می دهد. پتاسیم که در گوجه فرنگی نیز یافت می شود، به کاهش فشار خون کمک می کند.

ویتامین K استئوکلسین را فعال می‌کند که برای افزودن کلسیم به استخوان‌ها ضروری است و به شما کمک می‌کند استخوان‌هایتان را قوی نگه دارید.

تهیه گوجه فرنگی

روش های بیشتری برای تهیه گوجه فرنگی نسبت به انواع گوجه فرنگی وجود دارد! هنگام انتخاب آنها همیشه سعی کنید گوجه فرنگی هایی تهیه کنید که تیره ترین رنگ قرمز را دارند [if you are buying red tomatoes]. این به این دلیل است که وجود لیکوپن در رنگدانه قرمز است.

گوجه فرنگی خام طعم بسیار خوبی دارد، اما اگر آنها را بپزید، لیکوپن بیشتری آزاد می شود. با این حال، پختن آنها در روغن زیتون ابتدا به بدن شما اجازه می دهد تا لیکوپن را راحت تر جذب کند.

غذاهای مدیترانه ای، به ویژه ایتالیایی، از گوجه فرنگی زیادی استفاده می کنند.

گوجه فرنگی ورقه شده یا خرد شده در سالاد سبز عالی است، یا می توانید گوجه فرنگی گیلاسی اضافه کنید.

گوجه فرنگی را می توان در انواع دستور العمل های کبابی، پخت، بخارپز و کباب پز قرار داد.

خیار خلال شده و پیاز خلال شده وقتی با گوجه فرنگی ورقه شده سرو می شود عالی است. مقداری جعفری یا پیازچه را خرد کنید تا روی آن قرار دهید، در نهایت مقداری آب لیمو روی سالاد بپاشید، یا شاید یک روغن زیتون خوب بپاشید.

پنیر خامه ای بدون چربی یا کم چرب با گوجه فرنگی خرد شده عالی است.

می‌توانید از گوجه‌فرنگی روما در خورش‌ها، سوپ‌ها، پیتزاها و حتی کاسرول استفاده کنید. روما، بیفت استیک و انواع دیگر را می توان به ساندویچ و بسته بندی اضافه کرد.

گوجه فرنگی های ورقه شده را روی ماهی با ورقه های نازک پیاز تفت دهید، گوجه فرنگی های خرد شده را در گازپاچو بریزید یا گوجه های خود را با اسفناج پر کنید. یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه استفاده از میگو برای پر کردن گوجه فرنگی است.

و واقعاً باید بامیه را با گوجه فرنگی و ذرت امتحان کنید! گوجه فرنگی را می توان پخت، یا با قلب بادمجان یا کنگر فرنگی ترکیب کرد.

به جای خرید سوپ های کنسرو شده پر از مواد افزودنی و نگهدارنده سعی کنید سوپ گوجه فرنگی تازه، سالم و خانگی خود را درست کنید.

صدها دستور غذای گوجه فرنگی از هزاران موجود وجود دارد که با ذائقه و نیازهای شما مطابقت دارد، زیرا گوجه فرنگی “سبزیجاتی که واقعا یک میوه است” بسیار انعطاف پذیر و سالم است.

آنها را می توان تقریباً در هر وعده غذایی یا میان وعده ای گنجاند، و وقتی این کار را انجام دهید، می توانید مطمئن باشید که بدن شما از آن سود می برد.

چقدر باید بخورید؟

پاسخ به این بستگی دارد که چگونه گوجه فرنگی ها را درست کنید، به عنوان مثال، آیا می خواهید آنها را برای سالاد خرد کنید، آیا می خواهید گوجه فرنگی گیلاسی را به غذا اضافه کنید، آیا می خواهید آنها را برای ساندویچ یا بسته بندی برش دهید، یا اینکه آنها بخشی خواهند بود. از یک دستور پخت

اندازه های معمولی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: یک گوجه فرنگی آلویی (۶۲ گرم) یا یک گوجه فرنگی کامل متوسط ​​(۱۲۳ گرم)، یک فنجان گوجه فرنگی گیلاسی (۱۴۹ گرم)، یا یک فنجان گوجه فرنگی خرد شده یا ورقه شده (۱۸۰ گرم). گرم).

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر