مطالعه آخر هفته: تاریخ و اخلاق غذاهای یهودی


آرون اس. گروس ، جودی مایرز و جردن دی روزنبلوم. ضیافت و روزه: تاریخ و اخلاق غذای یهودیان انتشارات دانشگاه نیویورک ، 2020.

این کتاب با تأییدهای سنگین همراه است: یک پیشگفتار توسط Hasia Diner ، و یک afterword توسط Jonathan Safran Foer.

من علاقه مند بودم که آن را بخوانم و در مورد آن توضیح دادم.

ضیافت و روزه گزارشی جذاب از تاریخ غذای یهودیان ، در داخل و خارج از قوانین رژیم غذایی است. نویسندگان در مورد اینکه چگونه غذاها و رژیم های خاص به طور کلی هویت یهودی را تعیین می کند یا نه ، بحث های تلمودی انجام می دهند. کریسکو مخصوص یهودیان است؟ روغن بادام زمینی باعث چنین بحث هایی شد؟ چه کسی می دانست. این کتاب بسیار خواندنی است.

چه چیزی را نقل قول کنم؟ اینقدر انتخاب. در اینجا قسمتی از فصل جردن روزنبلوم در مورد یهودیان و سیر آمده است:

پس از خروج از مصر ، هنگامی که بنی اسرائیل در بیابان سرگردان شدند ، از خوردن فقط مانا خسته شدند. برخی از افراد مزاحم در مقایسه رژیم غذایی متنوع که در مصر به عنوان برده در رژیم غذایی خود استفاده می کردند ، با رژیم غذایی متفاوتی که اکنون از آن به عنوان زنان و مردان آزاد برخوردار بودند ، شکایت کردند: و سپس بنی اسرائیل گریستند و گفتند: “ای کاش گوشت برای خوردن داشتیم! ماهی هایی را که در مصر رایگان می خوردیم به یاد داریم ، خیار ، خربزه ، تره فرنگی ، پیاز و سیر. “

این ، همانطور که پیداست ، تنها ذکر سیر در انجیل عبری است. در این فصل ،

ما به طور مختصر ارتباط تاریخی بین یهودیان و سیر را که در سه هزاره آینده ایجاد می شود ، بررسی می کنیم. با انجام این کار ، خواهیم دید که چگونه سیر در نهایت هم در داخل (توسط یهودیان) و هم در خارج (توسط غیر یهودیان) به عنوان نمادی که خود و دیگران را نشان می دهد-یا در اصطلاح مورد علاقه در مردم شناسی و مطالعات غذایی ، عملکرد سیر به عنوان یک متانیم برای یهودیان

  • اشتراک گذاری
  • توییت
  • پست الکترونیک
  • اشتراک گذاری



دیدگاهتان را بنویسید