مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی مطلوب – بینشی در مورد شش زنجیره زندگی

یک فرد برای سلامتی مطلوب و عمر طولانی به حدود ۶۰ ماده مغذی در روز نیاز دارد. این مواد مغذی باید متناسب با نیاز بدن شما به نسبت متعادل باشند. کلید در واقع مواد مغذی مختلف نیست، بلکه مقادیر متعادل آن است.

طعنه آمیز این است که مهم نیست که چقدر سعی می کنیم یک رژیم غذایی متعادل حاوی ۶۰ مورد از این مواد مغذی مورد نیاز داشته باشیم، فقط می توانیم نسبت کمی از نیازهای بدن را برآورده کنیم. ثابت شده است که تنها حدود ۲ درصد از مردم در سراسر جهان از رژیم غذایی متعادل استفاده می کنند. به همین دلیل واضح است، بنابراین، کارشناسان بهداشت و تغذیه اکیداً توصیه می کنند که رژیم های غذایی خود را مکمل برای تضمین سلامتی بهتر و عمر طولانی داشته باشیم.

خوب غذا خوردن همیشه یک تمرین خوب برای همه است، چه پیر و چه جوان. اطمینان از اینکه بدن شما تغذیه مناسبی دارد برای زنان در سنین باروری بسیار مهم است. اگرچه ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و طیف وسیعی از مواد مغذی موجود در میوه ها، سبزیجات و غلات نقش مهمی در تامین قدرت و سرزندگی دارند، گروه خاصی از مواد مغذی موجود در ماهی سالمون که به نام اسیدهای چرب امگا شناخته می شوند، شایسته توجه ویژه برای مادران و … مادران آینده

مواد مغذی که به عنوان ۶ زنجیره حیات توصیف می شوند عبارتند از –

پروتئین: پروتئین به عنوان آب و اکسیژن برای زندگی انسان حیاتی است. این فقط پروتئین است که می تواند موادی را که از آن ساخته شده ایم به ما عرضه کند. پروتئین از مواد شیمیایی کوچکی به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده است. از ۲۲ اسید آمینه، ۱۴ اسید آمینه توسط بدن ساخته می شود، در حالی که ۸ اسید آمینه دیگر که به عنوان اسیدهای ضروری شناخته می شوند، توسط بدن تولید نمی شوند و می توانند از غذاهایی که می خوریم دریافت کنند.

آنزیم ها: آنزیم ها عناصر کوچکی هستند که ممکن است برای سلامتی ما از سایر مواد مغذی ارزشمندتر باشند. آنها در سلول های زنده یافت می شوند و عملکردهای گوارشی ما را انجام می دهند

• تبدیل کربوهیدرات ها به چربی

• تبدیل پروتئین به قند و چربی

• ذخیره گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها

• کمک به دفع مواد زائد گوارشی و غیره.

ویتامین ها: ویتامین ها به دو دسته محلول در چربی (ویتامین A، D، E و K) و محلول در آب (ویتامین B و C) تقسیم می شوند. بدن فقط می تواند ویتامین های محلول در چربی را در حین ذخیره سازی ذخیره کند. آنها به عنوان مواد مغذی کوچک تری در نظر گرفته می شوند زیرا بدن در مقایسه با مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و آب به مقادیر نسبتا کمی به آنها نیاز دارد.

مواد معدنی: مواد معدنی برای ترکیب مناسب مایعات بدن و تشکیل خون و استخوان و حفظ عملکرد اعصاب، تنظیم ماهیچه ها از جمله سیستم قلبی عروقی مورد نیاز است.کمبود مواد معدنی منجر به مشکلات مختلف سلامتی می شود.

کربوهیدرات: کربوهیدرات انرژی بدن را تامین می کند. ما کربوهیدرات های ساده داریم که شامل قندهای ساده، قندهای سفره و قندهای شیر و همچنین قندهای دیگر است. این منبع اصلی گلوکز خون است که برای تولید انرژی برای بدن استفاده می شود در حالی که مازاد آن به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود.

لیپیدها و استرول ها: اینها چربی های ضروری هستند که در گیاهان، غلات و حبوبات یافت می شوند. این ماده نقش مهمی در سلامت سلولی ایفا می کند زیرا به نرم شدن غشای سلولی کمک می کند و اجازه می دهد مواد مغذی وارد سلول ها شوند و باعث حذف آسان مواد زائد می شوند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر