مولتی ویتامین وگان – برای سلامتی مطلوب ضروری است یا فقط ادرار گران قیمت؟

به نظر می رسد تقریباً هر بار که مولتی ویتامین مصرف می کنم، سرمایه گذاری در ادرار گران قیمت است. ادرار زرد تیره حدود یک ساعت پس از مصرف ویتامین، مانند ساعت. و می دانستم که این به خاطر کم آبی نبوده است. حتی بوی مولتی ویتامین می دهد.

اما آیا آن چیزهای ضروری را در یک قرص همه کاره نمی خواهید؟ مطمئنا. اما آیا بدن اصلا می تواند آن را جذب کند؟

بسیاری از متخصصان سلامت تایید کرده اند که بدن شانس بیشتری برای هضم یک ویتامین یا مواد معدنی زمانی دارد که واقعا در یک غذای واقعی باشد. به عنوان مثال، کلسیم از سبزیجات برگدار.

اگر شما هم مثل من باشید و ایده مولتی ویتامین را دوست داشته باشید تا مطمئن شوید که انواع مواد اولیه توصیه شده را تهیه کرده اید، اما مطمئن نیستید که آیا ارزش تلاش کردن را دارد یا خیر؟

در اینجا یک نکته وجود دارد: برچسب‌های ترکیبات مولتی ویتامین را به طور فعال بخوانید. چرا؟ از آنجا که در حالی که انتخاب شما از مولتی ویتامین نامحدود است، مهم است که مولتی ویتامینی را پیدا کنید که حاوی استئارات منیزیم نباشد.

چرا؟ استئارات منیزیم مانع از جذب می شود. به همین دلیل، بسیاری از مولتی ویتامین ها صرفاً سرمایه گذاری در ادرار گران قیمت هستند. بیشتر ارزش قرص در توالت کاهش می یابد.

استئارات منیزیم چیست؟ استئارات منیزیم یک روان کننده صنعتی است که به قرص ها اضافه می شود تا ماشین ها کارآمدتر کار کنند. این به معنای سرعت تولید بالاتر است که منجر به سود بیشتر می شود.

برای سازنده بسیار منطقی به نظر می رسد، به خصوص وقتی روز جمعه فرا می رسد. اما نه از دیدگاه مصرف کننده. به خصوص اگر دوست ندارید پول خود را بشویید.

در مورد گیاهخواری و اهمیت دریافت ویتامین B-12 چطور؟

من اخیرا شروع به مصرف یک یا دو بار در هفته یک مکمل وگان B-12 تایید شده کرده ام. در این مورد، رویکرد غیر روزانه بسیار منطقی است. راستش را بخواهید، بدن من با یک قرص روزانه ۵۰۰۰۰ درصدی B-12 در هر روز چه خواهد کرد؟

علاوه بر مصرف مکمل B-12 چند بار در هفته، می توانید B-12 را در محصولات گیاهی غنی شده مانند گوشت های بدلی و جایگزین های لبنی دریافت کنید.

B-12 مکملی است که هر گیاهخواری باید آن را مصرف کند. ویتامین B-12 از عملکرد طبیعی اعصاب و مغز پشتیبانی می کند.

اهمیت دریافت ویتامین B-12 کافی برای گیاهخواران موضوعی است که ممکن است اطلاعات متفاوتی در مورد آن پیدا کنید. به عنوان مثال، من خوانده ام که این یک افسانه است که گیاهخواران نیازی به نگرانی در مورد آن ندارند.

اما من همچنین شنیده‌ام که پزشکان توصیه می‌کنند که وگان‌ها مکمل B-12 مصرف کنند، زیرا با نخوردن محصولات حیوانی نمی‌توان آن را دریافت کرد.

باز هم، به این سوال اطمینان‌بخش ختم می‌شود، «آیا ارزش این را ندارد که بدانیم ویتامین B-12 کافی دریافت می‌کنم تا بتوانم مطمئن شوم که عملکرد مغز و اعصابم طبیعی است؟» کاملاً.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر