مهم ترین ویتامین ها برای خانم ها چیست؟

مصرف کافی ویتامین ها برای سلامتی و تناسب اندام ضروری است، اما برای داشتن ظاهری شگفت انگیز نیز مهم است. خانم ها به چه ویتامین هایی نیاز دارند؟ مهم ترین ویتامین ها برای خانم ها عبارتند از: ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین E و B کمپلکس. مواد معدنی: کلسیم، منیزیم و روی. بهترین راه برای اطمینان از دریافت همه چیزهایی که برای سلامتی مطلوب نیاز دارید، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.

ویتامین های ضروری برای خانم ها:

ویتامین A:

اگرچه افزایش مصرف ویتامین با افزایش سن بسیار مهم است، اما خوردن بیش از حد ویتامین A در رژیم غذایی می تواند خطر شکستگی را افزایش دهد. شما نباید بیش از ۱.۵ میلی گرم ویتامین A در روز مصرف کنید. البته همه افراد به استخوان های قوی نیاز دارند، اما این امر به ویژه برای زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند بسیار مهم است. سلامت استخوان فقط مربوط به کلسیم نیست.

ویتامین دی:

این یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان است. ویتامین D در ماهی های چرب، تخم مرغ و برخی نان ها و غلات غنی شده وجود دارد. اما بدن انسان بیشتر ویتامین D خود را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست ما دریافت می کند.

ویتامین سی:

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان به از بین بردن رادیکال های آزاد آسیب زننده سلول کمک می کند. به عبارت دیگر، تصور می شود ویتامین C پیری زودرس را کند می کند و به جلوگیری از بیماری کمک می کند. بنابراین، در حالی که همه از دریافت ویتامین C کافی سود می برند، اگر به دنبال جوان ماندن برای مدت طولانی تر هستید، ممکن است آن را دوست داشته باشید. مرکبات، توت فرنگی، زغال اخته، سبزیجات سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سیب زمینی همگی منابع عالی ویتامین C هستند.

ویتامین B (اسید فولیک):

از آنجایی که بدن شما در جذب این ویتامین ضروری B کارایی کمتری دارد، سعی کنید به وعده غذایی خود مقداری سبزیجات سبز رنگ اضافه کنید و هر از چند گاهی به جای پاستا یا برنج سفید، برنج قهوه ای را انتخاب کنید. مرکبات و کیوی حاوی اسید فولیک هستند و همچنین متوجه خواهید شد که بسیاری از نان ها و غلات صبحانه حاوی اسید فولیک هستند.

ویتامین E:

ویتامین های آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را در بدن ما از بین می برند. رادیکال های آزاد به اندام ها آسیب می رسانند و ما را پیرتر نشان می دهند. بنابراین وقتی آنتی اکسیدان مصرف می کنید، نه تنها از سلامت اندام های حیاتی خود در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنید، بلکه پوست خود را برای مدت طولانی تری جوان و جوان نگه می دارید. ویتامین C و ویتامین E از مواد مغذی مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد. چشمان روشن و پوست شفاف می تواند از مزایای اضافی خوردن میوه و سبزیجات باشد!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر