مصرف ماهی و خودکشی | NutritionFacts.org


افسردگی یک اختلال روانی جدی و شایع است که مسئول اکثر خودکشی ها است. همانطور که به آن پرداخته ام آنتی اکسیدان ها و افسردگی، دریافت میوه ها ، سبزیجات و آنتی اکسیدان های طبیعی به طور محافظتی با افسردگی مرتبط است. بنابراین ، محققان در نظر گرفته اند که “ممکن است بتوان از افسردگی پیشگیری کرد یا اثرات منفی آن را با مداخله رژیم غذایی کاهش داد.”

اما نه به این سرعت. مطالعات مقطعی عکسهای فوری در زمان هستند. بنابراین ، ما نمی دانیم “آیا رژیم غذایی ضعیف قبل از ایجاد افسردگی پیش می رود یا افسردگی باعث رژیم غذایی ضعیف می شود”. افسردگی و حتی درمان افسردگی می تواند بر اشتها و رژیم غذایی تأثیر بگذارد. شاید افرادی که احساس تندتر می کنند ، فقط تندتر غذا بخورند و نه برعکس.

آنچه ما نیاز داریم یک مطالعه آینده نگر است (مطالعه ای که در طول زمان انجام شد) که در آن با افرادی که افسرده نیستند شروع می کنیم و چندین سال آنها را دنبال می کنیم. در سال 2012 ، ما چنین مطالعه ای را انجام دادیم که بیش از 6 سال به طول انجامید. همانطور که در ویدیوی من خواهید دید مصرف ماهی و خودکشیافرادی که میزان کاروتنوئیدهایشان در جریان خون بیشتر است ، که نشان دهنده میزان مصرف میوه و سبزیجات است ، 28٪ کمتر در معرض افسردگی قرار داشتند. محققان نتیجه می گیرند که داشتن سطوح پایین خون در آن فیتونوترینت های سالم ممکن است بروز علائم افسردگی جدید را پیش بینی کند. خودکشی چطور؟

در سراسر جهان ، سالانه یک میلیون نفر خودکشی می کنند. به نظر می رسد یونان در بین همه کشورهای اروپایی کمترین میزان خودکشی را دارد. ممکن است هوای خوش آب و هوا باشد ، اما ممکن است ربطی به رژیم غذایی آنها نیز داشته باشد. سالها ده هزار نفر تحت پیگیری قرار گرفتند و افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند کمتر دچار افسردگی می شدند. رژیم محافظ چه بود؟ این شراب یا ماهی قرمز نبود. این میوه ، آجیل ، لوبیا و نسبت بیشتر چربی گیاهی به حیوانات بود که به نظر محافظ می رسید. در مقابل ، روندهای نامطلوب قابل توجهی در مصرف لبنیات و گوشت مشاهده شد.

یک الگوی رژیم غذایی محافظ مشابه در ژاپن یافت شد. مصرف زیاد سبزیجات ، میوه ها ، قارچ ها و محصولات سویا با کاهش شیوع علائم افسردگی همراه بود. رژیم غذایی سالم با مصرف زیاد غذاهای دریایی مشخص نشد. نتایج مشابهی در یک مطالعه روی 100000 زن و مرد ژاپنی تا 10 سال مشاهده شد. هیچ شواهدی مبنی بر نقش محافظتی در مصرف بیشتر ماهی یا امگا 3 های زنجیره ای بلند EPA و DHA در برابر خودکشی وجود ندارد. در واقع ، آنها به طور قابل توجهی پیدا کردند افزایش یافت خطر خودکشی در میان مردان غیر شرب با مصرف زیاد امگا 3 غذاهای دریایی. این ممکن است به طور تصادفی باشد ، اما نتیجه مشابهی در مدیترانه به دست آمد. مصرف زیاد ماهی با افزایش مصرف با افزایش خطر ابتلا به اختلالات روانی همراه بود.

یک توضیح احتمالی می تواند محتوای جیوه ماهی باشد. آیا تجمع ترکیبات جیوه در بدن می تواند خطر افسردگی را افزایش دهد؟ ما می دانیم که جیوه موجود در ماهی می تواند باعث آسیب عصبی شود که با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ، از دست دادن حافظه و اوتیسم و ​​همچنین افسردگی همراه است. بنابراین ، “افزایش خطر خودکشی در افرادی که ماهی زیادی مصرف می کنند نیز ممکن است به دلیل اثرات مضر جیوه در ماهی باشد.”

مطالعات گروهی بزرگ دانشگاه هاروارد نتایج مشابهی را نشان داد. صدها هزار نفر تا 20 سال تحت پیگیری قرار گرفتند و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف روغن ماهی یا خوردن ماهی خطر خودکشی را کاهش می دهد یافت نشد. حتی روندی به سمت وجود داشت بالاتر مرگ و میر خودکشی

مصرف ماهی برای درمان افسردگی چطور؟ وقتی همه آزمایشات انجام شده تا به امروز را جمع آوری کنیم ، نه EPA و نه DHA امگا 3 با زنجیره بلند م moreثرتر از قرص های قند به نظر نمی رسند. ما فکر می کردیم مکمل امگا 3 مفید است ، اما چندین مطالعه اخیر تعادل را به طریقی دیگر تغییر داده است. به نظر می رسد که “[n]در ابتدا همه اثر درمانی مشاهده شده در ادبیات منتشر شده ممکن است به تعصب انتشار مربوط باشد “، به این معنی که کارآزمایی هایی که هیچ فایده ای نشان ندادند تمایل به انتشار نداشتند. بنابراین ، همه پزشکان مشاهده کردند که یکسری مطالعات مثبت انجام شده است ، اما فقط به این دلیل که تعدادی از نتایج منفی دفن شده اند.

این مرا به یاد کار من می اندازد آیا روغن ماهی فقط روغن مار است؟ ویدیو همانطور که فکر می کردیم مکمل امگا 3 می تواند به خلق و خو کمک کند ، ما همچنین فکر می کردیم که می تواند به سلامت قلب کمک کند ، اما تعادل شواهد به طور قطع تغییر کرده است. من همچنان مصرف منابع بدون آلاینده امگا 3 با زنجیره بلند پیش ساخته را برای سلامت شناختی توصیه می کنم و منطق خود را در آیا برای تقویت عملکرد مغز باید از مکمل های DHA استفاده کنیم؟ و آیا گیاهخواران برای حفظ عملکرد مغز باید DHA مصرف کنند؟


برای اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت نوروتوکسیک غذاهای دریایی آلوده به جیوه ، به موارد زیر مراجعه کنید:

چه کار کنیم تا به خلق و خوی خود کمک کنیم؟ دیدن:

داروهای ضد افسردگی چطور؟ گاهی اوقات آنها می توانند کاملاً نجات دهنده زندگی باشند ، اما در موارد دیگر ممکن است در واقع بیشتر از فایده آنها آسیب برساند. ویدیوی جنجالی من را ببینید آیا داروهای ضد افسردگی واقعاً م Workثر هستند؟به

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده و سالانه من را مشاهده کنید:



دیدگاهتان را بنویسید