مینای خود را دوباره معدنی کنید و حفره ها و دندان های حساس را متوقف کنید

بسیاری از افرادی که بهداشت دهان و دندان خوبی دارند از پوسیدگی دندان رنج می برند. شما به دندانپزشکی مراجعه می کنید و آنها به شما می گویند که باید بهتر مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید. برمی‌گردید، بعد از ناهار مسواک می‌زنید، از دهان‌شویه استفاده می‌کنید، دو بار در روز از نخ دندان استفاده می‌کنید، و همچنان حفره‌ها ظاهر می‌شوند.

چیزی که دندانپزشک شما هرگز با شما صحبت نمی کند، رژیم غذایی و معدنی سازی مجدد لایه محافظ مینای دندان شما است که می تواند تضمین کند که شما برای مادام العمر از حفره های دندانی پاک می شوید.

نکته کلیدی برای درک کامل، مینای دندان در محافظت از دندان‌های ما در برابر باکتری‌های مضر دندان مانند استرپتوکوکوس موتانس است که در پلاک زندگی می‌کنند و اسید تولید می‌کنند که به مینا می‌خورد و باعث ایجاد حفره می‌شود.

مینای دندان ما تا ۹۶ درصد از مواد معدنی ساخته شده است و قوی ترین ماده در بدن انسان است. این برای جویدن و تاثیر زیاد عالی است، اما محتوای مواد معدنی بالا را می توان از طریق رژیم غذایی نامناسب و محیط های اسیدی از مینای دندان خارج کرد. هنگامی که از بین رفت، مینای دندان دوباره رشد نمی کند. اگر فکر می کنید – رژیم غذایی من خوب است – تقریباً مطمئناً برای سلامت دندان ها و استخوان ها خوب نیست. حتی اگر به طور انحصاری از فروشگاه های مواد غذایی کامل خرید کنید و غذاهای ارگانیک می خورید و رژیم غذایی بهتر از ۹۹ درصد جمعیت دارید، باز هم می توانید به راحتی از خوردن غذاهای نامناسب به روش نادرست مواد معدنی زدایی کنید.

مینای دندان را می توان با فرآیندی به نام رمینرالیزاسیون تقویت کرد – که اساساً مواد معدنی را از طریق بزاق به ماتریکس مینا اضافه می کند. مینای دندان در اثر دمینرالیزاسیون ضعیف می شود – که به معنای پاک کردن مواد معدنی از مینای دندان است. مینای دندان شما در حالت شار دائمی بین دو حالت کانی سازی و کانی زدایی قرار دارد. هنگامی که اسیدها شروع به حل شدن مواد معدنی سریعتر از بزاق شما می کنند، حفره ایجاد می شود.

به منظور معکوس کردن این روند، باید از غذاها و فرآیندهایی که دندان ها را معدنی می کنند اجتناب کنید و غذاها و فرآیندهایی را که دندان ها را دوباره معدنی می کنند، افزایش دهید. انجام این کار مشکل است، زیرا اگر از کانی‌زدایی اجتناب نکنید، مینرالیزاسیون مجدد را متعادل نمی‌کنید. مانند ریختن آب در یک سطل نشتی است.

شما باید هر دو را انجام دهید.

غذاهای اسیدی و اسیدهای حاصل از باکتری ها هر روز به آرامی برخی از مواد معدنی را در مینای دندان شما حل می کنند. اما این مواد معدنی به سرعت با مواد معدنی و آنزیم های موجود در بزاق شما جایگزین می شوند. هنگامی که اسیدها شروع به حل شدن مواد معدنی سریعتر از بزاق شما می کنند، حفره ایجاد می شود. رمینرالیزاسیون یک فرآیند میکروسکوپی است. ما هر روز در مورد مقادیر کمی از مواد معدنی صحبت می کنیم. با این حال، شرایط اسیدی و تعداد زیادی باکتری دندان را اضافه کنید، و شروع حفره ها می تواند بسیار سریع باشد.

دندان ها از طریق بزاق دوباره معدنی می شوند. هرکسی که می‌خواهد دندان‌های خود را دوباره مینرال کند، باید مطمئن شود که دندان‌هایش واقعاً تمیز هستند و می‌توانند دوباره معدنی کنند. یکی از مشکلات معدنی سازی مجدد در واقع خمیردندان ما است. بسیاری از خمیرهای تجاری از گلیسیرین به عنوان پرکننده استفاده می کنند که دندان ها را می پوشاند. بهتر است به دنبال خمیر دندان های طبیعی بدون ژیلسرین باشید یا از صابون های دندان یا جوش شیرین استفاده کنید. همچنین باید تولید بزاق را تشویق کنید و دهان را مرطوب نگه دارید – کشیدن روغن در تمیز نگه داشتن دهان و کار کردن غدد بزاقی عالی است. از هر چیزی که دهان را خشک می کند اجتناب کنید – سیگار، الکل و غیره.

هنگامی که دندان های شما تمیز شد، گام بعدی این است که تا حد امکان از مصرف نوشابه، از غذاهای فرآوری شده، از جمله آرد، شکر، محصولات تصفیه شده خودداری کنید. همچنین باید از غلات و نان هایی که جوانه زده یا خیسانده نشده اند، خودداری کنید. آنها اسید فیتیک را آزاد می کنند که مانع از جذب مواد معدنی در بدن می شود.

در نهایت، هنگامی که غذاهای فرآوری شده را حذف می کنید و غذاهایی را که حاوی ویتامین K2، ویتامین C و ویتامین D هستند اضافه می کنید، در رژیم غذایی خود احساس می کنید با تقویت لایه مینای دندان، حساسیت دندان هایتان کاهش می یابد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر