متعادل کردن خطرات و مزایای مکمل های ویتامین C


طب سنتی از دیرباز دارای شک و تردید سالم در مورد مکمل های غذایی بوده است و تا به امروز با تفسیرهایی مانند “کافی است” گسترش یافته است. با این حال ، در مقاله ای تحت عنوان “مبارزه با کوکری” در آرشیو طب داخلی منتشر شده است، این استدلال می شود که ما ممکن است در استفاده از مکمل های خود بیش از حد پیش رفته باشیم ، همانطور که “پذیرش غیر انتقادی” ما از سمیت های فرضی نشان می دهد. “لحن عصبانی و تحقیر آمیز” شگفت آور در متون پزشکی که از کلماتی مانند “بی دقتی” ، “بیهوده” ، “غیرقابل دفاع” ، “اسراف کننده” و “موذیانه” استفاده می شود. و نادیده گرفتن شواهد سود احتمالی

“برای نشان دادن پذیرش غیر انتقادی اخبار بد” در مورد مکمل ها ، نویسندگان در مورد مفهوم “شناخته شده” بحث کردند که دوز بالای ویتامین C می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود ، همانطور که در ویدیوی خود برجسته کردم. آیا مکمل های ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می کند اما باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟ به این دلیل که چیزی در پزشکی بسیار شناخته شده است ، به این معنی نیست که لزوماً درست است. در واقع ، نویسندگان نتوانستند یک مورد گزارش شده پیدا کنند.

ما می دانیم که ویتامین C در بدن به اگزالات تبدیل می شود و اگر سطح اگزالات در ادرار بیش از حد بالا برود ، ممکن است سنگ ایجاد شود ، اما ، حتی با 4000 میلی گرم ویتامین C در روز ، که مانند یک زن و شوهر است. مقدار گالن آب پرتقال ، اگزالات ادرار ممکن است خیلی بالا نرود ، همانطور که در ویدئوی من در 1:10 مشاهده می کنید. البته ، ممکن است افرادی نادر باشند که ظرفیت تبدیل این ماده به اگزالات را افزایش دهند ، بنابراین خطر نظری سنگ کلیه با مکمل های دوز بالای ویتامین C در نامه ای که در مجله پزشکی در سال 1973 چاپ شد ، مطرح شد.

هنگامی که خطر نظری در ادبیات پزشکی مورد بحث قرار گرفت ، با این حال ، محققان آن را به عنوان یک پدیده ثابت به نظر رساندند: “دریافت بیش از حد ویتامین C همچنین ممکن است با تشکیل سنگ اگزالات مرتبط باشد.” به نظر کمتر شبیه یک ریسک نظری و بیشتر شبیه یک پدیده ثابت است ، درست است؟ این بیانیه دارای هفت استناد است که ظاهراً ارتباط بین مصرف زیاد ویتامین C و تشکیل سنگ اگزالات کلیه را نشان می دهد. بیایید به منابع ذکر شده نگاه کنیم ، که می توانید از 1:47 در ویدیوی من مشاهده کنید. یک مرجع نامه در مورد خطرات نظری است که مشروع است ، اما نقل قول دیگر با عنوان “زردی پس از تجویز نیاسین” هیچ ارتباطی با ویتامین C یا سنگ کلیه ندارد. علاوه بر این ، پنج استناد دیگر فقط ارجاع به کتاب است. اگر خود کتابها به تحقیقات اولیه خود استناد می کردند ، این امر قابل قبول است ، اما در عوض ، نوعی منطق دایره ای وجود داشت ، که در آن کتابها فقط از کتابهای دیگر با استناد به آن خطرات نظری استناد می کردند. بنابراین ، در حالی که به نظر می رسد شواهد زیادی وجود دارد ، همه آنها فقط این نظر را بدون داده های جدید بیان می کنند.

در آن زمان ، در واقع مطالعاتی در مورد افرادی که از مکمل های ویتامین C استفاده می کردند ، انجام شد و هیچگونه خطر سنگ کلیه در مردان افزایش نیافت ، اما بعداً ، همین امر در زنان نشان داده شد. بنابراین ، شما می توانید ناامیدی نویسندگان تفسیر “مبارزه با طعمه” را درک کنید که به نظر می رسد مکمل های ویتامین C به طور ناعادلانه بدی شده اند.

طنز این است که ما اکنون می دانیم که مکمل های ویتامین C هستند در واقع انجام دهید به نظر می رسد خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. همان جمعیت مردان ذکر شده در بالا بیشتر مورد پیگیری قرار گرفت و مردانی که از مکمل های ویتامین C استفاده می کردند در واقع با خطر بیشتری مواجه بودند. این مورد از آن پس در یک مطالعه دوم ، هرچند در مورد مردان نیز تأیید شده است. ما هنوز نمی دانیم که آیا زنان به طور مشابه در معرض خطر هستند ، اگرچه در حال حاضر نیز موردی از برخورد کودک با مشکلاتی گزارش شده است.

دقیقاً در این زمینه دو برابر شدن خطر به چه معناست؟ افرادی که روزانه هزار میلی گرم یا بیشتر ویتامین C مصرف می کنند ، ممکن است به جای احتمال 1 در 600 ، سالانه 1 در 300 به سنگ کلیه مبتلا شوند. یکی از 300 نفر “خطر ناچیزی نیست” ، زیرا سنگ کلیه می تواند واقعاً دردناک باشد ، بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که از آنجا که هیچ فایده و خطری وجود ندارد ، بهتر است از آنها دوری کنید.

اما آنجا هستند فواید. به نظر می رسد مصرف ویتامین C درست هنگام سرماخوردگی کمکی نمی کند و اگرچه به نظر می رسد که مصرف کنندگان مکمل معمولی کمتر سرماخوردگی می گیرند ، اما وقتی بیمار می شوند ، به آن مبتلا نمی شوند. مانند بیمار شده و حدود 10 درصد سریعتر بهبود می یابد. و کسانی که تحت فشار جسمی شدید هستند ممکن است خطر سرماخوردگی خود را به نصف برسانند. بنابراین ، واقعاً به عهده هر فرد است که مزایای احتمالی سرماخوردگی مشترک را با خطر احتمالی سنگ کلیه متعادل سازد.


ویتامین C داخل وریدی چطور؟ من یک مجموعه کامل ویدیویی در این زمینه دارم ، از جمله:

اگر از مکمل های ویتامین C برای اثرات دارویی استفاده نمی کنید و فقط می خواهید بدانید روزانه چند میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C بخورید ، فیلم من را ببینید مصرف بهینه ویتامین C چیست؟

آیا می توانیم چیزی را که می توانیم در دهانمان بگذاریم واقعاً به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند؟ این ویدئوها شما را در مسیر درست نشان می دهد:

و اگر علاقمند به یادگیری مهمترین اقداماتی هستید که می توانید برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه انجام دهید ، به ویدیوهای من بیشتر نگاه نکنید چگونه با رژیم غذایی از سنگ کلیه پیشگیری کنیم و نحوه درمان سنگ کلیه با رژیم غذاییبه

در مورد سبزیجات دارای اگزالات بالا مانند ریواس ، اسفناج ، سبزیجات چغندر و شات سوئیس چطور؟ من اعتدال را در مصرف توصیه می کنم. اگر از توصیه من برای خوردن ایده آل فنجان سبزیجات سبز تیره در روز استفاده می کنید ، توصیه می کنم از سبزیجات دیگر مانند کلم پیچ یا کلاه استفاده کنید.

در سلامتی ،
مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید