نحوه پخت برنج برای کاهش سطح آرسنیک


جوشاندن برنج مانند ماکارونی سطح آرسنیک را کاهش می دهد ، اما چقدر تغذیه از بین می رود؟

پختن برنج در نسبت آب به برنج زیاد ، محتوای سمی آرسنیک را کاهش می دهد ، که در ویدیوی خود به آن پرداخته ام طرز پخت برنج برای کاهش سطح آرسنیکبه آن دقیقا به چه معناست؟ خوب ، همانطور که در 0:16 در من مشاهده می کنید ویدیواگر برنج را مانند ماکارونی بجوشانید و سپس آب را در انتهای آن تخلیه کنید ، می توانید سطح آرسنیک را به نصف کاهش دهید – 50 تا 60 درصد آرسنیک در زهکشی ریخته می شود – در حالی که روش معمول ما تهیه برنج ، جوشاندن آب است. به عنوان مثال در پلوپز یا قابلمه فایده ای ندارد. در حقیقت ، اگر آبی که برای پختن برنج استفاده می کنید دارای آرسنیک نیز باشد ، ممکن است اوضاع بدتر شود ، این مشکلی است که برای حدود سه میلیون آمریکایی وجود دارد ، زیرا حدود 8 درصد از منابع آب عمومی بیش از جریان فعلی است. محدودیت های قانونی آرسنیک

“پختن برنج در آب اضافی” – و سپس دور انداختن آب اضافی – “به طور موثر میزان مواد معدنی را کاهش می دهد [that is, toxic arsenic] در برنج پخته شده ، “اما وقتی آب اضافی را بریزید ، چقدر تغذیه را در تخلیه می ریزید؟

برنج قهوه ای پولیش شده به طور طبیعی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که با حذف لایه سبوس و جوانه برای تولید برنج سفید از بین می رود. برای جبران ، از دهه 1940 برنج سفید جوشانده و خرد شده در ایالات متحده اغلب غنی می شود – یعنی برنج سفید دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که روی آن پاشیده می شود ، بنابراین “غنی شده” و “غنی شده” است. به همین دلیل دستورالعمل پخت برنج سفید غنی شده به طور خاص می گوید که نباید آن را بشویید و باید آن را در حداقل مقدار آب بپزید. به عبارت دیگر ، شما باید خلاف آنچه می خواهید انجام دهید تا مقداری از آرسنیک را از بین ببرید ، انجام دهید. اما برنج قهوه ای دارای مواد مغذی در داخل است ، نه اینکه فقط به آن اسپری شود.

“شستشو [white] به عنوان مثال ، برنج ، با قرار دادن آن در یک آبکش زیر آب جاری ، “بسیاری از ویتامین های غنی شده که در طول تولید بر روی سطح دانه برنج اسپری شده است را حذف می کند” ، و اکثر ویتامین های گروه B را حذف می کند. اما ، “شستشو تقریبا هیچ تاثیری بر ویتامین های برنج قهوه ای غلات کامل نداشت” – زیرا برنج قهوه ای تغذیه می کند داخلبه در مورد آهن نیز همینطور است: شستشوی برنج سفید سطح آهن را حدود سه چهارم کاهش می دهد ، اما آهن موجود در برنج قهوه ای در واقع در آن وجود دارد ، بنابراین شستشو تنها غلظت آهن در برنج قهوه ای را تا حدود 10 درصد کاهش می دهد. به نظر نمی رسد که شستشو بر سطح آرسنیک تأثیر بگذارد ، پس چرا باید زحمت بکشید؟

خوب ، اگر شما واقعا برنج را بشویید ، به عنوان مثال ، برنج نپخته را در آب هم بزنید ، آبکشی کنید و به مدت سه دقیقه تکرار کنید ، ممکن است بتوانید حدود 10 درصد آرسنیک را حذف کنید. بنابراین ، یک تیم تحقیقاتی شستن برنج و همچنین جوشاندن آن در آب اضافی را توصیه می کند ، اما من نمی دانم آیا این 10 درصد ارزش وقت اضافی را دارد که برای شستن برنج لازم است. با این حال ، همانطور که بحث کردیم ، جوشاندن برنج مانند ماکارونی و سپس تخلیه آب اضافی ، واقعاً باعث کاهش آرسنیک می شود ، و در حالی که این روش پخت و پز در تغذیه برنج سفید نیز ضرر زیادی دارد ، از دست دادن مواد مغذی در برنج قهوه ای است. “به طور قابل توجهی کمتر” ، زیرا زیاد نیست برغنی است زیرا در درجه اول از نظر تغذیه غنی است.

پختن برنج قهوه ای در مقادیر زیاد آب اضافی ، آرسنیک سمی را تقریباً 60 reduces کاهش می دهد و فقط میزان آهن را تا 5 reduces کاهش می دهد. این مقدار ویتامین برنج قهوه ای را تا نصف کاهش می دهد. شما می توانید نمودار آنچه راجع به آن صحبت می کنم را در ساعت 3:18 در صفحه من مشاهده کنید ویدیوبه شستشوی سریع برنج قهوه ای قبل از پخت ، سطح آرسنیک را کاهش نمی دهد ، اما جوشاندن آن و تخلیه آب اضافی ، به جای پختن خشک ، سطح آرسنیک را تا 40 درصد کاهش می دهد. این مورد از نسبت 6 قسمت آب به 1 قسمت برنج استفاده می کرد. اگر از آب بیشتری استفاده کنید و در نسبت آب به برنج 10 به 1 جوش بیاورید چه؟ شما یک 60 درصد کاهش سطح آرسنیک

با برنج سفید ، می توانید کمی آرسنیک را بشویید ، اما پس از پخت ، قطره نهایی مشابه محتوای آرسنیک را به دست می آورید ، اما آهن با شستشو و پخت در برنج سفید از بین می رود ، در حالی که آهن موجود در برنج قهوه ای قوی باقی می ماند. با پختن برنج سفید قهوه ای و شستشو نشده ، کاهش مشابهی در ویتامین های گروه B وجود دارد ، اما هنگامی که برنج سفید را آبکشی می کنید ، ویتامین های B قبل از اینکه در قابلمه برود ، عمدتا از بین می روند.

نفوذ برنج چطور؟ خوب ، ما می دانیم که پخت معمولی برنج به کاهش سطح آرسنیک کمک نمی کند ، اما جوشاندن سپس برنج را مانند ماکارونی تخلیه می کند ، در حالی که بخار دهی زیاد کار نمی کند. در مورد نفوذ برنج به عنوان یک بازاندیشی اساسی برای بهینه سازی حذف آرسنیک چطور؟ محققان دو نوع فناوری نفوذ را امتحان کردند: یکی آزمایشگاه دیوانه واری بود و دیگری فقط یک دستگاه تصفیه کننده معمولی قهوه بود. آنها به جای قرار دادن قهوه ، برنج را به مدت 20 دقیقه برای سفید و 30 دقیقه برای قهوه ای پختند. نتیجه؟ همانطور که در ساعت 4:39 در من مشاهده می کنید ویدیوآنها با استفاده از نسبت آب به برنج 12 به 1 میزان آرسنیک را 60 درصد کاهش دادند. برنج قهوه ای خام تقریباً دو برابر میزان آرسنیک برنج سفید خام شروع شد ، اما پس از پختن با آب اضافی کافی و تخلیه ، به هم نزدیک می شوند. با این حال ، کاهش 60 درصدی سطح آرسنیک با نفوذ در نسبت 12 به 1 ، چیزی بود که ما فقط در 10 به 1 به جوش آمدیم. بنابراین ، من دلیلی برای خرید پرکولاتور نمی بینم.

اما این افت 60 درصدی به چه معناست؟ با جوشاندن و تخلیه یک وعده روزانه برنج ، می توانیم خطر ابتلا به سرطان بیش از نصف را از حدود 165 برابر خطر قابل قبول سرطان به حدود 66 برابر خطر قابل قبول کاهش دهیم.


در این مرحله ، می توانم تصور کنم که شما فکر می کنید ، صبر کنید ، بنابراین باید از برنج اجتناب کنیم یا نه؟ دارم میرسم اونجا. اول ، من فقط مسئله را طرح می کنم. در صورت تمایل ، ویدیوهای مربوط به جدیدترین موضوع در اینجا آمده است:

و در اینجا شش مورد دیگر وجود دارد:

در سلامتی ،

مایکل گرگر ، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید:



دیدگاهتان را بنویسید