مولتی ویتامین برای زنان – همه چیز در مورد ویتامین های C، D، E و K.

ویتامین ها موادی هستند که برای حفظ سلامت و تندرستی ما بسیار مهم هستند. بدن ما قادر به تامین ویتامین های طبیعی نیست. به همین دلیل، ما باید آنها را از غذاهایی که می خوریم دریافت کنیم. اگرچه مقدار کمی ویتامین در مواد غذایی مصرفی ما وجود دارد، اما برای رشد و نمو به آنها نیاز داریم. بدون ویتامین ها، بدن ما نمی تواند از خود مراقبت کند یا حتی زنده بماند. ما برای داشتن زندگی قوی، طولانی و سالم به ویتامین نیاز داریم. بنابراین، ما باید ویتامین های ضروری را از میوه ها و سبزیجاتی که به طور طبیعی تامین می کنند، دریافت کنیم.

ویتامین C برای کلاژن سازی ضروری است. استخوان ها، ماهیچه ها، رگ های خونی و ساختار غضروف نیز وجود دارد. ویتامین C به حفظ استخوان ها، دندان ها و مویرگ ها کمک می کند. این ویتامین همچنین به بهبود استخوان های شکسته، زخم ها و کبودی ها، خونریزی و خونریزی لثه کمک می کند. ویتامین C در مرکبات یا آب مرکبات مانند پاپایا، پرتقال، گواوا یا حتی عسلک یافت می شود. کلم بروکلی، گوجه فرنگی، کلم، سیب زمینی و فلفل نیز حاوی مقدار ضروری ویتامین C هستند. ویتامین C نیز در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج یافت می شود.

بدون مقدار ضروری ویتامین C، احتمال زیادی وجود دارد که تمایل به کبودی و خونریزی لثه شما را افزایش دهد. کبودی یا خونریزی کندتر از حد معمول بهبود می یابد. بدون این ویتامین، اسکوربوت نیز می تواند ایجاد شود. علائم اسکوربوت شامل کم خونی، از دست دادن دندان و خونریزی زیر پوست است.

ویتامین D باعث رشد و نگهداری استخوان ها و دندان ها می شود. ویتامین D همچنین به حفظ سلامت اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند. نور خورشید مقدار زیادی ویتامین D فراهم می کند. شیر، تخم مرغ و کره غنی شده نیز حاوی ویتامین D هستند.

کمبود ویتامین D می تواند منجر به تغییرات استخوانی در کودکان و بزرگسالان شود.

ویتامین E در واقع از چربی‌های بدن ما در برابر تخریب توسط قطعات مخرب اکسیژن محافظت می‌کند. همچنین قادر است غشاهای سلولی را تثبیت کند و از تمام بافت های بدن محافظت کند. روغن های گیاهی حاوی مقدار زیادی از آنها هستند.

کمبود آن می تواند به ایجاد کم خونی در نوزادان کمک کند. کمبود این ویتامین می تواند باعث آسیب عصبی در بزرگسالان نیز شود.

ویتامین K می تواند از تنظیم خون برای جلوگیری از لخته شدن خون حمایت کند. مقدار زیادی از آن را می توان در نور خورشید یافت. شیر غنی شده، مارگارین، تخم مرغ و کره نیز حاوی این ویتامین هستند.

کمبود آن منجر به لخته شدن خون غیرطبیعی می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر